Skocz do zawartości

pomoc przy wyborze roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, potrzebuję porady ws wyboru roweru

Rower będzie użytkowany ok 1raz w tygodniu 80% jazda po lesie; 20% jazda po szosie/ścieżkach rowerowych

moje parametry: 193cm wzrostu; 120kg wagi

zakupu chcę dokonać w tym tygodniu. Do tej pory przymierzyłem się do ok 10 rowerów a to są moi faworyci:

 

Merida Big nine 300 (mogę kupić za 2600zł) http://www.rowerymerida.pl/produkt1016/bignine-300-rower-merida.html

GT Karakoram 29 Elite (za 2900zł) https://www.domenasportowa.pl/product-pol-180276-Rower-gorski-GT-Karakoram-29-Elite-2017.html#close

Kross Level B6 https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b6

Giant Talon 1 (za 2500zł - na kołach 27,5) https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-1-ltd-2017

Specialized Rockhopper 29 (za 2000zł) https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/trail/rockhopper/rockhopper-29/106525

Scott Aspect 920 ( za 2700zł)  https://www.scott.pl/produkt/168/514/rower-aspect-920-kolor-1/

 

Co byście mi polecili? Z góry dzięki za porady

Odnośnik do komentarza
Rozmiar ramy

Przy tym wzroście tylko 29 cali. 27,5 byłoby pomyłką

 

Amor

Przy tej wadze amor Suntoura długo nie pociągnie. XCR jest wykonany z kiepskich materiałów i ma kiepską sztywność boczną więc gdybyś jeździł agresywnie to długo nie pociągnie. Najlepszym wyborem byłby mocniejszy amor z grubszymi goleniami 32 mm. W tej klasie cenowej ciężko go dostać. Ale skoro rozważasz rowery za ok. 3000 to za niewiele więcej kupisz Cube Attention SL właśnie z takim amorem. Jak poszukasz to dwie osoby z tego forum go kupiły niedawno.

 

Z rowerów, które wymieniłeś najlpeszym wyborem jest Kross Level B6. Ma amor sprężynowo-olejowy, nie tak czuły i wygodny jak amor powietrzny w Attention SL ale za to tani w serwisowaniu. Jeśli nie będziesz jeździć zbyt agresywnie to jego golenie może wytrzymają Twoją wagę.

Odnośnik do komentarza

"Najwygodniej" jeździło mi się na GT i Scott

Merida ma 32mm golenie i powietrzny amortyzator z możliwością regulacji twardości (ale bez blokady amortyzatora na kierownicy) i tym amorem najbardziej mnie przekonała

na krossie jeszcze nie siedziałem

To mam jeszcze 3 pytania:

1. co jest lepsze przy zawodniku wagi ciężkiej, droższy amortyzator na sprężynie czy najtańszy powietrzny?

2. ta blokada amortyzatora z kierownicy przydaje się przy "niedzielnej" jeździe, czy można żyć bez tego?

3. znacie jakiś godny polecenia sklep z rowerami cube na terenie warszawy?

dzięki

Odnośnik do komentarza

Gdybyś nie ważył 120 to nie miałbym wątpliwości że RockShox. Tak samo gdyby był to XC32. Jeśli nie zamierzasz jeździć agresywnie to pewnie ten XC30. Trudny wybór. Bez blokady można żyć. XC30 będzie tańszy w utrzymaniu. Każdy sklep Ski Team ma rowery Cube. Może te filmiki coś pomogą:

 

https://www.youtube.com/watch?v=4YQnPcHiH78

 

https://www.youtube.com/watch?v=4YQnPcHiH78 

Odnośnik do komentarza

Igor, z blokadą jest pewien problem. Ano taki że nieprawidłowe jej użycie może skończyć się uszkodzeniem amortyzatora. Zdarzyło mi się wielokrotnie zablokokowac amor na asfalcie i zapomnieć go odblokować w terenie. Lepszy amor może to wytrzymać ale gorszy po wpadnięciu w dużą dziurę przy zablokowanym amorze może się skończyć uszkodzeniem tłumika. A nowy tłumik kosztuje 75% ceny amora. Z tego też powodu Specialized rozwijał technologię Brain. Dzięki temu amor nie ma u nich blokady tylko układ, który się aktywuje przy wpadnięciu w dziurę i usztywnia podczas jazdy pod górę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...