Skocz do zawartości

Karbonowa Sztyca do MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Nawiasem mówiąc oryginalne sztyce podsiodłowe karbonowe uważam za ok zarówno na szosie jak i w MTB. Jeżdżę na takich latami i ani jedna nie pękła. Nie znam też nikogo komu by pękła. Natomiast kierownice karbonowe w MTB uważam za zły pomysł. Widzałem wiele połamanych przy pierwszym możliwym upadku. Niedawno na Mistrzostwach Polski MTB XC pękła kiera, bodajże Ritchey naszej zawodniczce po upadku i było po wyścigu. W zeszłym roku na starcie Mistrzostw Świata, tuż po starcie zawodniczka wjechała w tylne koło faworytki Gunn-Rity Dahle i przewróciła się ona na bok przy prędkości 5km/h. Złamana kierę i po wyścigu. Na szosie mam oryginalne kiery Specialized w dwóch rowerach i bardzo chwalę. Ale gdybym to były rowery do sprintu to wybrałbym twarde sprawdzone alu, np Deda czy Pro. Tanie chińskie karbonowe koła szosowe też się składają. Zdrowie ważniejsze niż gramy.

Odnośnik do komentarza

Natomiast kierownice karbonowe w MTB uważam za zły pomysł. Widzałem wiele połamanych ...

 

Na serio? Ja uwazam, ze sa swietne, roznica jest absolutnie odczuwalna

i dla mnie np wplywa na komfort jazdy. Nigdy nie bede jezdzil na aluminiowej.

I jakos nie widzialem na zywo zadnej polamanej. 

Bez dwoch zdan istnieje rozna jakosc materialu uzywanego, co widac na filmiku Marka.

Ja polecam Deity Mohawk:

http://www.deitycomponents.com/dc31_mohawk_carbon_handlebar.html

ale to nie jest budzet tego chinskiego allegro.

 

Warto moim zdaniem kupic cos mocniejszego, kosztem jakiejs tam (malej) roznicy wagi.

Nie kupilbym kierownicy XC reklamowanej jako lekka, podobnie jak nie jezdzilbym

na codzien na jakis superlekkich oponach XC, ktore moga peknac 100x czesciej niz te "ciezsze".

 

Warto chyba zadac sobie pytanie - skoro dobre uznane kierownice to koszt $200,

jesli kupie taka za $15, w tym shipping - naprawde wierze, ze to ta sama jakosc?

Odnośnik do komentarza

Pytanie co kto chce osiągnąć karbonową kierownicą. W szosie widzę jej sens w redukcji drgań bo jedziesz na twardych oponach napompowanych na 6-8 barów i sztywnym widelcu. I tam na długim dystansie jest to trochę odczuwalne.

 

Jedyną zaletą karbonowej kierownicy w MTB jest IMHO waga. Redukcja drgań nie ma raczej żadnego znaczenia bo tą zajmuje się amortyzator i szerokie opony na bardzo niskim ciśnieniu. W takim układzie amor, opony, kiera, odpowiada ona może za 1% drgań. Więc oprócz wagi nie widzę żadnej jej zalety.

Odnośnik do komentarza

Mam ramę z karbonu, podkładki znalazłem szukając tej sztycy więc wpadłem na pomysł że można by było takie cus zmienić,koszt nieduży. A wracając do tematu kiery (alu) jakiego producenta możecie polecić

 

Komplet podkładek PRO kosztuje chyba 40zł. Czasami można kupić pojedyncze, np ctbike.pl ma takie, około 7zł za sztukę.

Marek wymienił dobre firmy, ja dodam PRO, Ritchey, Easton. . Z tym, że karbonowych z tych firm nie kupować absolutnie na allegro/aliexpress, bo w 90% to podróby z czajnizjum. 

Odnośnik do komentarza

Nigdy nie miałem nic firmy Easton ale czytam zagraniczne fora MTB i nie ma ona dobrej opinii jeśli chodzi o karbon. Właśnie tej firmy kierownice pojawiają się tam jako jedne z najczęściej się łamiących. Opinie o ich kołach też są mieszane. PRO kupiło Shimano. PRO było znane z bardzo sztywnych kierownic alu i konkurowało swego czasu z Dedą jeśli chodzi i kiery szosowe dla sprinterów. Był to czas kiedy Cavendish najpierw ścigał się na kierze i mostku Deda Newton a potem właśnie na PRO. Ritchey też zawsze miało markę. Mam gdzieś sztycę i mostek Ritchey. Są wylajtowane ale sztywne. FSA też jest chyba dobre jeśli chodzi o takie elementy ale Spec, FSA i Ritchey są masowo podrabiane i 90% ich produktów z Allegro jest podróbkami. Natomiast niektóre korby FSA mają kiepską opinię. Jakiś czas temu pojawiło się kilku producentów, którzy mają produkty bardzo wysokiej jakości mogące konkurować z największymi producentami. RaceFace, WolfTooth, Rotor i pare innych. Firmy, które od lat robiły i robią dobre karbonowe elementy to też 3T czy Synkross. Najtańsze kiery karbonowe do MTB jakie się znajdzie na bike24.com to FSA za 85 Euro co o czymś świadczy.

Odnośnik do komentarza

PRO było znane z bardzo sztywnych kierownic alu i konkurowało swego czasu z Dedą jeśli chodzi i kiery szosowe dla sprinterów.

 

Widziałem test sztywności blisko 30 modeli kierownic szosowych (z zeszłego roku). W top 4 były dwie kierownice PRO i jedna Dedy. Co ciekawe 3 miejsce dla PRO PLT - kierownicy aluminiowej za 100zł, która zostawiła w tyle modele karbonowe za 1000-1500zł!

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...