LukasZz2 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Hej mam krótkie pytanie obecnie mam założone opony obie o rozmiarze 27.5x2.1 i z racji zużycia chce kupić nowy komplet. Czy warto coś pomieszać przy tym rozmiarze czy pozostać przy obecnym? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 A skąd ktoś ma to wiedzieć? ;) Napisz coś więcej, bo o ile masz prawdopodobnie MTB, to już nikt z nas nie wie, gdzie nim jeździsz i w jakich proporcjach (las, góry, śnieg, deszcz, szosa itd.). Nie ma uniwersalnych opon, które byłyby dobre do wszystkiego. Przy szerokości 2.1 możesz liczyć na dobrą przyczepność i komfort w kwestii amortyzacji, jednak siłę w pedałowanie (zwłaszcza po asfalcie) musisz włożyć znacznie większą niż przeciętny użytkownik roweru. Jeśli chcesz węższe, trzeba sprawdzić szerokość obręczy (jakie są widełki). Z kolei jak chcesz jeszcze szerszą, prócz obręczy musisz też sprawdzić, czy pozwala na to szerokość tylnego trójkąta. Odnośnik do komentarza
LukasZz2 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Faktycznie troszke mało napisałem własciwie to nic :) Mam MTB, dużo jezdze po górach, las, błoto, śnieg itp szosa też ale raczej mniej. Myślalem nad rozmiarami 2.2 lub 2.25 na tył i ew. na przód 2.0 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Jak już to bym proponował szersze z przodu bo przód odpowiada za przyczepność. Jeżdżąc ostatnio w ciężkim, górskim terenie na Słowacji zgodnie stwierdziliśmy w kilka osób że 2.0 i 2,1 to za wąsko. Najbardziej zaawansowany z nas kolega, ścigający się m.in w enduro stwierdził że w górach, jeśli nie jest to wyścig to im szerzej tym lepiej. Sam jeździł na fullu XC na oponach 2,4. Ja pod jego wpływem przeszedłem na 2,3. Na lasy koło domu mam opony z niezbyt dużym bieżnikiem. Na góry mam przednią oponę z bardzo miękką mieszanką dająca bardzo dobrą przyczepność i tylną, napędową ze średnim mniej agresywnym bieżnikiem i twardszą mieszanką. Ale musisz sprawdzić czy wejdą. Wiele ram starszego typu ma problem z szerszymi oponami. Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Przód szerzej jeśli już takie kombinacje planujesz, bo ta opona odpowiada za trakcję. W niej też możesz mieć niższe ciśnienie. Sama szerokość opon to jedno. Ważny est bieżnik i - jak pisał Jacek - mieszanka gumy. Mam - zarówno w góry jak i na Mazowsze - opony 2,4 cala z przodu z z tyłu. W góry z przodu Ibex od Onzy z mieszanką 55 w środku opony i 45 po bokach. Z tyłu Noby Nic od Shwalbe w wersji EVO. Na Mazowsze, również szerokie na 2,4 cala Maxxis Ardent Evo i budżetowego Hansa Dampfa. Oprócz tego celuj w opony z gęstym oplotem. Wytrzymałość na rozdarcia to kolejna ważna w górach cecha. Mój Noby mimo tego, że jest najwyższą wersją tej opony, poddał się ostatnio w Srebrnej Górze. Kamień rozdarł oponę na dł. jakichś 4 cm. Oplot padł i na góry już się nie nadaje, ale na tych włóknach, które zostały na Mazowszu jeszcze pojeździ, zwłaszcza, że opona prawie nowa - cebulowe januszowanie :D Na najbliższy wyjazd w górki na przód idzie kultowy Der Baron od Continentala, kumple baardzo chwalą tą oponkę. Odnośnik do komentarza
LukasZz2 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Czy czasem gdy dam na przód szerszą, rower nie straci na zwinności? i wiem że wygląd to nic, żeby tylko się sprawdzało, ale jakoś tego nie widzę :) Napewno chce już teraz poszerzać co do przodu szerszego to niewiem. Co do marki to tylko maxxis, nie chce już żadnych kend itp. Jak kupie dam znać :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się