lukasz.przechodzen Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Odnośnik do komentarza
Diodek Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Powitać. Co to za trasa ? Część pod koniec to Lublinek, ale wcześniej, po 5 minucie filmu, to gdzieś w stronę Pabianic trasa ? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Wszystko to okolice Lublinka :) Odnośnik do komentarza
PiluR Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 Myślałem właśnie nad tym rowerem dla kogoś, kto od niedawna zainteresował się jazdą jednośladem. Recenzja bardzo fajna i nadzwyczaj pzrekonująca mnie do zakupu :D Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
morlok Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 (edytowane) Dla dziadka takiego jak ja (65+) to w miarę dobry wybór. Emerytury w tym kraju nie rozpieszczają. Osobnik w moim wieku jeżdżący rekreacyjnie trasy 30 - 50 km może być zadowolony. Jest jeden warunek - nie może to być wersja FB. W Decathlonie komuś poprzestawiały się tabelki w Excelu. Nie da się tym jeździć jeżeli nie ograniczycie tras do suchego asfaltu. Chodzi o opony. Jakiś mądrala wsadził tam sliki. Dla kogoś kto wjedzie na mokry asfalt, nie mówiąc o wilgotnej trawie ryzyko gleby jest spore. Widziałem starszą panią, namawianą na kupno tej wersji i skóra mi ścierpła jak usłyszałem po jakich trasach kobieta chce jeździć. Po pewnej dyskusji udało mi się przekonać ją do baranka mającego duuużo lepsze opony. Wymieniając kierownik na prosty uzyska bezpieczniejszy pojazd i wygodniejsze manetki. Wyglądają może one śmiesznie, ale jak ma się prostą kierownicę to są one naprawdę wygodniejsze od typowych, szczególnie podczas jazdy w rękawiczkach. Tutaj nasuwa się refleksja na temat polityki Decathlonu. Wystarczyło wymienić tylko kierownicę z zachowaniem całej reszty, a byłby to całkiem dobry rower za niewielkie pieniądze. Istnieją dwie przyczyny takiego stanu rzeczy. Pierwsza - kompletował to ktoś kto zna Excela, ale nie zna się kompletnie na jeździe rowerem. Druga - moim zdaniem ta prawdziwa - pozbywają się zapasów magazynowych. Grupą klientów dla wersji FB są ludzie o skromnych dochodach i raczej nie mających wiedzy, więc nie zwrócą uwagi na takie subtelności jak opony. W wersji barankowej postarano się by przekonać tych, którzy się interesują, ale mają dochody skromne lub nie chcą wydawać więcej. Wyszło żałośnie bo w rowerze "prostym" opony do jazdy po szosie, a w takim, który kojarzy się z szosą - uniwersalne. Budzi to spory niesmak, tym bardzie że chodzi tu o bezpieczeństwo. Szkoda, bo Decathlon generalnie jest niezłym sklepem jeżeli weźmiemy pod uwagę stosunek cena / jakość. Przykładem może być Triban 520, zarówno w wersji baranka jak i z prostym kierownikiem. Trudno znaleźć dla niego konkurencję w tej cenie. Edytowane 16 Grudnia 2018 przez morlok Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 No to wyświadczyłeś pani taka troche niedźwiedzia przysługę, łatwiej zmienić opony niż kierownicę. Nowe opony druciane 32-35c to koszt ok 60zl, a tak to będzie musiała kupić kierownicę, gumowe raczki, klamki do hamulca i jeszcze może nowa manetkę do przerzutki. Triban 100 z barankiem nie jest typową szosa, a taka do jazdy po bezdrożach stąd ma inne opony, wersja FB to fitness do jazdy po miejskim asfalcie stąd sliki Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Szkoda że Decathlon nie dał rady zrobić przełajówkę/gravela za 1199 na pelnym Clarisie a w wersji z płaską kierownicą hybrid/fitness za 999. A mógłby, bo Clarisa my możemy kupić za ok. 100 USD. To Decathlon w ilościach hurtowych kupi go znacznie taniejhttps://pl.aliexpress.com/item/Shimano-Claris-2400-2x8-pr-dko-ci-szosowe-rower-w-grupa-sprz-towa/32926039937.html?spm=a2g17.search0104.3.9.615d723dBioqYJ&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_5729415_453_10084_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_538_537_536_5730515_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103-5729415%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=3fb6dc76-a16b-42e9-9aaa-9c0be4c780b7&algo_expid=3fb6dc76-a16b-42e9-9aaa-9c0be4c780b7-1 Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 @jajacek racja, to rzeczywiście jest ogromna szkoda, ale Decathlon widzę, że w ogóle ma taką głupią politykę, bo spójrz na posiadanego kiedyś przeze mnie Tribana 500 - full Microshift (podobnie jest w MTB i pewnie w Riverside'ach też, ale tu już researchu nie robiłam). A niestety, muszę przyznać, że Microshift to nie jest wcale to samo, co Claris i to nawet ten poprzedni. Mam teraz starego Clarisa i jego praca, a praca Microshifta to dla mnie dwie różne bajki, zwłaszcza, że z wyregulowaniem tego drugiego było na dwa razy. A przecież Microshifta kupiłam nowego, podczas gdy Claris był już przez kogoś użytkowany. Przykro stwierdzić, ale według mnie @Nath147 ma słuszność z tym władowaniem pani na minę, ale niestety tak to już jest, jak się słucha rad wszystkich w sklepie i na ich podstawie podejmuje decyzję. Koszt opon jest śmieszny w porównaniu do kosztu kierownicy i manetek. Doliczmy do tego robociznę - opony zmieni niemal każdy, a jeśli nawet nie, to w serwisie mogą zrobić to na poczekaniu i możliwe nawet, że bezpłatnie lub za opłatą symboliczną, jeśli kupić opony w ich sklepie. Zresztą ciekawa jestem, jak podszedłby do sprawy sam Decathlon - oni mają dziwną politykę i dużo zależy od widzimisiów konkretnego sprzedawcy, więc może by te rowery (FB i baranka) zamienili kołami? Albo właśnie podmienili opony. Mi tak zamieniali mostek na inny, bez żadnych dopłat ani nawet proszenia - sami wymyślili, sami podmienili, więc może szłoby coś się ugadać, bo na pewno mają jakieś części na serwis. Co jednak nie zmienia faktu, że jak jakieś dwa miesiące temu zobaczyłam na żywo te łyse opony w Tribanie, to też mi skóra ścierpła, bo dla mnie one są kiepskie nawet do miasta. Łysolce to można ładować do rowerów, gdzie się ktoś chce ścigać, a nie do tak zwanie uniwersalnego commutera, urbana czy jak to zwał. Bo jednak suchy asfalt to nie jest u nas jakieś zjawisko naturalne. Raczej kałuże, śnieg, rozsypany piasek, pył z drogi, muldy lub trawiaste akcenty (a to między kostką, a to nagle ktoś nie pociągnął ścieżki i trzeba się na skróty przemieścić). Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Morlok o swoich wątpliwościach napisał mi już w innym miejscu (chyba w komentarzu na YT), gdzie raz, że odpisałem mu tak jak Nath147 - zmienianie kierownicy (+ zakup klamek hamulcowych), gdy można zmienić same opony, to decyzja mocno wątpliwa. Druga sprawa, co do opon, to to, że komuś się dany zestaw nie podoba, nie znaczy, że jest on bez sensu. Widziały gały co brały i sorry, ale jeżeli ktoś nie domyślił się, że na cieniutkich, gładkich oponkach, nie będzie mu zbyt komfortowo i bezpiecznie na szutrowej, piaszczystej drodze - to sobie po prostu kupi drugi komplet opon i przy okazji czegoś się nauczy. W tym roku pomagałem kupić rower mojej znajomej, zresztą byliśmy w Decathlonie. Ona na rowerach zna się tyle, że po prostu umie jeździć, ale nie interesuje się nimi wcale. Od razu jak jej pokazałem tego Tribana, to powiedziała, że sam rower fajny, ale opony dla niej za wąskie. Więc nie róbmy z ludzi debili, że się nie domyślą, do czego takie opony służą ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się