Skocz do zawartości

Cube Reaction GTC SLT 2017


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie. Sprawa jest prosta. Zamarzył mi się właśnie ten rower. A ponieważ to spory wydatek, mam kilka pytań:

- czy jest sens kupować taki rower dla amatora?

- jak wygląda sprawa z wideclem RS-1 ( czy ktokolwiek z Was miał przyjemność jazdy na rowerze wyposażonym w tenże amortyzator)?

- jakie macie doświadczenia z rowerami Cube?

- co ewentualnie polecacie w tych pieniądzach?

Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi i pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza

Tak na szybko bo dopiero wróciłem z samolotu i jestem trochę niedospany.

Sadzę że raczej nikt tu nie miał doświadczenia z RS-1. RockShox obwieścił że jest to rewolucja i na początku kosztował kosmiczne pieniądze jak na rewolucję przystało. Potem okazało się że góra urodziła mysz i jest z nim więcej problemów niż korzyści. Obecnie chyba nikt z czołówki na nim nie jeździ. Na Mistrzostwach Polski XC nie widziałem nikogo na tym widelcu.

A czy kupić rower wysokiej klasy? To zależy od tego co na nim zamierzasz robić. Jak tylko jeździć dla przyjemności to niekoniecznie. Taki rower jest drogi w utrzymaniu, do pociągu wstawić szkoda bo lakier obiją, po błocie jeździć szkoda itd, itp. Ale jak zamierzasz jeździć z jakąś grupą, która ostro napiera lub ścigać się w maratonach to jak najbardziej. Tylko raczej nie ten model. A jaki to może coś zaproponuję jak dojdę do siebie.

Marka Cube to taka średnia półka. Aluminiowe ramy są cieżkie. Karbonowe zapewne nie. W Polsce dystrybutorem jest chyba Ski Team. Ale generalnie niezła marka, dużo ludzie jeździ.

Odnośnik do komentarza

Warto inwestować w swoje potrzeby. Marka nie ma takiego znaczenia. Oczywiście wolałbym wydać 10 tys na Speca niż na Rometa. Napisz co zamierzasz tym rowerem robić. Bo licytowanie typu ile roweru mogę kupić za ile PLN nie ma sensu. Poza tym utrzymanie roweru kosztuje tym drożej im jest on droższy i bardziej skomplikowany.

Odnośnik do komentarza

Roweru zamierzam używać do śmigania po lasach i górkach i okazjonalnych startach w maratonach w okolicy. Teraz mam Kross-a Level A5 2014 na kołach 26-cio calowych. Mam 190 cm wzrostu i dosyć komicznie na nim wyglądam. Jest to rower ciężki i mało zwrotny, chociaż po przesiadce z " no name-a" to i tak klasa. Do pracy śmigam z kolei na Evado 4.0 też od firmy z Przasnysza i moim zdaniem to idealne "wozidło" do miasta. Chciałbym zrobić sobie prezent i kupić porządnego hardtaila. Nie mam aspiracji zawodniczych, aczkolwiek taki Cube to byłoby połechtanie ego:)

Odnośnik do komentarza

Ja akurat jestem fanem Speca. Więc jeśli o Speca chodzi to mając budżet w pobliżu 10 tys bez wahania kupiłbym króla fulli Epica. Z kolei najszybszy HT jaki testowałem to był Spec Stumpjumper Carbon World Cup. Szedł jak burza. Z tym że wolałbym Epica. Dlaczego? Ano dlatego że zmieniając mu ustawy na jak najtwardsze czułem się jakbym jechał na HT a na najmiększe pięknie amortyzował nierówności drogi a jednocześnie jechał bardzo szybko do przodu, Z pewnością nie wolniej niż mój topowy aluminiowy Spec Crave Pro, ważący niewiele ponad 11kg. Z tym że modele na których jeździłem po kilka dni to były modele karbonowe serii World Cup czyli pod wyścigi, kosztujące zwykle w pobliżu 20 tys zł. Zaznajomiona firma Cozmo Bike będąca przestawicielem Speca, gdzie serwisuję wszystkie moje Spece i skąd je pożyczałem, od czasu do czasu coś wyprzedaje w atrakcyjnych cenach. Możesz zadzwonić i spytać czy nie mają coś ciekawego. Nie mam w mojej stajni jeszcze Epica a Stumpjumpera mam w alu. Ale na Epica się czaję i z pewnością prędzej czy później będę miał.

Jeśli jednak miałby to być jakiś HT do ścigania i ostrego napierania to szukałbym przy tym wzroście koła 29 cali, ramy karbon, amora Fox (miękkszy, bardziej komfortowy) albo RockShox Reba RL z tłumikiem Motion Control albo jeśli zmieści się w budżecie SID. Rower koniecznie ze sztywnymi osiami i napędem 2x10 lub 2x11. 1x11 bym nie kupił bo to napęd bardziej pod wyścigi XC, Do ogólnego użytku i pod maratony MTB trochę mało elastyczny. No i waga i koła. Waga najchętniej między 10-11kg i dobre lekkie koła. Pytanie czy znajdzie się takiego gotowca w tym budżecie. Spojrzę. Tak na szybko z rowerów, które ostatnio mi się podobały, przychodzi mi do głowy Giant XTC Advanced 29.

Jest to model, który bardzo mi się podoba ze względu na to że można w nim, dzięki nowej linii łańcucha i technologii Boost, założyć dwa rodzaje kół. 29 i 27,5+. Bardzo mi się ta koncepcja podoba. Kupujesz drugi komplet kół i jeździsz zimą czy po piachach na grubasach mając pół fatbike'a a jednocześnie masz rasowego wyścigowego 29-era w karbonie i na świetnym osprzęcie. Droższy model jest na znakomitym Foxie, tańszy na Reconie ale niestety nie Gold z alu lagami tylko tańszy Silver z lagami ze stali. Tego bym chyba jednak nie kupił. Więc jak dla mnie tylko ten:

https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29er-1dot5-ltd

Gdzieś tu na forum chłopak pisał że model 2016 znalazł gdzieś na wyprzedaży za niewiele ponad 6000. Warto poszukać.

Odnośnik do komentarza

Okolice Bydgoszczy. Dziękuję Ci bardzo Jajacku za zainteresowanie. Spec faktycznie jest ciekawy, Giant to znakomity stosunek ceny do jakości. Myślę, że w tej kwocie to już chyba nie ma złych rowerów i pozostaje subiektywny wybór. Widziałem na żywo wszystkie rowery, które wymieniłeś ale ten RS-1 chyba najbardziej przyciąga wzrok :)

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Elektrycznych nie  mam i nie miałem. Ci co mają bardzo chwalą. Ale czasami są różne lipy. Gość przyjechał do Warszawy na maraton i szukał po całym mieście ładowarki do baterii bo przed wyjazdem zapomniał naładować. Kolega, który ma Di2 w szosie szukał po całym mieście kogoś kto mu zrobi upgrade oprogramowania i zmieni ustawienia. Natomiast podobno przecyzja jest wyśmienita, autotrymowanie przedniej przerzutki, wyświetlanie na któym jest się biegu na Garminie lub mierniku mocy itd. 

 

Kolarze którym jestem fanem, Contador i Cancellara woleli systemy mechaniczne i mieli po temu jakiś powód więc i ja nie odczuwam potrzeby posiadania elektrycznych. Ja jeżdżę dużo za granicę i nie jeździ za mną wóz serwisowy. W związku z tym staram się jeździć na tym co w miarę niezawodne i co jakby trzeba było naprawię w jakimś pobliskim sklepie rowerowym.

Odnośnik do komentarza
  • 7 miesięcy temu...

Proszę bardzo :D

 

 

https://photos.app.goo.gl/P9HF9p6z986ATEFM2

 

 

Dołożyłem do Kubusia:

- pedały DeoreXT M8000 + buty Shimano XC7 czerwone;

- bidon Elite + koszyk Cube;

- osłony korby Zefal;

- profilaktycznie osłonę ramy Cube + zestaw naklejek ochronnych na ramę, amor i korby;

- licznik Garmin Edge 520 z czujnikami.

 

Pełna specyfikacja:

 

  • C:62 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, ARG2, Tapered Headtube, PressFit BB, X12, Integrated Cable Routing
  • widelec Fox 32 Float Performance SC, 15QR Boost, Tapered, Remote Lockout, 100mm
  • stery FSA Orbit I-t, Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/2"
  • mostek Syntace F109, 31.8mm
  • kierownica CUBE Flat Race Bar Pro Carbon, 740mm
  • gripy CUBE SCR
  • przerzutka tył Shimano XT Di2 RD-M8050-DGS, 11-Speed
  • przerzutka przód Shimano XT Di2 FD-M8070, 2x11-Speed
  • manetki Shimano XT Di2 SW-M8050-R
  • hamulce Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake (180/160)
  • korba Shimano XT FC-M8000, 36x26T, 175mm
  • kaseta Shimano XT CS-M8000, 11-42T
  • łańcuch Shimano CN-HG900-11
  • koła DT CSW MA 3.9 Straightpull Wheelset, 28/32 Spokes, 15mm / X12, 622x20C Tubeless Ready, DT Swiss Pro Head® Reinforcement System, Squorx® Alloy Nipples
  • opona przód Schwalbe Rocket Ron, Kevlar, 2.25, Lite Skin
  • opona tył Schwalbe Racing Ralph, Kevlar, 2.25, Lite Skin
  • siodło Selle Italia SC1
  • sztyca podsiodłowa CUBE Performance Motion Post, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Varioclose, 31.8mm
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...