Skocz do zawartości

Rower Fitness do 2 500zł - Cross, Marine, Cube, Kellys, Giant, Specialized , Cona...


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, na wstępie chciałem się z Wami przywitać jako nowy użytkownik forum. Z tego co je przeglądałem to są tu osoby pomocne i znające się na rowerach J

 

Chcę kupić rower typu fitness (cross bez amortyzacji). Niestety niewiele wiem na temat sprzętu i co najwyżej rozróżniam poszczególne klasy przerzutek Shimono. W tego typu rowerach mieszają się klasy osprzętu z rowerów szosowy, MTB czy cross... takie zamieszanie utrudnia porównanie rowerów. 

 

Roweru będę używał do jeżdżenia do pracy (czyli głównie miasto), czasami jednak moja trasa będzie przebiegała przez parki, podmiejskie lasy z różną nawierzchnią.

Na czym mi zależy:

- wygodna pozycja,

- możliwość założenia szerszych opon. Typowo szosowe wymienię od razu, zależy mi na wygodzie.  (najlepiej jak by dało się tam założyć oponę nawet 700 x 40mm ale trochę węższa też może być)

- możliwość założenia błotników, bagażnika, podpórki.

- rower ma być lekki Najlepiej nie więcej jak 11 kg

- odpadają modele z jednym przełożeniem z przodu

 

Ogólnie moim „ideałem” jest rower Cube SL Road Pro jakim jeździ Łukasz Przechodzeń J Niestety nie mój budżet ale o taką funkcjonalność w rowerze mi chodzi. https://roweroweporady.pl/cube-sl-road-pro-test-roweru/

Mogę na rower wydać jakieś 2 500zł. Poniżej pojawiają się też rowery które kosztują prawie 1 000zł mniej – być może nie warto przy moich potrzebach przepłacać? Do tej pory jeździłem na jakimś starym góralu więc cokolwiek będzie lepszego J  Wiem że kilka tych propozycji jest, natomiast każdy z nich jest w moim zasięgu cenowym, do znalezienia w moim rozmiarze i ogólnie mi się podoba.

 

Chętnie poznam opinie osób które któryś z rowerów użytkują (nie bardo mogłem znaleźć opinie na ich temat) lub chociaż opinie na podstawie osprzętu roweru.  Tego typu rowery są coraz bardziej popularne więc myślę że Wasze merytoryczne informacje przydadzą się wielu osobom.

 

PS.

W niektórych rowerach pojawiają się hamulce tarczowe (nie muszę ich mieć) marki Treko (np. HDC-M290) to jest dobre rozwiązanie czy lepiej unikać wszystkiego co nie jest Shimano?

 

 

 

1.Kross Pulso 2 – do kupienia za ok 2 600zł - https://www.goride.pl/fitness/kross-pulso-2-2016?gclid=Cj0KCQjwnazLBRDxARIsAECdaut4Ygp4q8gw8LveH4rll4knT4cFq-agRVJwG27Pj76B_a9FsD4i1GAaAl1oEALw_wcB

 

2. lub jeśli nie ma sensu dopłacać to Kross Pulso 1 za ok. 2 200zł - https://sklep.bikersport.pl/pl/p/KROSS-Pulso-1-2016/23093839?gclid=Cj0KCQjwnazLBRDxARIsAECdauvCW5sOLajbFSeKJUsQv4TGdtr9iW0muL-IcldpmJh2uhEshaSKw8QaAlhhEALw_wcB

 

3. Marin FairFax SC2 2017 – 2 500zł - http://marinbike.pl/fairfax-sc2-2017-p122.html?c=72

 

4. Giant Espace 2 – Do kupienia za ok 1600 – 1700zł - https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-2-2016

 

5. Cube SL Road 2016 – ok. 2 200zł - http://skiteam.pl/rowery/7241-rower-cube-747000-sl-road.html#/kolor-black_white_red/rozmiar-46l

 

6. Specialized Sirrus 2016 – 2 000zł - https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/utility/sirrus/106252

 

7. Kelly’s Physio 30 2016 – do kupienia za ok. 2 300zł - https://rower.com.pl/kellys-physio-30-543703

 

8. Kona dew plus – ok. 2 400zł - http://www.konaworld.pl/galeria,250,dew_plus#specyfikacja

 

9.  GT Transeo 3.0 za ok 2 400zł Trochę poza "konkursem" ale ten rower urzekł mnie swoim wyglądem. Może po wymianie widelca na sztywny będzie z niego przyzwoity fitness? :) - http://republic.pl/product-pol-1126-Rower-Crossowy-GT-Transeo-3-0-2017-28.html

Odnośnik do komentarza

Merida wygląda ładnie tylko ta 100 z 2016r ma hamulce tarczowe Promax MTD Mechaniczne 160. To chyba nie najlepszy wybór? Ta z 2015 jest ok.

Temat bliski mojemu sercu, bo sam szukałem ostatnio podobnie :)

 

Jak masz gdzieś w okolicy Decathlon to zerknij jeszcze Tribana 540 FB.

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-fb-id_8322798.html

 

Użytkuję taki od miesiąca i aż zsiadać się nie chce :)

Niestety nie ma tego modelu w wersji L juz dostępnego. Jest ewentualnie model niżej też całkiem nieźle skonfigurowany. Co w ogóle zadecydowało że ten model kupiłeś? Pytanie jak szeroka tam opona wejdzie. Sprawdzałeś może czy 40 wejdzie?

Odnośnik do komentarza

Niestety nie ma tego modelu w wersji L juz dostępnego. Jest ewentualnie model niżej też całkiem nieźle skonfigurowany. Co w ogóle zadecydowało że ten model kupiłeś? Pytanie jak szeroka tam opona wejdzie. Sprawdzałeś może czy 40 wejdzie?

Tu masz kilka zdjęć i słów, również na temat opon:

 

https://roweroweporady.pl/f/topic/2316-btwin-triban-540-fb-rocznik-2017-i-wieczorna-przejazdzka-po-lodzi/

 

40 nie ma szans żeby weszła, 35 (może cudem 37 jakaś totalnie goła, ale ryzyk fizyk i szczerze wątpię) max.

 

Oprócz zamówień online, stoją czasami jeszcze w sklepach różne wersje. Przejdź się po swojej okolicy. Lepiej szukaj wersji z 2017 na Tiagrze 4700 (poznasz po szarej/popielatej korbie, opony Vittoria 28 z lekkim bieżnikiem). Czasami stoją na Tiagrze 4600 (tak jak na zdjęciach ze strony - korba srebrna - opony slicki) z 2016. Co też jakąś tam tragedią nie jest oczywiście, no ale jak ma się wybór to lepiej brać nowszy :)

 

Wybrałem ze względu na najlepszy stosunek ceny do jakości, jednorodna Tiagra której próżno szukać w tym przedziale cenowym, widelec z węglowymi goleniami, pro-kliencka postawa Decathlonu, stacjonarna gwarancja, w tym na ramę, mostek i kierownicę dożywotnia.

Do mojego trybu jeżdżenia pewnie i 520 FB by wystarczył, ale kolorystycznie podobała mi się bardziej 540. Budżet miałem w sumie jeszcze większy (ok 3500), ale wolałem kupić coś w dobrym stosunku cena/jakość i nadwyżkę przeznaczyć na doposażenie i inne pierdoły.

Głowy bym nie dał, ale chyba ramy, widelec, siodełko, pedały, kierownica te same w 540 i 520.

 

Podwójna korba, (3 mi do niczego nie potrzebna). W zasadzie i tak korzystam, tylko z przełożenia 50 na korbie, no ale ja już tak lubię, lubię stawać na pedały i siłową jazdę.

 

Dla bardziej wybrednych do wymiany siodełko (kurewsko twarde - ja się przyzwyczaiłem - czytaj - utwardziłem dupsko), pedały (średnio wygodne - ja się również przyzwyczaiłem) i rączki na kierownicy (gumowe, jakieś takie rowkowane - ja i tak dołożyłem rogi i całość owinąłem owijką żelową - i ładniej wygląda i jest przyjemniej).

 

Przy Giancie, Krossie, Cube, Specialized itd, nie oszukujmy się, płacisz z 10 % ceny za znaczek na ramie, mi to do niczego potrzebne nie było, poza tym Decathlon mam blisko.

 

PS. Jest jeszcze jakiś darmowy, podstawowy przegląd w terminie do 6 miesięcy od zakupu (na który się dopiero wybiorę) i jeszcze jako ciekawostkę, dorzucili mi kilka dni po zakupie (online + zarejestrowałem się w tym ich programie punktowym) bon na 40 PLN do wykorzystania, z czego się ucieszyłem bo wcześniej nie miałem o tym pojęcia.

Odnośnik do komentarza

Ja jeżdżę na Giant Escape 3. Mogę napisać, że jeździ mi się nim dobrze. Pozycja jest wygodna. W 3-ce akurat jest osprzęt Sh. Tourney, także od czasu do czasu trzeba przerzutki wyregulować. Do tego w 3-ce widelec jest stalowy. W 2-ce aluminiowy i wydaje mi się, że to może być największy problem. Ja unikałbym aluminiowych widelców, jeśli zależy Ci na komforcie.

Odnośnik do komentarza

Mam ten sam dylemat. Zastanawiam się nad Kross Pulso 1 lub 2, a Kellys Physio 50. Do 2 500, a nawet taniej kupisz Kellys Physio 50 z 2016 roku. Pytaj o rabaty nawet w sklepach internetowych, bo potrafią obniżyć cenę do 15 %, z czym się spotkałem osobiście. Różnice cenowe są małe pomiędzy tymi rowerami. Jak podałem mi producent do Krossa Pulso założyć opony max 40x622. Od Kellysa nie uzyskałem info, ale podejrzewam, że może być ciężko założyć szerokie opony.

Odnośnik do komentarza

Dzięki wszystkim za rady i propozycje. Temat można zakończyć bo dokonałem zakupu, chyba że są inni zainteresowani podobnymi rowerami. Co do mojego roweru to cóż... kupiłem coś zupełnie innego niż planowałem :D. Wybór padł na Giant Roam 1 DISC z 2016r. Dlaczego tak: spodobał mi się jego wygląd i malowanie, z ciekawości wsiadłem na niego w sklepie i poczułem że to jest to :) Do tego cena jaką udało mi się uzyskać (2 319zł) przy tej klasie osprzętu... uznałem że to jest dobra decyzja. Jak nim trochę pojeżdżę to zdam relacje i wrzucę kilka fotek. 

 

PS. Dla zainteresowanych - w sklepie którym oglądałem był jeszcze bardzo fajny rower Cube Nature z 2015r w kolorze zielonym - http://2016.cube.pl/rowery/tour/nature/cube-nature-darkgreen-green-2015/. Rower bardzo fajnie wyglądający i świetnie wyposażony i sprzedają go za niecałe 2 300zł chyba. Rozmiar ramy to 50 (ostatnia sztuka została). jeśli jednak komuś taki rozmiar i rower odpowiada to niech pisze na priv, podam namiary na sklep. Mają sprzedaż wysyłkową a można inny model Cuba zobaczyć gdzieś stacjonarnie czy rozmiar będzie odpowiadał. Dla mnie przy wzroście 176 wydawał się ciut za mały (znowu 54 wydawał się za duży, chodzi o sam przekrok) aczkolwiek to bardzo subiektywne. 

 

Pozdrawiam i udanej jazdy wszystkim życzę. :) 

 

PS2. Nic z tego nie mam jak ktoś ten rower kupi ale myślę że to bardzo dobra propozycja :) 

Odnośnik do komentarza

Cześć, z racji że budżet mam taki jak w temacie pozwolę sobie nie zakładać nowego tematu tylko wpisać się tutaj. Poszukuję roweru typu fitness w cenie +/-2500zł, jak na razie moje myśli skłaniają się do Kross Pulso 2, jest on na osprzęcie Shimano Sora, jednak sporą uwagę poświęciłem też Btwin triban 540 fb tutaj mamy osprzęt Shimano tiagra. Podstawową różnicą jaką widzę jest stosunek rzędów w "sorze"- 3/9 a w "tiagrze"- 2/10 i tutaj rodzi się pytanie który system sprawdzi się lepiej w jeździe "rekreacyjnej" (żadne zawody, jazda dla samego siebie, aktywny sposób spędzania wolnego czasu) z tego co się orientuje tiagra jest oceniania klasę wyżej (jeśli się mylę proszę o sprostowanie). Dodatkowo zależy mi na możliwości zamontowania opon podobnej szerokości ale z bieżnikiem. Może polecicie jakiś inny model warty uwagi? 

Odnośnik do komentarza

https://roweroweporady.pl/grupy-osprzetu-rowerowego-shimano/

 

Poczytaj sobie.

 

Przymierzałem się do obu rowerów, pozycja za kierownicą podobna, no może na Krossie bardziej neutralna, na Tribanie nieco sportowo.

 

Pulso zdobył moje serce, Tribana wybrałem rozumem :)

 

Pewnie że 3/9 daje Ci większą elastyczność, ale wszystko zależy jaki styl jazdy preferujesz.

 

Bierz taki jaki masz w okolicy i gdzie będziesz miał sensowny serwis gwarancyjny.

Oba modele schodzą jak ciepłe bułeczki więc dowolny wybór nie zawsze będziesz miał :)

Odnośnik do komentarza

Czytałem ten post już, ale dzięki za link, zajrzę jeszcze raz. Jeszcze pytanie czy jest sens kupować rower używany jeśli jestem kompletnie zielony w tych sprawach; też czytałem na co zwrócić uwagę przy zakupie, ale niewprawione oko może wiele rzeczy pominąć czy źle zinterpretować. Poprzednio miałem Krossa Trans Alp (ze schowaną 3 biegową przerzutką i służył dobrze przez mniej więcej 10 lat i zdobył moje serce swoją niezawodnością. Jestem ciekaw jak to teraz wygląda, też można liczyć na dobry jakościowo sprzęt, liczę że będzie to zakup na lata także jestem skłonny dołożyć kilka zł za lepszą jakość i bezawaryjność 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...