Skocz do zawartości

CROSS - codzienna jazda - 1400-1800 PLN - RATUNKU :)


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Dziś rozpadł się mój rower który wyeksploatowałem maksymalnie. Jeżdżę codziennie ale nie za dużo (ok 15 km) - staram się jeździć cały rok z wyjątkiem wielkich śnieżyc :D

Do tej pory miałem MTB ale chyba lepszym rozwiązaniem do mojej jazdy będzie CROSS.

Przewertowałem różne fora i tematy i na tę chwilę nie sposób nie celować w dwie marki Lazaro i Kands. 

Wiele osób pisze by za wszelką cene nie kupowac tarczowych hebli że dobry V-brak jest spoko i wydaje mnie się to rozsądne.

 

Ma do Was prośbę o radę co lepiej, co badziej praktyczne, bo pomimo kilku typów mam mętlik w głowie, będzie wdzięczny za pomoc.

 

http://allegro.pl/nowosc-rower-kands-maestro-rama-19-shimano-alivio-i6649004764.html

http://allegro.pl/rower-crossowy-kands-crs-1200-hydraulic-system-19-i6768588184.html

http://allegro.pl/mocny-crs-lazaro-elitary-v2-men-hydraulika-2xacera-i6829356061.html

 

No chyba że ktoś ma jakieś inne propozycje :)

 

Dzięki

 

B.

 

Odnośnik do komentarza

Bo oferują całkiem przyzwoity stosunek cena/jakość, a dodatkowo w tych bardziej znanych za tzw. naklejkę na ramie też się płaci. A jeśli chodzi o wybór pomiędzy v-brake czy tarcza. Według mnie tarcze w rowerach crossowych nie są konieczne, osobiście jeżdżę całorocznie crossem z v-kami do pracy i jeszcze problemów z zatrzymaniem nie miałem, zarówno w deszczu jak i podczas opadów śniegu.Dobrze wyregulowane dla mnie są wystarczające.

Odnośnik do komentarza

W tym przedziale cenowym dostaniesz najtańsze możliwe hydrauliki od Shimano które działają....hmm bez komentarza, moje v-brake hamowały dużo skuteczniej ( mam to przetestowane na własnym organiźmie). Tektro w Kandsie działają przyzwoicie, co mnie bardzo zaskoczyło, i po dotarciu nawet na oryginalnych klockach jestem bardzo zadowolony, przy zmianie na lepsze klocki jakość hamowania będzie pewnie jeszcze troche lepsza. Ja bym się nie pchał w takie hydrauliki bo z działania nie będziesz zadowolony a i roboty przy nich więcej. Maestro jest na v-brake a pozostałe które podesłałeś też mają swoje odpowiedniki bez tarcz.

Odnośnik do komentarza

Ja mam Tektro w Spartacusie, też z fabrycznymi klockami. W maju zjeżdżałam z Rowokołu i koło ani drgnęło, co nie znaczy, że nie było momentami ciężej. Jednak główny problem ze zjazdami w moim przypadku sprowadza się do przyczepności opony, która nawet nieruchoma potrafi ślizgać się po miękkiej ziemi, liściach (również suchych), igliwiu itd. Warto abyś i o tym pamiętał. Hamowanie to jedno, często znacznie gorzej jest zaraz po nim ;)

W każdym razie nie do końca rozumiem bum na tarczówki. Będzie taka sama bieda, jak z tymi nieszczęsnymi amortyzatorami. W zasadzie to już jest, bo nie idzie znaleźć roweru na dobrym osprzęcie bez tarcz. Tymczasem w większości przypadków korzyść nikła, za to kolejny element do serwisowania.

Odnośnik do komentarza

 

W każdym razie nie do końca rozumiem bum na tarczówki.

Taka moda. Rower ma mieć amor i tarcze bo inaczej to jakaś podróba roweru. Klient żąda a producent się dostosowuje i liczy kasę. Niestety ale bardzo mało rowerzystów dobiera rower faktycznie według swoich potrzeb i do odpowiednich zastosowań. A przecież po to jest taki wybór i różnorodność.

Odnośnik do komentarza

Po mieście śmigam singlem z dualpivotami od tektro. Hamulce ogarniają bez problemu i nie widzę najmniejszego sensu zakładania czegokolwiek innego. Siła hamowania w zupełności wystarcza. Inną sprawą jest droga hamowania, która jest zależna raczej od opon niż samych hamulców. Na moich 23 mm oponkach troszkę się jedzie, a po deszczu to jak na łyżwach. Nie zdarzyło się jednak, że hamulce czy opony nie pozwoliły mi się zatrzymać odpowiednio wcześnie. W enduro mam XT na tarczach 180. W tym przypadku duża siła i skuteczność hamowania ma głęboki sens. Zapieprzając 40 km/h singletrackiem w górach moc się przydaje. Oczywiście i w mieście XT są kilka razy skuteczniejsze od moich szosowych Tektro. Tylko po co?

Odnośnik do komentarza

Tylko w enduro masz też pewnie opony, które pozwolą Ci się do czegoś przyczepić, a jak weźmiesz z natury rzeczy węższego semi-slicka, to i najdroższa tarcza nie zdziała cudów. Nie wiem, ale wydaje mi się, że chyba coś w tym jest, że hamulce tarczowe jeszcze nie weszły przebojem do szosówek, które wiodą prym, jeśli chodzi o średnie prędkości. Pewnie oczywiście kiedyś się pojawią, pytanie jednak, czy z uwagi na modę, czy rzeczywistą potrzebę. I czy będzie z tego więcej szkody, czy pożytku, bo o ile na szerokiej oponie rower zachowuje się przyzwoicie, o tyle już na wąskiej nawet na v-brake'ach potrafi zatańczyć, a co dopiero na tarczach.

Odnośnik do komentarza

Tarcze już są w gravelach. Pojawią się pewnie i w szosie, kwestia czasu i technologii. To, że ich nie ma wynika z ich masy, znacznie większej niż dualpivotów. Dochodzi do tego konieczność dodania do ram i widelców post mount co również wpływa na wagę. Dodatkowe kilkaset gramów dla roweru, który waży 6 kg, to dużo. 

Odnośnik do komentarza

Przesiadłem się z V-ek na hydrauliki przy okazji wymiany roweru i już po kilku tys. zaciski do wymiany - na szczęście była gwarancja. Czekam kiedy kolejne padną.

Następny rower będzie na V-kach, może lepszych niż fabryczne ale jednak. Dobre klocki, dobra regulacja i wystarczą do zatrzymania roweru nawet w deszczu i błocie.

W tym budżecie "królowie Allegro" będą bezkonkurencyjni chyba, że poczekasz do wyprzedaży i weźmiesz coś takiego co wyżej było polecone:

http://www.unibike.pl/vipergts.html

U Northteca z tego co ustaliłem to niestety nie ma (nie było) obniżek sezonowych. Mają małą produkcję i wszystko ponoć schodzi. 

http://nrowery.pl/rowery/cross/caledon-vb

Co do samego używania tarcz to w sportach mogą się przydać ale niestety te wyższe (droższe) modele. Tanie szybko się rozpadają bądź wymagają częstego serwisowania. W sumie też ie mogę zrozumieć skąd to parcie na tarcze w kolarstwie. jakoś tak dziwnie wygląda szosa z tarczami.

W codziennym użytkowaniu bądź w dalekiej turystyce V-ki są bezkonkurencyjne.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...