Skocz do zawartości

Wilier Triestina GTR Team 2016


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i przedstawiam moje dwa kółka. Bohaterem jest Wilier GTR kupiony w listopadzie zeszłego roku. Jest to moja pierwsza szosa, wcześniej nigdy nie przejechałem nawet metra na rowerze szosowym. Zdecydowałem się na zakup tego roweru, ponieważ jak go zobaczyłem to na niego dosłownie zachorowałem, nie chciałem już żadnego innego roweru, albo ten albo żaden inny. Wcześniej patrzyłem jeszcze na Canyony, ale jak trafiłem na Wiliery to już klapki na oczy i nic innego nie wchodziło w grę. Zdaje sobie sprawę, że za te pieniądze mógłbym mieć coś z lepszą korbą i lepszymi kołami, ale nie miało to już dla mnie znaczenia. Koła i korbę w przyszłości może wymienię. Na chwilę obecną myślę, że jak na początkującego kolarza to i tak jest całkiem niezły sprzęt.

 

Konkrety:

RAMA: WILIER TEAM GRANTURISMO HIGH MODULUS CARBON MONOCOQUE

WIDELEC: WILIER TRIESTINA CARBON

PRZERZUTKA PRZEDNIA: ULTEGRA 6800

PRZERZUTKA TYLNA: ULTEGRA 6800 11 PRZEŁOŻEŃ

KORBA: SHIMANO FC-RS500

KOŁA: MICHE RACE 707

KLAMKO-MANETKI: SHIMANO ULTEGRA model 6800

MOSTEK I KIEROWNICA: RITCHEY

SZTYCA: WILIER FSA

 

 

Najbliższą inwestycją będą pedały i buty szosowe. Póki co jeżdżę w spd z poprzedniego roweru.

Jakie wrażenia z jazdy? Tak jak wspomniałem nigdy wcześniej nie jeździłem na szosie dlatego nie mam porównania. Mogę jedynie powiedzieć że jeździ się wspaniale. Ta lekkość... czuje że po prostu płynę po asfalcie. To jest to czego oczekiwałem od roweru szosowego.

 

8682834_20161118_121259.jpg

8682832_20170301_141358.jpg

8682833_20161118_115440.jpg

Odnośnik do komentarza

Wilier bardzo porządna firma, znajdująca się wysoko w mojej hierarchii. Kolega ma dwie sztuki ich bardzo fajnych szos, chociaż nie znam ich linii produktowej i nie wiem czym się różnią. Raczej obie race bo on się w kółka ściga :)

Może biała owijka by bardziej pasowała? Moja nowa szosa niedługo zostanie skończona i też mam białe siodło i bardzo podobną grafitowo-czerwoną kolorystykę i zastanawiam się czy nie dać białej owijki.

 

Co do pedałów i butów to nieustająco się spieramy z kolegami czy SPD-SL czy Look Keo. Na dzień dzisiejszy tylko jeden z naszej kilkoosobowej paczki się wyłamuje i ma Shimano.

Do klasycznej włoskiej szosy najbardziej by chyba pasowały Look i buty Sidi :)

Ultegra 6800 świetna grupa ale Wilier i Shimano? Czemu nie Campa? :)

Jakby co Ultegrę chętnie odklupię dla syna :)

 

No i z czasem Miche Race do wymiany. Te koła ważą 2kg. Albo Campagnolo albo Fulcrum. Ładnie by wyglądały i są dobre Campa Scirocco. A w Wertykalu mają promocję na Fulcrum Racing 7 LG za 649 zł.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o pedały to na pewno Look Keo wybiorę, a buty to jeszcze nie wiem.

Co do ultegry i campy... W takiej specyfikacji Wilier przyjechał z Włoch. Rozmawiałem z Panem który sprowadza właśnie rowery z Włoch i powiedział, że w moim przypadku Ultegra będzie nawet lepszym wyborem niż Campa, choćby dlatego że jest tańsza w eksploatacji i łatwiej dostępna. Poza tym jeżdżę tylko amatorsko, nie startuje w żadnych wyścigach itd. No i Ultegra to jednak bardzo dobra grupa, Pinarello i Bianchi również nie montują tylko campy.

 

Owijka biała może i lepiej by się prezentowała ale tylko przez chwilę, do czasu kiedy by się nie pobrudziła. 

Odnośnik do komentarza

Że owijka długo biała nie będzie to pewne :)

Że dostępność części Shimano jest lepsza niż Campy to absolutnie prawda.

Że tańsze w eksploatacji to się nie zgadzam.

Mój młody użytkuje Ultegrę, 10-biegową, ja Campę, 10-biegową.

Jego przebiegi serwisowe:

łańcuch - 5 tysięcy km

kaseta - 15 tysięcy km a może nawet mniej bo chyba nie przejechał 10 a już się zbliża do końca żywota

Moje na Campie:

łańcuch - 15-20 tysięcy

kaseta - 50 tys km

Odnośnik do komentarza

No więc może to tylko pozorna oszczędność - części shimano tańsze, ale za to częściej się je wymienia i w rezultacie wychodzi drożej. No nie wiem, nie znam się aż tak bardzo, ale z tego co wiem to ultegra to dobra grupa więc nie będę kombinował. W przyszłości wymienię korbe na ultegrę lub FSA (podoba mi się ich wygląd) i może kiedyś zajmę się kołami. Póki co cieszę się tym co mam :)

Odnośnik do komentarza

Ja nie namawiam na zmianę Ultegry. To świetna grupa na której ściga się kupa ludzi. Z FSA ostrożnie bo niektóre modele były felerne i miały poważne wady. Zanim kupisz trzeba poczytać opinie. Kolega kupił karbonową korbę FSA, chyba SL-K i okazało się że po jakimś czasie nie nadawała się do użytku. Poza tym bądź czujny jeśli chodzi o zakup spoza sklepu bo większość niesklepowych kierownic karbonowych, sztyc i korb FSA na Allegro to podróbki. Podobnie jak  Specialized z którego ja korzystam, który jest masowo podrabiany jeśli chodzi o kaski i kierownice aero.

Odnośnik do komentarza

No Pan który mi ten rower z Włoch sprowadzał uprzedził mnie o tym. Stwierdził, że jeśli przyjdzie taka konieczność odkręcania tych elementów to trzeba udać się do dobrego serwisu, bo w takich zwykłych serwisach to naprawiają tylko "rowery komunijne" i nie mają nawet dobrego klucza dynamometrycznego. Z czasem mam też zamiar zainwestować w narzędzia, no ale wszystko po kolei :) Taki "uczciwy" klucz też swoje kosztuje...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...