jajacek Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Młody dziś pętla 52 km ze średnią 36,5 we trzech. Mnie urwali :) https://www.strava.com/activities/1161995491/analysis/250/1029 Widzę że jak mu dam prędzej czy później mojego Tarmaca na moich stożkach (a pewnie tak to się skończy) to spokojnie wytrzyma średnią 40 w peletonie na płaskim. A jeszcze jest rezerwa sprzętowa bo ma przecież przełożenia 46x15 i można mu dać koła full karbon na szytkach, które są lżejsze i szybsze i lepszy, lżejszy groupset. Masakra...Strach się bać co będzie dalej... Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Widziałem już wcześniej :D Mam Wasze treningi na oku, hehe. Młody szaleje! Jeszcze pytanie, jaka jest wg Ciebie maksymalna wysokość stożka przy której jest w miarę bezpiecznie przy mocnych bocznych podmuchach wiatru? Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 jajacek, czy takie rolki jak na zdjęciu zastąpią zimą trenażer czy są może nawet lepszą alternatywą treningu w zimowy dzień ze śnieżną zadymką? Rozumiem, że Epic 29" też pojedzie na tych rolkach jak i na trenażerze podłączonym do komputera. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Na rolkach pojedziesz na wszystkim, nawet na fat bike'u :) Rolki stały się bardzo popularne wśród zawodników i amatorów. Jak byłem na Mistrzostwach Polski MTB XCO to każdy włącznie z Włoszczowską się na nich rozgrzewał a potem rozjeżdżał po wyścigu. U nas w klubie gdzie trenuje młody to samo. Przed szosą, torem i MTB jak i po. Rolki w stosunku do trenażera są trudniejsze do opanowania ale uczą balansu ciała i nie wymagają żadnych oporów, kół zamachowych itd. Więc na zimę bardzo dobre. Najpopularniejsze firmy to TacX i Elite. Mój młody ma najprostszy model Elite Arion za 600 zł z groszami z rolkami plastikowymi parabolicznymi czyli węższymi po środku co pomaga utrzymać stabilną pozycję. Ale jest w pełni wystarczający. Ich konkurentem jest TacX Anatares. Trochę droższy TacX Galaxia pozwala robić sprinty ale buja się w przód i w tył co mnie denerwuje. Są też modele z rolkami aluminiowymi, z oporem magnetycznym, podłaczeniem do wyścigów itd. Ale nie każdemu to potrzebne. Na początku sugeruję jeździć w framudze drzwi. Można się łatwo przytrzymać. Mój młody po jakimś czasie w czasie jazdy na nich jeździ bez trzymania się rękami. Na kierownicy roweru montuje na zimę uchwyt samochodowy do tableta i ogląda coś sobie na YT. Może się przyda: https://wiki.ezvid.com/best-bike-rollers https://www.cyclinghacks.com/best-cycling-rollers/ Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 W piątek udało mi się zrealizować jeden z celów tego sezonu, czyli przejechać co najmniej 100km po płaskim ze średnią przynajmniej 30km/h. Ostatecznie wyszło 106,6km, średnia 32,4km/h i przewyższenie 560m. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 Super! Bardzo dobra średnia jak na samotną jazdę. Ja kiedyś chciałem przejechać 100km samotnie poniżej 3h ale nigdy mi się to nie udało. Ale ostatnio mam dobrą motywację i jeśli uda mi się ja utrzymać i schudnać te parę kg, pochodzić na siłkę i potrenować zimą to może by się udało w przyszłym roku. Podobnie jak 205 wokół Tatr, które mnie już dawno nęci. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Radek, dla Twojego info. Młody pojechał dziś w czasówce na 4,4 km. Czas 6:57 więc średnia 38 km/h. Zajął 9-te miejsce ale pierwsze w swoim roczniku. Jechane na stożkach 58 mm i w kasku czasowym. Jechał w ramach Międzywojewódzkich Mistrzostw Młodzików. To taka impreza gdzie startują 4 województwa. Newsy z wyścigu zbrojeń, który obserwowałem. Na czasówkę w prawie bezwietrznym warunkach lepsze były stożki 80 mm. Dwóch, którzy je założyli osiągnęli wyniki lepsze niż zwykle. Ale najpierw trzeba takowe mieć :) Powszechna opinia że na szytkach lepiej się jeździ ale po warunkiem że jest sucho. Na mokrym szytka nie ma przyczepności. Na suchym ma lepszą niż opona. Koszt dobrej szytki ok. 400 zł plus zabawa z klejeniem i uszczelnianiem. Dziękuję, postoję. Zostaję przy oponkach. Inna opinia jest taka że koła na obręczach full carbon są zrywniejsze co ma znaczenie w wyścigu gdzie jest dużo interwałów i skoków. Czołowi małolaci mają już mierniki mocy. Głównie w pedałach. Fakt że mój młody nie ma miernika mocy i jeździ czasem, jak dziś, na naturkę bez pulsometru, jest dla niektórych powodem do zdziwienia. A to że ma lepsze parametry wydolnościowe od tych którzy trenują dwa razy więcej, tym bardziej. Rolki Elite, plastikowe wydają się najlepsze. Niebieskie TacX są zdecydowanie głośniejsze i dużo łatwiej z nich spaść. Aluminiowe są cichsze od wszystkich, ale też spada się szybciej niż z Elite. Więc takie jak my mamy, najtańsze Elite Arion są wyśmienite i godne polecenia. Wypróbowaliśmy dziś pierwszy raz dętki lateksowe Specialized. Cena 42 zł za sztukę. Szybko schodzi z nich ciśnienie. Podobno lepiej niosą. Czy tak było trudno stwierdzić. Same je potestuję w przyszłym tygodniu. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Gratulacje dla syna! Z tego co pamiętam to Tony Martin dwa tytuły Mistrza Świata zdobył jadąc na oponach (Spece Turbo Cotton ), więc chyba obecnie ostatnią przewagą kół szytkowych jest niższa waga. A na stożkach chciałbym kiedyś się przewieźć :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Dobrze pamiętasz. Zamierzam kupić młodemu te Turbo Cotton. Zaletą kół szytkowych jest to że w zasadzie nie mają rantów przez co bardzo trudno je uszkodzić po wpadnięciu w dziurę. Niższa waga według ostatnio śledzonych przeze mnie artykułów wydaje się być dramatycznie przeceniana. Widzę też wśród amatorów trochę takich co jeżdżą z tyłu na bardzo wysokim stożku typu 80. I może ma to uzasadnienie. Jeden młody mówił mi dzisiaj że jak nie ma wiatru do od razu fizycznie czuć że taki stożek znacznie lepiej idzie niż połowę niższy mimo większej wagi. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Widziałem kiedyś jak GCN ważyło rowery kilku zawodników z peletonu (rowery do startu wspólnego). Bodaj tylko jeden był na limicie wagowym UCI (6,8kg). Większość miała rowery o wadze 7,2-7,4kg i mówili, że sztywność i aero ponad wszystko. O rowerach TT to nawet nie mówię, pewnie żaden nie schodzi poniżej 8kg. Jedynie gdzie bardzo lekki rower ma przewagę to zapewne stromy podjazd, ale wyścig to nie jest tylko podjeżdżanie. Jakiś mechanik zapytany przed etapem, który kończył się trudnym podjazdem, dlaczego zawodnicy jego teamu nie mają najlżejszych kół tylko te aero odpowiedział, że najpierw mają do przejechania 160km po płaskim i to tam trzeba oszczędzać energię. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 GCN lub ktoś podobny robił też test na podjeździe. Może nie jakimś super stromym ale chyba jakieś 5-7%. I dużo cięższy rower aero podjechał raptem kilka sekund wolniej. Widziałem też jakiś test typu co lepsze, koła aero 2kg czy koła lekkie 1500 gram. I wyszło że aero. Pytanie jakie różnice są dla kogo akceptowalne.Mogę dać Ci takie porównanie.Trzech chłopaków o podobnej mocy. Mój młody wyższy i szczuplejszy, typ górala, 13 lat. Jego kolega z klubu (Olaf), rok starszy, 5kg cięższy i ciut niższy, typ sprintera. trzeci, Tadzio, 14-latek, muskularny, silny fizycznie, niższy od obu pozostałych, taki typ można powiedzieć pod wyścigi klasyczne.Czasówka tydzień temu w Koninie, ok, 5km, wietrznie, teren trochę pofałdowany, w deszczuOlaf 8:11Tadzio 8:24Marek 8:27OlafRower Specialized Venge Pro ViasRama aeroKoła full carbon Roval na stożku 64mm, kask częściowo aero, Specialized Evade, strój aero, opony wyścigowe Spec S-Works TurboTadzioRama szosowa Merida, nie aeroKoła treningowe alu, kask zwykły szosowy, strój zwykły, opony treningoweMarekRama szosowa Ridley, nie aeroKoła treningowe alu, kask zwykły szosowy, strój zwykły, opony treningoweDziś czasówka u nas, ok. 4,4km, bezwietrznie, suchoi, teren z malutką zmarszczkąTadzio 6:42Olaf 6:50Marek 6:57OlafRower Specialized Venge Pro ViasRama aeroKoła full carbon Roval na stożku 64mm, kask częściowo aero, Specialized Evade, strój aero, opony wyścigowe Spec S-Works TurboTadzioRama szosowa Merida, nie aeroKoła stozki 80 mm full carbon z szytkami, kask aero, strój zwykłyMarekRama szosowa Ridley, nie aeroKoła stożek alu-carbon 58mm, kask aero, strój częściow aero, opony wyścigowe Spec S-Works TurboZ powyższego wynika że aerodynamika robi robotę. Tadzio na wysokim stożku i szytkach odrobił wszystkie straty do Olafa i przeszedl go o 8 sekund. Marek na stożkach aero i w kasku aero w stroju bardziej aero i na lepszych oponach odrobił 9 z 16 sekund, które poprzednio tracił. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Fajne porównanie. Widać jaką rolę odgrywają koła. Olaf to ma już rower na miarę zawodowego peletonu, chyba Sagan na takim jeździ. Czy Marek i Tadzik na czasówce w Koninie nie założyli wysokich kół ze względu na wiatr? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Kół nie dostali bo im starzy nie dali :) Te stożki to koła na których ja i ojciec Tadzia jeździmy. Więc jak nie jest to impreza dużej rangi lub młodzi nie walczą o podium to nie dajemy. Niech trochę zasłużą :) Ale widzę że w przyszłym sezonie będziemy musieli je chyba oddać na stałe i poszukać sobie innych kół :) A Olaf ma taki rower jak Sagan tylko na mechanicznym Dura-Ace a Sagan ostatnio jeździ na Di2 Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 No to wszystko wskazuje na to, że musisz sobie szukać nowych kółek, bo Marek robi bardzo szybkie postępy :) A ja kupiłem dzisiaj nową oponę, Duro Hypersonic 25mm, 120TPI. Obawiam się tylko o ochronę przed przebiciem, bo opona waży ~200g i ma cienkie ścianki boczne. Na forach zagranicznych ma dobre opinie. Ostatecznie cena 55zł sprawiła, że postanowiłem ją sprawdzić. Pojeździmy, zobaczymy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Gdzieś już czytałem o tym Duro ale nie znam nikogo kto by stosował. Młody dziś 7-me miejsce w wyścigu ze startu wspólnego. Próbował uciekać na pierwszym okrążeniu ale ucieczka została skasowana. Na drugim okrążeniu uciekł Tadzio z dwoma innymi chłopakami i pozostali dostali team order żeby nie gonić. Wyniki: Tadzio 3, Olaf 4, Marek 7. W obu wyścigach na czas i ze startu wspólnego Marek był pierwszy ze swojego rocznika na ponad 40 startujących więc nie jest źle. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się