Skocz do zawartości

Konkretne wymagania Fitness / Cross do 4200


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Przymierzam się do zakupu roweru Fitness/Cross do max maxów 4200 brutto pln. Wiem czego chcę ale nie wiem co dokładnie oraz oczywiście nie wiem czego nie wiem  ;)

 

Czy pomoglibyście mi zrobić listę konkretnych elementów, które zmieszczą się w wymaganiach? 

 

Swoje wymagania spisałem w dokumencie dostępnym tutaj: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Pbieqyz_KtmpmnU5q649fRYDel-j82r6uMaSYkKb1iI/edit?usp=sharing 

 

Dziekuje z gory!

 

Pozdrawiam  :)

Piotr

 

Odnośnik do komentarza

Trochę sprzeczne wymagania masz :)

 

Jako przykład geometrii, która Cię interesuje podałeś Tribana 520, czyli rower z geometrią szosową "endurance". Crossa o takiej geometrii nie znajdziesz.

 

W rowerach typu fitness nie spotyka się dynama w piaście, w crossach raczej też nie. Takie rozwiązanie to domena rowerów miejskich i trekkingowych.

 

Jeśli chodzi o osprzęt to do crossa Deore pasuje idealnie. W fitnessie "szosowym" będzie to raczej Claris, Sora albo Tiagra. Manetki obrotowe, które byś chciał Shimano oferuje obecnie chyba tylko w grupach miejskich Nexus i Alfine. Natomiast takie rozwiązanie jest stosowane w osprzęcie SRAM-a.

Odnośnik do komentarza

Zobacz sobie rower Gazelle CityZen C7

 

Sent from my HTC One M8 using Tapatalk

 

 

S7 to wersja z przerzutkami zewnętrznymi. Roweru który spełnia wszystkie twoje wymagania nie znajdziesz. Musisz wybrać najważniejsze i szukać bazy pod rozbudowę.

 

 

Zgadzam się, choć patrząc na listę wymagań brakuje dynama w piaście. Generalnie szukasz roweru, który nie istnieje, ale rozumiem Ciebie, bo miałem to samo szukając czegoś ładnego, wytrzymałego i w miarę szybkiego. :-)

 

Gazelle robi b. dobre ramy i daje wytrzymałe koła (choć nie grzeszą lekkością), baza pod przyszłą rozbudowę bardzo dobra.

 

Jeszcze jest wersja C8, która ma nexusa 8 z serii premium (używam go i jestem zaskoczony wysoką kulturą pracy, trwałość jak w każdym nexusie/alfine -- w zasadzie bezobsługowy), hamulce tarczowe (ale których nie chcesz, lekki i dobry bagażnik, oraz pasek zamiast łańcucha. Niestety, kosztuje coś ok. 1000 euro, więc przekracza zdecydowanie Twój budżet.

 

Niezależnie od wyboru zastanów się, czy posiadania dynama w piaście jest priorytetem. Wiem, to praktyczna rzecz, sam go używam w codziennym rowerze, ale w drugim, który jest bardziej "sportowy" odpuściłem sobie jego założenie. Co ciekawe w jednym z moich poprzednich rowerów nie miałem dynama w standardzie i potem go dopiero dołożyłem: IMO opłacalność przeplecenia kół nie powala, no chyba że stoisz przed wyborem kupna nowego koła, bo np. stare się rozsypało.

 

Z drugiej strony, chcesz mieć ładowarkę do telefonu, ale miej na względzie, że dynamo w piaście ma zaledwie 2,4-3W, więc nie poszalejesz:

http://statekkosmiczny.pl/ladowarka-rowerowa-usb-na-dynamo-test/

 

 

Nie patrz na siodełko i opony, na 99% i tak je później zmienisz -- rzadko kiedy fabryczne pasują każdemu.

Odnośnik do komentarza

Czyli jeżeli kupię MERIDA SPEEDER CARBON, ULTEGRA za ok 3500 używka, to musze dodac do tego oswietlenie np. Lampa AXA Luxx 70 Plus Steady Auto(USB) za 270, amortyzator siodelka za ok 250, piaste z dynamo za 250 + robocizna i jestem już poza budżetem :). 

 

To może inaczej zadam pytanie i będzie też bardziej adekwatne do moich potrzeb: jaki rower proponowalibyście jako punkt dla rozbudowy, biorac pod uwage, ze koszt calego sprzetu nie moze przekroczyc 3000, bo 1200 zostanie przeznaczone na usprawnienia.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...