Skocz do zawartości

Romet Mustang 29 1 czy Northtec Cayon AL dla 150kg grubasa


Rekomendowane odpowiedzi

Sądzę że Romet kupuje jednak lepsze ramy. Pytanie tylko czy koła wytrzymają. Ale jak nie będziesz szarżował to sądzę że powinno być ok. Ale raczej nie skacz po krawężnikach i nie szalej za bardzo w Kampinosie. Pytanie tylko czy tego Mustanga da się w ogóle kupić. Przejechałem się wokoło sklepu Mustangiem 3 jednego gościa i wydawał się sztywny jak cholera. Co dla Ciebie dobrze rokuje.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za odpowiedź. No właśnie okazuje się, że jest z tym bardzo duży problem.

Ponieważ budżet mi wzrósł do 3500-3800 zaczynam nowe poszukiwania. Pomijając osprzęt o którym znalazłem dużo informacji zastanawiam się czy muszę patrzeć na konkretnych producentów ram czy to nie ma znaczenia i tylko koła, szprychy i piasty są tym co moja masa ma szanse w pierwszej kolejności zniszczyć.

Odnośnik do komentarza

A może coś dużo tańszego na stalowej ala "giełda" za parę groszy. Tylko zmienić nawyki żywieniowe, spalić masę do 80-90 kg i wtedy coś lepszego. Zacząć od książek nt. dietetyki ale jak już coś to raczej coś bardziej profesjonalnego tzn. dietetyka kliniczna, chemia w żywieniu itd... Mniej węgli więcej tłuszczy, białka do tego samodyscyplina, systematyczność. Jeśli są problemy z motywacją ciekawymi pozycjami są np. Grzesiak "Ty myśl", Murphy "Potęga Podświadomości", Robbins "Obudź w sobie olbrzyma" czy niektóre OSHO itd... Tak czy siak książki warte uwagi. 

Co prawda zajmie to trochę czasu i przydadzą się też inne ćwiczenia oprócz rowerka ale efekty będą. 

Tylko zmiana nawyków żywieniowych, samozaparcie, systematyczność i poprawna technika. 

"Dieta" nie musi być droga chyba że, kogoś stać na produkty typu "komosa ryżowa" itd... 

Waga zejdzie, sylwetka i samopoczucie się polepszy to tym bardziej będzie satysfakcja i większe zadowolenie z lepszego sprzętu który można kupić w przyszłości a i dodatkowo właśnie waga nie będzie już takim ograniczeniem w wyborze a obecnie zamiast wydawać na sprzęt można właśnie w wiedzę i jadło. 

Ps. Warto śledzić na necie Iwonę Wierzbicką czy Jakub Mauricz ;) 

Odnośnik do komentarza

Każdy producent w rowerach niskiej klasy, czyli poniżej 5 tys od których zaczyna się średnia półka daje zwykle kiepskie, tanie koła. Koła żeby były wytrzymałe powinny mieć 32 szprychy stalowe 2mm i w miarę szerokie obręcze, najlepiej oczkowane. Przy tej wadze dobrze żeby amoryzator miał golenie jak najszersze, min. 32mm bo inaczej momentem je zajedziesz. Do 3800 przychodzi mi na myśl Trek X-Caliber 8/9. Był też jakiś Kellys, muszę zerknąć.

X-Caliber 9 ma Rockshoxa Recona powietrznego. X-Caliber 8 Recona sprężynowo-olejowego. Oba są bardzo dobre, sprężynowo-olejowy jest tańszy w utrzymaniu. Mają golenie 32mm.

Odnośnik do komentarza

Dzięki ale diety i inne programy przerabiam od dluzszego czasu a i tak co 3,4 lata mam wahania 110-150kg.praca w zmianach z pewnoscią też w tym nie pomaga.Skupmy się raczej na temacie zgodnym z forum.

 

Też pracowałem na zmiany i bardzo trudno utrzymać wtedy dietę. Co mogę doradzić z własnych doświadczeń to ograniczyć węglowodany i ruszać się 45-60 min na głodno przed śniadaniem. Rower albo chodzenie z kijkami. Żadnych biegów i innych wynalazków. Na mnie to działa.

Odnośnik do komentarza

Gate 10 jest na słabym Suntour XCR. Odradzam. Myślałem o jakimś innym, poszukam.

Trek daje dożywotnią gwarancję na ramę co w Twoim przypadku może mieć znaczenie.

Koła może trzeba będzie wymienić a może nie. Można jeździć na tych co dają i zobaczyć jak będzie. Jak nie wytrzymają to kupić solidny komplet za ok. 500 zł.

Odnośnik do komentarza

Wielu amerykańskich producentów ma max obciążenie do 300 funtów czyli 135 kg. Więc musisz zejść do tego limitu :)

Ja staram się zejść do 82 bo paru ma taki limit na koła. Ale to bardziej żartem bo moje 85 raczej nie stanowi problemu.

Musze powiedzieć że miałem swego czasu prosty rower Bulls i był po prostu mega pancerny, wykonany z bardziej wytrzymałego alu 7005 w przeciwieństwie do alu 6061 z którego jest większość alu rowerów. Jest czasem do kupienia fajny model, bodajże Bulls King Cobra Disc, czy jakoś tak z tego alu za rozsądne pieniądze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli decydujesz się na zakup kół to masz kilka opcji.

Po piersze wybór piast. Piasty mogą być na łożyskach maszynowych lub kulkowych. Na maszynowych są wiele lepsze i mają wymienne łożyska. Na jakich daje Trek? Na kulkowych oczywiście. W tanich kołach najczęściej są wykorzystywane, dobre i sprawdzone piasty Novatec.

Po drugie koła gotowe lub zaplatane pod zamówienie i wagę jeźdźca. Te drugie zwykle droższe.

Z gotowców:

1. Po taniości. Chińczyk na 36 szprych ale wygląda nieźle:
http://allegro.pl/kola-kpl-28-29-lozyska-rodi-fw-disc-novatec-2-k-i6847267318.html

2. Markowe WTB, 32 szprycy
http://allegro.pl/wtb-sx-i21-29-novatec-d481sbt-d482sbt-kola-i6831764916.html

3. Markowe Dartmoor, 32 szprychy
http://allegro.pl/kola-29-dartmoor-rocket-novatec-red-lub-black-i6700021106.html

4. Markowe XLC, 32 szprychy
http://allegro.pl/kola-29-xlc-evo-12-15mm-dt-swiss-466d-komplet-i5912715494.html

Te ostatnie sprzedaje Sebastian, prowadzący sklep sbike.pl z Warszawy. Jedno z kół ma sztywną oś, być może ma też takie same pod szybkozamykacz. Ale są to wyższej klasy koła. Ponieważ popieram kupowanie lokalnie, zalecam do niego zadzwonić. Parę rzeczy już u niego kupowałem i jest to bardzo w porządku chłopak i warto nawiązać z nim relacje bo jak trzeba ściągnie co potrzeba a nawet zdarzyło mi się że przywiezie do domu jak coś małego.

Koła zaplatane na zamówienie robi Dandy Horse:
https://dandyhorsestore.com/pl/i/Kontakt-i-dane-firmy/9

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...