grochu Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Cześć, W skrócie, chcę nieco dostosować rower do nowego stylu jazdy. Mam Unibike Zethos i ostatnio coraz częścej jeżdżę w lesie (podjazdy, zjazdy, trochę korzeni, mini skoki i nieco piachu - bardzo daleko mi do maratonów itp.). Opony udało mi się dobrać (dość) szerokie - Geax Gato 1.9, wchodzą w ramę i dają radę nawet na błocie, w stosunku do seryjnych smart sam 1.6 jest nieźle. Natomiast seryjny amorek (SR Suntour NCX D (chyba lite)- wersja olejowo sprężynowa) już nie nadąża za resztą, głównie przez mały skok. Po jakimś czasie jazd w lesie zauważyłem też, że już tak fajnie nie pracuje na ulicy jak przedtem.. Nie chcę go całkowicie zamęczyć, bo finalnie i tak będę musiał wymienić - no i tu pytanie do Was :) Na co? Czy opona 1.9 lub 1.75 (myślę o smart sam 29cali) nie będzie 'ginęła' wizualnie przy goleniach amorka typowo MTB ? Na co zwrócić uwagę kupując (raczej nówkę) z sieci, tak by czasem nie kupić super amora, który w ogóle nie zgra się z moją ramą.. Wiem, że najlepiej byłoby zmienić cały zestaw, ale narazie sprobuję coś 'urzeźbić' - pomożecie ? ;) Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Na początek przeczytaj dwa ostatnie zdania oraz filmik od około 02:20 W takim układzie przesiadał by się na MTB. Odnośnik do komentarza
grochu Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Dzięki, miałem świadomość, że geometrię mogę nieco zaburzyć amorkiem z większym skokiem, ale myślałem bardziej o problemie pozycji itp. nie wiedziałem, że mogę wręcz zaszkodzić sprzętowi..jeśli to faktycznie prawda to nie ma co kombinować. Opinie kolegi, że NCX nadaje się do lekkiej jazdy w terenie już wcześniej znalazłem, zgadzam się z nią w pełni (szczególnie lepsza wersja - ta z amoryacją powietrzną, ale taka zmiana w moim przypadku nie ma sensu). Gdyby jednak ktoś miał odmienne doświadczenia chętnie jeszcze poczytam :) Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Zethos ma zdaje się skok amorka 63mm - najwięcej co mógłbyś próbować wsadzić według mnie to amor ze skokiem 80mm, te 1,7mm aż tak drastycznie by geometrii nie zmieniło.Co oczywiście nie zmienia faktu że crossy nie służą do ostrego ciorania po lasach i skałkach, więc cokolwiek byś tam nie wstawił musisz liczyć się z ryzykiem że całość może po prostu nie wytrzymać. Odnośnik do komentarza
grochu Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Zethos ma zdaje się skok amorka 63mm - najwięcej co mógłbyś próbować wsadzić według mnie to amor ze skokiem 80mm..... Faktycznie, realnego skoku ma ok 63mm, chociaż sama goleń górna niedociążonego roweru ma 70mm. Jeśli z 80mm uzyskałbym % podobnie realny skok, to już całkowicie traci sens. Chyba, że są amorki które faktycznie używają cały zakres nominalny..ale potwierdzacie to czego się obawiałem, trzeba będzie zainwestować więcej $ żeby sensownie jeździć, już na nowym bajku.. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Czy opona 1.9 lub 1.75 (myślę o smart sam 29cali) nie będzie 'ginęła' wizualnie przy goleniach amorka typowo MTB ? Na co zwrócić uwagę kupując (raczej nówkę) z sieci, tak by czasem nie kupić super amora, który w ogóle nie zgra się z moją ramą.. Wsadzałem do swojego MTB 29" oponę 700x35 i wyglądało dziwnie ale z 1,75 czy 1,9 nie widzę problemu. Próbowałbym kupić jakiegoś nowego Raidona powietrznego. Aczkolwiek są tacy, którzy twierdzą że sprężynowy RockShox XC32 TK Coil daje praktycznie to samo co Raidon a w zasadzie w przeciwieństwie do niego nie wymaga serwisu. Pojawił się tu gdzieś na forum temat RST First powietrznego. Występuje bodajże w Author Instinct. Jest to amor o ciekawej konstrukcji, z otwartą kąpielą olejową co daje nadzieje na długotrwałe, bezproblemowe użytkowanie. Nie wiem za ile go można kupić w detalu ale nie powinien chyba za dużo kosztować. No i jest lekki, coś chyba koło 1,7 kg. Ale zdecydowanie zalecam kupno amora 27,5 cala i sprawdzenie jaka opona tam wejdzie. Wynoszenie w górę kokpitu będzie skutkować bardzo rekreacyjną, wyprostowaną pozycją i uciekaniem przedniego koła na podjazdach. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Nie znalazłem RST First Air poniżej 1200 zł więc jednak trzeba za niego wybulić. Tańsze opcje są takie: https://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-30-silver-tk-27.5-coil-100-531380/wg_id-821https://www.bike-discount.de/en/buy/manitou-m30-remote-27%2C5-alu-100mm-1-1-8-597431/wg_id-821http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc/275-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-r-275-os-9mm-czarny-mat-2017/1235http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/275-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-275-czarny-matowy-2017/198 Odnośnik do komentarza
grochu Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Wsadzałem do swojego MTB 29" oponę 700x35 i wyglądało dziwnie ale z 1,75 czy 1,9 nie widzę problemu. Próbowałbym kupić jakiegoś nowego Raidona powietrznego. Aczkolwiek są tacy, którzy twierdzą że sprężynowy RockShox XC32 TK Coil daje praktycznie to samo co Raidon a w zasadzie w przeciwieństwie do niego nie wymaga serwisu. Pojawił się tu gdzieś na forum temat RST First powietrznego. Występuje bodajże w Author Instinct. Jest to amor o ciekawej konstrukcji, z otwartą kąpielą olejową co daje nadzieje na długotrwałe, bezproblemowe użytkowanie. Nie wiem za ile go można kupić w detalu ale nie powinien chyba za dużo kosztować. No i jest lekki, coś chyba koło 1,7 kg. Ale zdecydowanie zalecam kupno amora 27,5 cala i sprawdzenie jaka opona tam wejdzie. Wynoszenie w górę kokpitu będzie skutkować bardzo rekreacyjną, wyprostowaną pozycją i uciekaniem przedniego koła na podjazdach. Dzięki za sugestię i linki, szukałbym do tysiąca więc linki jak najbardziej przydatne,,pod warunkiem, że wcisnę tam coś większego niż 27,5 a to wydaje się mało prawdopobne. Spróbuje w jakimś stacjonarnym sklepie dopytać, ale jak znam życie skończy się na namawianiu na nowy rower. W najgorszym wypadku przejeżdżę ten sezon wybierając delikatniejsze trasy, a na jesieni przyceluję typowego 29er'a w jakiejś promocji, np. Kross B8 ps dziś zwiększyłem nieco naprężenie wstępne sprężyny (zwą to chyba sag) i jest lepiej Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Miałem ten sam amor, kręciłem nim we wszystkie strony i nie odczułem żadnej różnicy :) Odnośnik do komentarza
grochu Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 U mnie polega ona głównie na braku dobijania na hopkach - błotnik już nie spotyka się z oponą ;) -mówa o regulacji na lewej goleni imbusem, to cudo z prawej ma dla mnie sens tylko w dwóch pozycjach (max open w terenie i lock na asfalcie równym jak stół, rozpędzaniu i podjazdach) Dość mocno pokręciłem w każdą stronę szukając miejsca gdzie uzyskam 25%ugięcia wstępnego, przedtem miałem sporo więcej..może to efekt placebo ale narazie to musi wystarczyć :D Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się