Darius Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Miło mi powitać wszystkich forumowiczów.Najlepiej chyba zacząć od przedstawienia ...roweru.Mój to tzw. składak, z sensie roweru customowego. Wynik pewnej ewolucji i preferencji. Ewolucja przebiegała głównie od kierownicy prostej do baranka i od kół 26" do 28". Przejściowo miałem koła 28" zamontowane w ramie 26", ale dziwnie się jeździło, bo suport był za wysoko.Jeśli chodzi o kierownicę, to kombinowałem na prostej z różnymi rogami i dziwnie zamontowaną lemondką spinaci (fot. 1), ale w końcu stanęło na baranku. Ale to już w ramie crossowej. Właśnie tak, zbudowałem rower z barankiem na ramie crossowej, wykorzystując większość gratów z dawnego MTB. Nawet widelec 26" pasował (Force), bo ma ATC 440mm i tyle samo wynosi rozmiar FL ramy.Co wyszło? Ano chyba bicykl any road, bo używam go do komunikacji w mieście oraz wypadów za miasto, gdzie nie omijam szutrowych dróżek i leśnych ścieżek.Rama to Accent Shannon 18". Koła 28" z oponami Schwalbe Marathon Racer lub Continental Ride Tour.Kierownica baranek Accent Execute Road. Dobra, bo ma mały reach: 70mm, a TTh ramy to 550mm. Dałem też krótki mostek 90/80mm (aktualnie regulowany Wake 90mm).Trzeba było pokombinować z montażem klamek hamulcowych i manetek, bo napęd i hamulce są z MTB. Wiadomo, klamki szosowe nie uciągną takich hamulców (u mnie Avid BB7), więc klamki Tektro RL520. Największym problemem jest jednak montaż manetek. I tutaj, póki co, w sukurs przyszedł mi extender montowany do kierownicy, na którym je założyłem (fot. 2). Nie jest to idealne rozwiązanie dla często zmieniającychbiegi (bo są trochę za bardzo oddalone od kierownicy), ale dla mnie, jeżdżącego głównie po płaskim, może być. I jest to wcale nie gorsze od, stosowanych w rowerach turystycznych na końcu dropów, manetek triatlonowych. Spróbuje owe manetki przybliżyć bardziej do kierownicy, montując je za pomocą obejm do przerzutki przedniej (tak niektórzy montują do baranka manetki SRAM), ale jeszcze nie wiem, czy się uda.Jeśli nie, zostanie na razie jak jest.Całość (fot. 3). Fot.1 Fot. 2 Fot. 3 Odnośnik do komentarza
rysib Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 No toś się nakombinował bracie, za trzech. :-) Ale rozumiem, że warto było. Podziwiam zapał. PS napisz jeszcze proszę, pare słów o hamulcach. Czy miałeś wcześniej inne i czy po ewentualnej zmianie, różnica jest odczuwalna i w jakim stopniu. Pzdr. Rysiek. Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 U nas może takie kombinowanie jest chyba mniej popularne. Ale sądząc po zagranicznych, np. amerykańskich, forach, gdzie indziej i owszem. Zresztą czerpałem stamtąd trochę inspiracji ;) . Pewnie łatwiej byłoby kupić jakiegoś gotowego gravela. Do kół 26" miałem Avidy SD3 (różnią się od 5 tylko nierdzewnymi śrubkami)+klamki FR5, więc były to hamulce v-brake. Właśnie zmiana na koła 28" wymusiła montaż hamulców tarczowych, bo nie pasowałyby piwoty na widelcu. Jako że nie lubię hydrauliki, są to Avidy BB7, wersja MTB. Piwoty wykręciłem i dałem zaślepki. V-ki były bardziej "miękkie", może modulacja była trochę inna. Ale, jak dla mnie, to kwestia wyczucia hamulca i przyzwyczajenia się. Gorzej, że na początku używania baranka szukałem odruchowo klamek na kierownicy w górnym chwycie :D. Kiedyś na "Rowerowych poradach" był wpis "Jak przerobić rower górski na szosowy". Może to być do niego przyczynek. Odnośnik do komentarza
rysib Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Dzięki za info. Pzdr. Rysiek. Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Manetki już na obejmach. Obejmy to KCNC do przerzutki przedniej 31,8mm (otwór trzeba przewiercić do 6mm). Do tego dwie śruby M6x50mm i dwie tukejki 22mm (z profilu aluminiowego). Można włożyć w pozostałe uchwyty rurkę np. przyciętą ze starej kierownicy. Ja miałem rurkę z extendera. Można na niej zamontować np. lampkę czy dzwonek. Mostek 80mm/7st. Teraz wygląda to tak: Idealnie nie jest, ale daje radę. I w ten oto sposób możemy tanim kosztem w crossie zamontować baranka :) Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Szacunek. Dużo pracy i pomyślunku. Interesujące. Sam zastanawiam się nad włożeniem do mojego fitnessa baranka. Obecnie mam w nim grupę Sora (3x9, korba, kaseta, obie przerzutki, manetki, klamki hamulcowe V-brake). Piszesz że klamkomanetki i hamulce MTB nie za bardzo zadziałają? Dlaczego???? Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 klakmomanetki ciągną mniej linki niż te od MTB, pewnie trzeba będzie wymienić na cantilever , mini v-break lub u-break, Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 26 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Możliwe jest jeszcze zastosowanie Travel Agenta. https://www.ebay.pl/itm/Problem-Solver-Travel-Agent-V-Brake-Adapter-Converter-For-Road-Mountain-BMX/122977640839?hash=item1ca209e187:m:mAmUCx0QK_vpNKHPmv2_uyg Ale to dodatkowe koszty. Najtaniej chyba mają na Aliexpressie jako "V Brake Adapter Converter to Caliper Brake". Lepiej jednak kupić klamki Tektro RL520, jeśli nie chce się zmieniać hamulców na szosowe. Czarny koń w zimowej odsłonie. Już z hamulcami szosowymi TRP Spyre i klamkami Tektro RL340. Po zmianie widelca z Force na Kinesis, pojawił się problem z montażem "pełnych" błotników SKS na przodzie. Nowy widelec nie ma otworów do przykręcenia drutów. W sukurs przyszło ...mocowanie SKS do pompki. Po przycięciu drutów wygląda to tak: Jak też powiedziałem, tak zrobiłem: przybliżyłem manetkę do kierownicy. Tak, manetkę, bo czarny koń dostał napęd 1x10. Manetka to Shimano SLX SL-M670 I-spec. Trzeba było odpowiednio podpiłować obejmę. Teraz nie ma problemu z przerzucaniem biegów. Oczywiście, tylko w górnym chwycie ;) . Obejma pasowała idealnie na kierownicę o średnicy 31.8, ale wpadła mi do głowy zamiana Accenta Execute Road na Ritchey VentureMax. Ta druga ma zmienną średnicę: 31.8 tylko przy mostku. Trzeba było zastosować redukcję. I jest już OK :) . Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Nowe mocowanie manetki wygląda tak: Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 27 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 A jednak klamkomanetki ;) . Tanie Microshifty 2x10 (tylko prawa/tył podłączona) z przerzutką Shimano 105 RD-5701 GS. Kaseta 11-36, więc zamontowany Roadlink. W letniej odsłonie z oponami Schwalbe G-one. Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Powrót do SLXa. Tym razem z byczymi rogami Zoom. Niestety ww klamkomanetki rychło padły, więc nie polecam nikomu. Ritchey i parę innych gratów pójdzie do nowego projektu Furious. Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 Projekt Furious już kręcił tego lata. Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 Bycze rogi na dłuższą metę mi nie podeszły. W tym roku więc czarny koń znów ewoluował. Dostał korbę Shimano FC-MT300 przerobioną na jeden blat z Fouriers 40T, kierownicę Red Cycling Gravel z klamkami TRPpodobnymi, przerzutkę Shimano RD-M5120 z manetką bar end Microshift XLE BS-M10-R, hamulce Tektro Mira i opony Specialized Trigger. Kaseta Sram PG-1030 przerobiona z 11-36 na 11-42 za pomocą koronki Gear King. W konsekwencji jeszcze bardziej się zmonsterował ;) Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 23 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Na 2021 Shannon dostał samoróbną klamkomanetkę: Tektro RL340+adapter w druku 3D+Microshift XLE BS-10R i nową korbę Prowheel MPX 11 z DM; na razie z tym samym blatem Fouriers 40T+adapter Snail. Odnośnik do komentarza
Darius Opublikowano 23 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Podobnie Furious dostał nową korbę: Prowheel DMA-44T-TT z blatem 40T. Nieco bardziej odpowiednią, ze względu na szosową LŁ, do gravela. I siodełko WTB Rocket. Opony to Continental Speed Ride. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się