Skocz do zawartości

Accent Shannon Custom


Rekomendowane odpowiedzi

Miło mi powitać wszystkich forumowiczów.
Najlepiej chyba zacząć od przedstawienia ...roweru.
Mój to tzw. składak, z sensie roweru customowego. Wynik pewnej ewolucji i preferencji. Ewolucja przebiegała głównie od kierownicy prostej do baranka i od kół 26" do 28". Przejściowo miałem koła 28" zamontowane w ramie 26", ale dziwnie się jeździło, bo suport był za wysoko.
Jeśli chodzi o kierownicę, to kombinowałem na prostej z różnymi rogami i dziwnie zamontowaną lemondką spinaci (fot. 1), ale w końcu  stanęło na baranku. Ale to już w ramie crossowej. Właśnie tak, zbudowałem rower z barankiem na ramie crossowej, wykorzystując większość gratów z dawnego MTB. Nawet widelec 26" pasował (Force), bo ma ATC 440mm i tyle samo wynosi rozmiar FL ramy.
Co wyszło? Ano chyba bicykl any road, bo używam go do komunikacji w mieście oraz wypadów za miasto, gdzie nie omijam szutrowych dróżek i leśnych ścieżek.

Rama to Accent Shannon 18". Koła 28" z oponami Schwalbe Marathon Racer lub Continental Ride Tour.
Kierownica baranek Accent Execute Road. Dobra, bo ma mały reach: 70mm, a TTh ramy to 550mm. Dałem też krótki mostek 90/80mm (aktualnie regulowany Wake 90mm).
Trzeba było pokombinować z montażem klamek hamulcowych i manetek, bo napęd i hamulce są z MTB. Wiadomo, klamki szosowe nie uciągną takich hamulców (u mnie Avid BB7), więc klamki Tektro RL520. Największym problemem jest jednak montaż manetek. I tutaj, póki co, w sukurs przyszedł mi extender montowany do kierownicy, na którym je założyłem (fot. 2). Nie jest to idealne rozwiązanie dla często zmieniających
biegi (bo są trochę za bardzo oddalone od kierownicy), ale dla mnie, jeżdżącego głównie po płaskim, może być. I jest to wcale nie gorsze od, stosowanych w rowerach turystycznych na końcu dropów, manetek triatlonowych. Spróbuje owe manetki przybliżyć bardziej do kierownicy, montując je za pomocą obejm do przerzutki przedniej (tak niektórzy montują do baranka manetki SRAM), ale jeszcze nie wiem, czy się uda.
Jeśli nie, zostanie na razie jak jest.
Całość (fot. 3).

 

Fot.1

 

5bde1685d151dbeamed.jpg

 

Fot. 2

 

462f81c0e4386ba2med.jpg

 

Fot. 3

 

5bfbf51a3b5d7227med.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

U nas może takie kombinowanie jest chyba mniej popularne. Ale sądząc po zagranicznych, np. amerykańskich, forach, gdzie indziej i owszem. Zresztą czerpałem stamtąd trochę inspiracji ;) . Pewnie łatwiej byłoby kupić jakiegoś gotowego gravela.

Do kół 26" miałem Avidy SD3 (różnią się od 5 tylko nierdzewnymi śrubkami)+klamki FR5, więc były to hamulce v-brake. Właśnie zmiana na koła 28" wymusiła montaż hamulców tarczowych, bo nie pasowałyby piwoty na widelcu. Jako że nie lubię hydrauliki, są to Avidy BB7, wersja MTB. Piwoty wykręciłem i dałem zaślepki.

V-ki były bardziej "miękkie", może modulacja była trochę inna. Ale, jak dla mnie, to kwestia wyczucia hamulca i przyzwyczajenia się. Gorzej, że na początku używania baranka szukałem odruchowo klamek na kierownicy w górnym chwycie :D.

 

Kiedyś na "Rowerowych poradach" był wpis "Jak przerobić rower górski na szosowy". Może to być do niego przyczynek.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Manetki już na obejmach. Obejmy to KCNC do przerzutki przedniej 31,8mm (otwór trzeba przewiercić do 6mm). Do tego dwie śruby M6x50mm i dwie tukejki 22mm (z profilu aluminiowego). Można włożyć w pozostałe uchwyty rurkę np. przyciętą ze starej kierownicy. Ja miałem rurkę z extendera. Można na niej zamontować np. lampkę czy dzwonek. Mostek 80mm/7st. Teraz wygląda to tak:

 

a32462a6d3d4ee69.jpg

 

 

5368f4c8fda89da3.jpg

 

Idealnie nie jest, ale daje radę.

I w ten oto sposób możemy tanim kosztem w crossie zamontować baranka  :)

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Możliwe jest jeszcze zastosowanie Travel Agenta.

https://www.ebay.pl/itm/Problem-Solver-Travel-Agent-V-Brake-Adapter-Converter-For-Road-Mountain-BMX/122977640839?hash=item1ca209e187:m:mAmUCx0QK_vpNKHPmv2_uyg

 

Ale to dodatkowe koszty. Najtaniej chyba mają na Aliexpressie jako "V Brake Adapter Converter to Caliper Brake".

 

Lepiej jednak kupić klamki Tektro RL520, jeśli nie chce się zmieniać hamulców na szosowe.

 

 

Czarny koń w zimowej odsłonie. Już z hamulcami szosowymi TRP Spyre i klamkami Tektro RL340.

 

c2cf2adcfc6e90b6.jpg

 

Po zmianie widelca z Force na Kinesis, pojawił się problem z montażem "pełnych" błotników SKS na przodzie. Nowy widelec nie ma otworów do przykręcenia drutów. W sukurs przyszło ...mocowanie SKS do pompki. Po przycięciu drutów wygląda to tak:

 

2c3cfbb3165541a3.jpg

 

 

Jak też powiedziałem, tak zrobiłem: przybliżyłem manetkę do kierownicy. Tak, manetkę, bo czarny koń dostał napęd 1x10.  Manetka to Shimano SLX SL-M670 I-spec. Trzeba było odpowiednio podpiłować obejmę. Teraz nie ma problemu z przerzucaniem biegów. Oczywiście, tylko w górnym chwycie  ;) . Obejma pasowała idealnie na kierownicę o średnicy 31.8, ale wpadła mi do głowy zamiana Accenta Execute Road na Ritchey VentureMax. Ta druga ma zmienną średnicę: 31.8 tylko przy mostku. Trzeba było zastosować redukcję. I jest już OK  :) .

Odnośnik do komentarza
  • 5 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...

Bycze rogi na dłuższą metę mi nie podeszły. W tym roku więc czarny koń znów ewoluował. Dostał korbę Shimano FC-MT300 przerobioną na jeden blat z Fouriers 40T, kierownicę Red Cycling Gravel z klamkami TRPpodobnymi, przerzutkę Shimano RD-M5120 z manetką bar end Microshift XLE BS-M10-R, hamulce Tektro Mira i opony Specialized Trigger. Kaseta Sram PG-1030 przerobiona z 11-36 na 11-42 za pomocą koronki Gear King. W konsekwencji jeszcze bardziej się zmonsterował ;)

Shannon01.JPG

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...