martinb33 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Cześć. Mam takie pytanie techniczne. Kands Maestro, opony CST 700x38c, obręcze jakieś Kands Maxx Black, no wiecie budżetowy shit, ale to nie o to chodzi. Zakres ciśnienia 3.4 - 5.1 bar. Napompowałem oba koła do ciśneinia 4.9 bar po około tygodniu i kilkudziesięciu kilometrach z ciekawości podpinam kompresor z manometrem, a tam na przednim kole 3,9 bar a na tylnym 3.0 bar. Temat mnie zaciekawił więc napompowałem ponowanie i po kolejnym tygodniu, tym razem bez kilometrów bo nie było pogody, sprawdzam drugi raz i ta sama bajka, ciśnienie blisko dolnej granicy ( nie pamiętam dokładnie). Czy to jest normalne, czy powinienem się zacząć martwić? Kolega który zrobił w życiu troche więcej kilometrów na rowerze niż ja (ale też nie fachowiec) stwierdził że on to ma podobnie i itak co kilka dni przed wyjazdem kontroluje i dobija powietrza. Więc pytanie gdzie leży prawda, czy dobrze ułożona opona, szczelna dętka i wentyl powinny trzymać ciśnienie przez kilka tygodni? Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Moim skromnym zdaniem "wielkiego teoretyka" zdaje się że to zbyt duża i szybka różnica pomimo dwóch różnych przypadków. Sprawdziłbym u ciebie wentyle (ślina lub lekki detergent) ewentualnie problem z dętkami. Wyjąć, napompować rozsądnie i do wody. Można do wanny. Jeżeli brakuje miejsca na całą dętkę to co jakiś czas obrócić. Test trochę zajmie jeżeli słabo i równomiernie na dużej powierzchni przepuszczają. Później dobrze wysuszyć i gdyby były "rzadkie" to kupić nowe a stare na zapas awaryjny. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Ja sądzę że to kilka czynników na raz. Wentyl samochodowy więc niezbyt szczelny sam w sobie. Opony CST więc wiadomo że badziewie. Koła z jakąś kiepską opaską. No i taki efekt że powietrze schodzi. Miałem tak samo z oponami Hutchinson, które były śmieciem. Od czasu zmiany opon na lepsze i przejściu na wentyle Presta, spadek ciśnienia jest u mnie bardzo nieznaczny. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Lata temu, w moim pierwszym "prawdziwym" rowerze (Kross Hexagon ileśtam) był fabryczny defekt tylnej opony i do tego opaski. W sklepie, gdzie kupowałam, olali mnie z góry na dół, stwierdzając, że nie jest to rower do jeżdżenia po żadnym szutrze, a jedynie po asfalcie (!) Oczywiście asfalt czy nie, powietrze regularnie schodziło, a ja straciłam na przestrzeni jednego miesiąca trzy dętki, dodatkowo do tego ta pierwsza łatana była trzykrotnie. Czyli w sumie sześć kapci na dystansie około 100km. Wreszcie ktoś mądry rozebrał rower na części pierwsze, wymienił opaski i dał mi jakieś swoje stare, lekko już łysiejące opony. Potem przez kolejne kilka lat oraz tysięcy kilometrów ani jeden raz kapcia już nie zaliczyłam. Tak jak pisał Grzegorz - najlepiej pod wodę i zobaczyć, czy powietrze schodzi. Gdyby schodziło, warto sprawdzić ręką, na ile ostre są opony od wewnątrz i czy opaski w ogóle chronią dętkę od strony koła. Możliwe też, że po prostu dętki są do niczego. Odnośnik do komentarza
martinb33 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Z tego co słyszałem na konkretną obręcz można założyć opony o róźnej szerokości. Jak sprawdzić jaki zakres rozmiarów można założyć na w temacie wymienioną obręcz Kands Maxx Black? Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 obręcz 622x19 (na obręczy powinno pisać) ? Jeśli tak to teoretycznie min. 28c, ale 25c spokojnie daje rade (są nawet artyści, którzy zakładają do obręczy 19mm 23c, ale ja testowałem tylko 25c.) max to 50mm. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Na obręczy powinien być napisany jej rozmiar. A jak prawidłowo dobrać opony do obręczy znajdziesz tutaj: https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/ Odnośnik do komentarza
martinb33 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Dzięki panowie. A możecie mi powiedzieć co oznacza litera "c" w rozmiarze opony np. 700x38c Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Nie mam pojęcia co konkretnie znaczy "C", ale w systemie metrycznym opona 700x35C będzie inna niż np. 700x35A. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się