Skocz do zawartości

Zmiana z 700x35c na 700x28c


Rekomendowane odpowiedzi

Czy opłaca się zmieniać opony z obecnych Schwalbe Silento II 700x35c na Continental Ultra Sport 2 700x28c?

 

Jeżdżę od roku rowerem crossowym po asfalcie. W sumie na obecnych oponach zrobiłem jakieś 1500 km i zdziwiłem się, że w rok czasu tak szybko bieżnik (zwłaszcza z tyłu) się starł. Chyba, że tak ma być i mam się niczym nie przejmować.

 

Tył:

30259d094aa7fb620ee448c64628ea65.jpg

 

Przód:

e446a17a3d97e315b9fcad5bc011406e.jpg

 

Docelowo wybrałem Continental Ultra Sport 2 700x28c ze względu na cenę oraz domniemane właściwości jezdne (powinny być szybsze na drodze).

 

Zastanawiam się również czy przy zmianie na węższe opony moje dotychczasowe dętki będą pasować (nie mam pojęcia jakie mam, są praktycznie nowe bo miesiąc temu złapałem 2 kapcie na dziurze w drodze).

Odnośnik do komentarza

Opony mogą być szybsze nie tylko ze wzgledu na mniejszą szerokość i bieżnik ale przede wszystkim ze względu na wyższe ciśnienie, pod warunkiem że je wytrzymają. Jak bym miał zrobić taką wymianę to rozważałbym tylko opony szosowe w rozmiarze 700x28 które bez problemu wytrzymują ciśnienia szosowe czyli 8 atmosfer (ok, 120 PSI). Opony crossowe takich ciśnień nie wytrzymują i się rozlezą. I tylko z wkładką antyprzebiciową. Ja jeżdzę praweie wyłącznie na Specialized więc takie mogę polecić, z tańszych Espoir Sport albo All Condition. Z droższych Roubaix Pro albo Roubaix Armadillo Elite. Na twoim miejscu poszukałbym czy opony Conti mają obecnie dobre opinie, bo moja koleżanka która od lat jeździ na crossowych Conti twierdzi że jakość dramatycznie się popsuła i opony się tak rozłażą że już kilkakrotnie je reklamowała i więcej ich nie kupi. Kiedyś Conti miało dobry model Gatorskin w tym rozmiarze i z wkładką antyprzebiciową. Sprawdź też ofertę Schalbe które ma dobre opinie, np model Marathon ale nie wiem czy wytrzyma wyższe ciśnienia.

Odnośnik do komentarza

Na tych oponach bym jeszcze pojeździł, więc wg mnie jak najbardziej możesz je zostawić przynajmniej do końca sezonu. Jedyne co to bym zrobił to zamienił tył na przód, aby zużywały się w miarę równomiernie (tylko wtedy ostrożniej przy skręcaniu na asfalcie zanieczyszczonym piaskiem lub drobnymi kamieniami, żeby koło nie odjechało na bok).

Odnośnik do komentarza

Witam czy ja wiem czy zarzuci cię? przy mniejszym rozmiarze opony całkiem możliwe ale mi przy 25c nie zdarzyło się to jeszcze nawet przy piachu i żwirku na drodze. Wymień opony kiedy się zdecydujesz warunki jezdne automatycznie się poprawią. Co do opon zobacz na obręczy jaki rozmiar ma będziesz mieć 100% pewność co do zmiany na oponę.

Szerokości Patryk

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Czy jeśli przy tych Marathon w wersji 28c podana jest maksymalna waga na oponę 85kg to przy moich obecnych 92kg będzie problem? Pewnie za jakiś czas zmieszczę się w wadze bo i tak już zszedłem ze 105.

Żaden problem, ja ważę 100, przejechałem już 1800km na Schwalbe CX Comp 28x1,5" (max obc. według producenta 85kg) i tylko tylni bieżnik się wytarł. Zauważyłem to w połowie czerwca więc zamieniłem obie opony ze sobą bo wiedziałem, że roweru będę używał jeszcze z 2 tygodnie, a potem 2 miesiące będzie stał w garażu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...