martinb33 Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Cześć. Nie dawno kupiłem Kandsa Maestro, wszyscy znają wszyscy słyszeli. ( ale jak by ktoś zapomniał to specyfikacje osprzętu wkleje gdzieś niżej ). Jako że z natury jestem troche gadżeciarzem i lubię mieć wszystko lepsze i fajniejsze, to pierwsze co przyszło mi do głowy po zakupie, to jak by zrobić Kands'owi upgrade osprzętu. Nie jestem specjalistą tylko użytkownikiem roweru ale chyba jeśli chodzi o napęd to najsłabszym ogniwem jest korba i suport. I takie pytanie do was, jak można by zmodernizowac ten sprzęt. Mile widziane konkretne propozycje nawet z przybliżonymi cenami części o której mowa bo sam tematu nie zbadam bo się nie znam ( sam komentarz w stylu "wymień suport" to troche mało ) Jeśli temat gdzieś był to wybaczcie, licze że coś doradzicie. Pozdraiwam i wklejam specyfikacje Kandsa: RAMA ALUMINIOWA KANDS ROZMIAR 19", 21" WIDELEC WIDELEC NVX REGULOWANY Z BLOKADĄ SKOKU (HLO) MANETKA KLAMKOMANETKA SHIMANO ALIVIO RAPID FIRE 3x9(ASTM4000LB / RA) HAMULEC TEKTRO 102mm V-BRAKE PRZERZUTKA PRZÓD SHIMANO ALIVIO PODWÓJNY CIĄG (AFDT4000TSM6) PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO ALIVIO ŚRUBA SGS (ERDM4000SGS) KORBA SHIMANO ALTUS ALUMINIOWE 48x36x26 (FCM371E866CL) WKŁAD SUPORTU NECO NA ŁOŻYSKACH MASZYNOWYCH ŁAŃCUCH HG-53 SHIMANO KOŁO PRZÓD OBRĘCZ KANDS BLACK DWUKOMOROWA, PIASTA SHIMANO (TX-800) BLACK KOŁO TYŁ OBRĘCZ KANDS BLACK DWUKOMOROWA, PIASTA SHIMANO (TX-800) KASETA Shimano Alivio cs-hg300 9 rzędowa WSPORNIK KIEROWNICY ALUMINIOWY KALLOY UNO AHEAD KIEROWNICA ALUMINIOWA PROFILOWANA WSPORNIK SIODŁA 27,2 x 350mm ALUMINIOWA KALLOY OPONY CST 700x38C, BIAŁY PASEK PEDAŁY STAL/PLASTIK Z ODBLASKIEM SIODŁO DDK L=276mm Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Nie napisałeś na czym Ci zależy w tej modernizacji, czy chcesz zbić na wadze roweru, poprawić jego wygląd, działanie napędu? Bez tego to trochę wróżenie z fusów. Odnośnik do komentarza
martinb33 Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Głównie o napęd, aczkolwiek jeśli uważacie że na przykład pedały są kiepskiej i polecacie wymiane na solidniejsze to też dla mnie ważna informacja i takich odpowiedzi też oczekuje. Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Generalnie kupiłeś rower na średniej klasy osprzęcie rekreacyjno-turystycznym, ciężko będzie zmieniać nie idąc za nadto w koszta. Napęd 3x9 Cię ogranicza jeżeli chodzi o dostępność wyższych grup osprzętu. Jeżeli będziesz chciał iść np w grupę Xt, to za samą korbę zapłacisz ok 650 zł. Zmieniając korbę, zyskasz trochę na wadze roweru i sztywności napędu. Dużo zależy w kulturze pracy napędu od manetek, nie wiem jak działają twoje, ale zmieniając na grupę wyżej, Deore (deore xt na 3x9 już dawno nie widziałem), zapłacisz 170zł. Dodatkowo musisz kupić oddzielne klamki hamulcowe. Sam zdecyduj czy jest sens ;). Pedały stal/plastik, to zwykle podstawowy szrot dawany do rowerów w tej cenie, ale 99% użytkownikom spokojnie wystarcza. Chcesz, zmień na Amoeba PE-M120, są lekkie i ładne. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 To są rowery budżetowe kupowane po to żeby je ciorać póki nie padną.Ja nie bardzo widzę sens ładowania w niego pieniędzy poza zwykłą wymianą zużywajacych się części.Oczywiście to Twoje pieniądze, ale włożenie kilku stówek w rower który kosztował z 1500 to raczej słaby pomysł. A tak w ogóle to czemu chcesz go przerabiać?Coś się z nim dzieje? Jeśli nie to radzę jeździć na tym co jest a kasę która by poszła na przeróbkę włożyć w wyposażenie siebie i roweru w potrzebne graty. W między czasie możesz sobie odkładać forsę żeby za jakiś czas kupić rower który od początku będzie spełniał Twoje wymagania. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Ja bym zaczął od zainstalowania pedałów zatrzaskowych. Stabilna pozycja stopy na pedale niesamowicie poprawia komfort kręcenia. Owszem, trzeba się przyzwyczaić do wpinania/wypinania i poświęcić trochę czasu na poprawne ustawienie bloków, ale moim zdaniem warto. Cena pedałów spd to około 100zł (Shimano PD-M520, zazwyczaj bloki w komplecie). Na buty pasowałoby przygotować w okolicach 200-250zł. Ewentualnie można wymienić korbę na taką ze zintegrowaną osią. Np. korba Alivio tego typu kosztuje około 200-220zł + suport jakieś 50-100zł (np. neco, shimano, accent, vp). Ale czy ma to sens w rowerze za 1500zł to nie wiem. Może się okazać, że korba będzie sztywna, ale cała rama się "kiwa" we wszystkie strony. Odnośnik do komentarza
martinb33 Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Widze że dość konsekwentnie wszystkie komentarze obstają na tym że nie bardzo jest sens cokolwiek zmieniać. No fajnie że się udzielacie w temacie, dzięki. ;) Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Sensu zbytniego nie ma, pytanie czy takie zmiany mają dla Ciebie znaczenie :) . Ja bym zmienił w pierwszej kolejności opony, gdy zajedziesz tamte, NoOnesThere wspomniał o spd, co też jest bardzo dobrym pomysłem, jeżeli nie chcesz pedałów platformowych. Sam nie jeżdżę na spdkach, ale większość osób, które się na nie przesiadły, już nigdy nie wraca do zwykłych pedałów. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Dobrze Marek, że napisałeś o oponach. Za stosukowo niedużą cenę (~200zł) można poczuć OGROMNĄ różnicę. Odnośnik do komentarza
martinb33 Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Pytacie jakie to ma dla mnie znaczenie i na jakich zmianach mi zależy. Tak jak pisałem w pierwszym poście, nie jestem koneserem rowerowym, nie zależy mi na konkretnych zmianach, nie wiem czy poczuł bym róźnice zmieniając korbe na grupe wyższą. Myślałem po prostu że nie dużym kosztem mógłbym zmienić coś, co by mnie dowartościowało jako właściciela i może poprawiło komfort jazdy lub żywotność roweru ;) Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Nie wiem Co wy chcecie od roweru jak za 2500k dostaniemy podobny rower z korbá na octalinku i też napędem 3x9 z przerzutką xt. Przecież poprzednia wersja xt, która ma już np. system schadow jest też w napędzie 3x9, ale nie o to chodzi, bo przecież alivio z tego roweru to najmocniejszy punkt ! Nowe manetki alivio z tego co wiem nie roznią się konstrukcyjnie od deore, tylko są na 10 biegów i czesto w rowerach mtb za 2500k mozna je spotkac razem z przerzutka tył xt i przod deore. Więc tak: napęd roweru jest naprawde dobry, a wrecz bezkonkurencyjny w tej cenie. 1 co to trzeba zmienić korbe na kwadrat na korbę alivio http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6047694907i suport, a raczej łożyska. Korbę wysłałem 175mm, ale to już zależy od Ciebie jaką potrzebujesz. Zmierz swoją nogę od krocza i na tej podstawie posxukaj info w necie. To taka podstawa, bo z tego co widzę to przyzwoity rower, ale korba słaba. Takie rzeczy jak mostek itd. wszystko alu. więc bez sensu zmieniać przy tego typu sprzęcie. Amorek z blokadą, wiec zablokujesz na asfalcie, czy podjazdach i gitara ; ) też bez sensu inwestować przy sprzęcie tej klasy. Zawsze w 1 kolejności zrobić UP kół, bo masa rotacyjna to najważnirjsza rzecz na podjazdach i dynamicznym ruszaniu. W tym rowerze oczywiście masz bardzo tanie piasty, ktotych sama wymiana jest bardzo kosztowna, bo podejrzewam, że sam tego nie zrobisz, ale też bezsensowna w takich kołach. Przyzwoite koła idzie kupić za 500 zł ale wątpię, że bedziesz się w to bawić skoro rower kosztował 1500zl. koła zostają, a jedynie możesz zmienic oponki, ale to już zależy. Jak chcesz na asfalt to warto pomyśleć o lżejszych, pozbawionych bieżnika. Hamulce v- break to prosta konstrukcja, wiec tutaj np. zmiana na klamki, czy same hamulce z grup shimano np. alivio, czy deore ma jedynie aspekt wizualny. Może deore będą lepiej odbijały, ale takie coś ma sens, gdy stare tektro zaczną szwankować. Tak to masz przyzwoity rower w dobrej cenie. Ja osobiście bym kupił od razu korbę alivio i zainwestował w dobre koła. Jedne z oponami do lasu a drugie na dlugie trasy, koła z lekkimi obręczami, oponami i piastami wyższej klasy. Oczywiście Twoje mogą się dobrze sprawować, ale podejrzewam, że jak będziesz regularnie jeździł na rowerze to one się posypią w pierwszej kolejności. Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 W 1 kolejności jak chcesz coś zmienić to korbę, bo ta to po prostu kupa. tzn. kiedyś wszyscy jezdzili na kwadracie, ale kiedyś wszyscy jeździli na składakach bez przerzutek ; ) Niby da się jechać, ale lepiej mieć przełożenia heheh. Ja zajechałem wiele takich korb, ale to chyba przez to że miałem same tandety dobrych parę lat wstecz. Główny problem to było luzowanie się ramion na suporcie i ciągle musiałem dokręcać ; ) Największą bolączką takiej korby jest fakt, że przy mocniejszym nacisku korba razem z tarczami się wygina i zachacza o przednią przerzutkę. W nowej korbie alivio jest wszystko cacy i wygląda naprawde dobrze ; ) Jeśli chodzi o pedały to wymień ten szajs i nie mam nic więcej do dodania :) Zastanów się nad spd, bo to fajna sprawa. dobry sprawdzony i tani model to tak jak ktos wyzej napisał m520 ( w decathlonie za 99zl, na allegro tak samo) ewentualnie naprawde dobre pedały takie jak ja sobie kupiłem to Force mtb za 153zl w centrum rowerowym w promocji. bardzo lekkie i solidne, według Mojej oceny do 200zl nie ma lepszych. Ale tobie polecam do tego roweru zestaw m520 + buty z lidla. na allegro jest babka co sprzedaje buty crivit z zeszłego roku za 60zl. Ja kupiłem sobie takie do gorszych celów i bardzo sobię chwale. Pod koniec marca peenie w lidlu bedzie sezon na rower to tam będą taki w okolicach 100zl. Buty z lidla wychodzą bardzo duże, wiec trzeba czytac o dlugość wkładki. ja normalnie uzywam rozm. 44, a lidlowskie buty mam 43 Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Tak sobie czytam i "myślę" Ktoś kupił niedawno jakiś rower z jakimś wyposażeniem za jakąś cenę i chce bliżej coś nieokreślonego wymienić a może dołożyć- to już lepiej. Sporo tu napisano i ciężko to powtarzać. Kolejna sprawa to ile mamy w budżecie na te inwestycje. Jeżeli mamy większą sumę do wydania to kupiłbym na starcie jakiś wyższy model. Ewentualnie dodatkowa kasa niespodziewanie wpadła po głównym zakupie i ktoś po prostu lubi gadżety. Wróćmy do tego niedawno. Nie wiem ile i na czym autor tematu bujał się wcześniej. Biorąc pod uwagę aktualną aurę obecnym nabytkiem wiele nie naszalał, więc tym bardziej nie wie co może chcieć jako potrzebę lub zachciewajkę. Nie wiem czy jeździsz w nocy i w jakim terenie, warunkach. Jeżeli nie będziesz się bawił w wymontowywanie podzespołów, czyszczenie i sprzedawanie ich to. Jeździł bym na tym co fabryka dała i sprawdzał co mi przeszkadza, co może być i czy dotrzesz się z rowerem a on z tobą. Pedały zatrzaskowe to myślę lekko za wcześnie. Dzięki temu czasowi na oswojenie się bardziej precyzyjnie będziesz wiedział co ci jest potrzebne, co się sypie itp. Być może jeszcze boli cie tyłek lub coś innego bo mało jeździłeś lub za nic nie polubicie się z tym siodełkiem pomimo wielokrotnej zmiany ustawień wspomnianego siodełka, kierownicy w tym mostek. W pewnych sytuacjach nawet dobre ustawienia z biegiem czasu są modyfikowane. W to wchodzą m.in: opony (węższe, szersze, gładkie, semislick, terenowe) amortyzator (może inny lepszy uginacz albo sztywny widelec) korba (kwadrat kwadratowi i użytkownikowi nie równy) Zaczniesz od kwadratu i będziesz więcej wiedział pnąc się z czasem wyżej. Kupił bym jakieś kulturalne oświetlenie (pomożesz sobie i innym), błotniki. Może też coś z rękawiczek, akcesoriów rowerowych w tym smary, klucze itp. Nawet "głupia" wymiana klocków hamulcowych na lepsze może być sensowniejsza niż teraźniejsza wymiana choćby korby ale poużywaj jeszcze te klocki by lepiej widzieć różnicę. Między czasie przeglądał bym fora, filmy itd. Jeżeli bawić się w gadżety to z sensem. Odnośnik do komentarza
martinb33 Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Czy widzicie sens zmiany suportu i korby z "kwadratu" na Octalink?? Czy będzie to miało jakieś znaczenie, czy te systemy mają podobne właściwości i szkoda zachodu?? Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Moim zdaniem nie ma sensu, jak zmieniać to już na Hollowtech2. https://roweroweporady.pl/shimano-hollowtech-a-hollowtech-ii/ Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się