Skocz do zawartości

Specialized Crosstrial Elite Disc co w nim zmienić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 na początku gratuluję bloga rowerowe porady.

Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Specialized Crosstrail Elite Disc, ogólnie jestem zadowolony z tego wyboru.

Chociaż po takim czasie nie zdecydowałbym się już na amortyzator. Generalnie jeżdżę po mieście, no czasami jakiś park las, generalnie droga utwardzona, tak więc amorki w takim przypadku uważam za zbędny gadżet. Ale do sedna, bardzo proszę o poradę cyklistów dotyczącą zmiany korby w tym rowerze. Nadmienię że już zakupiłem pierwsze w swoim życiu pedały SPD M785 i przy okazji mam ochotę zmienić korbę, w tej ramiona są strasznie giętkie, a przy mojej wadze 108 kg ma to znaczenie. 

Proszę o poradę na jaki napęd  zmienić, jakie blaty więcej czy mniej zębów w tej chwili mam :

 
Przednia przerzutka
Shimano Deore, top swing, dual-pull
 
Tylna przerzutka
Shimano Deore Shadow, 10-speed
 
Manetki
Shimano Deore Rapidfire Plus, 10-speed, w/ optical display
 
Kaseta
Shimano, 10-speed, 11-36
 
Łańcuch
KMC X10, 10-speed, reusable Missing Link
 
Mechanizm korbowy
Custom Samox, forged alloy, 2x10, w/ chainguard
 
Wieńce
44/32
Suport
Square taper, cartridge bearings
 
Najważniejsze, budżet na zmiany do 700 zł
 
Pozdrawiam i dziękuję
 
Myślę o czymś takim Shimano FC M785 Deore XT Korba 38x26 175mm czarna , mniej zębów czy to dobrze ?

 

Odnośnik do komentarza

Po co ci korby XT spokojnie wystarczy deore. I dlaczego planujesz redukcję liczby zębów? Piszesz, że jeździsz po mieście więc redukowanie liczby zębów nie ma sensu. 

Dzięki za szybką reakcję.

Dlatego wybrałem ten model z ilością zębów, bo blatów z zębami 44/32 jest mało. Może coś zaproponujesz. Budżet mam do 700 zł, faktycznie może kupić napęd tańszy i za resztę kasy coś jeszcze zmienić na plus.

Odnośnik do komentarza

A może Deore z 3ma blatami? Np. ja mam T611 - 48X36X26T - i po moim mieście używam wszystkiego... Ważę tyle samo i nie zauważałem by się uginała...

 

Tylko wtedy dojdzie nowa przerzutka i manetka :-( 700 Może być ciut za mało...

 

Niekonieczne :) moje przerzutka i manetka obsługują zarówno 2 jak i 3 blaty :)

Odnośnik do komentarza

Panowie i Panie chciałbym się podzielić nowym doznaniem w kwesti pwdałów SPD. Wlasnie zamontowałem pedały shimano XT DEORE Pd- M785. Jest naprawdę super. Jeszcze mała korekta ustawień i będzie perfecto. Następna zmienia to korba Shimano FC M785 40x28 10 rz. 175 mm Deore XT Mechanizm Korbowy Dyna Sys,ciekawe czy poczuję zmianę?

Odnośnik do komentarza

Ja jestem zwolennikiem wymiany osprzętu na pełnogrupowy. Skoro masz w większości Deore to też kupiłbym korbę Deore a najwyżej oczko wyżej czyli SLX. W kwestii długości korb to im dłuższa korba tym większe obciążenie na kolana. Ile masz wzrostu? Ja przy 175 wzrostu mam w szosie 172,5 mm a w trekkingu 170 mm. Przy 175 mm w szosie bolały mnie więzadła rzepki na ciężkich podjazdach i po ostrych sprintach. A to siodło jest dla Ciebie wygodne? Najwygodniejsze jakie znam to Specialized Rival (nie mylic z Riva, to inne siodło) już nie produkowane. Ale można jesszcze w niektórych sklepach Specowych dostać. Kolega dopiero co kupił Rivala w Airbike w Warszawie. Swoją drogą mam kilka Speców: Roubaix, Sirrus, Hardrock i też poluję na Crosstraila a najchętniej Crossovera (Crostrail z błotnikami i oświetleniem) ale na trochę lepszej ramie niż twoja, czyli M4.

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.07.2015 o 11:58, jajacek napisał:

Ja jestem zwolennikiem wymiany osprzętu na pełnogrupowy. Skoro masz w większości Deore to też kupiłbym korbę Deore a najwyżej oczko wyżej czyli SLX. W kwestii długości korb to im dłuższa korba tym większe obciążenie na kolana. Ile masz wzrostu? Ja przy 175 wzrostu mam w szosie 172,5 mm a w trekkingu 170 mm. Przy 175 mm w szosie bolały mnie więzadła rzepki na ciężkich podjazdach i po ostrych sprintach

 

Ja mam Deore M611, 170mm i przy moich 174-175cm też bywa tak jak opisałeś... Może nadal zbyt długie ramiona, bo siodełko już próbowałem kalibrować, ale nie do końca mi się to udaje, może dlatego, że same nogi mam względnie krótkie jednak...

Odnośnik do komentarza

Ja jestem zwolennikiem wymiany osprzętu na pełnogrupowy. Skoro masz w większości Deore to też kupiłbym korbę Deore a najwyżej oczko wyżej czyli SLX. W kwestii długości korb to im dłuższa korba tym większe obciążenie na kolana. Ile masz wzrostu? Ja przy 175 wzrostu mam w szosie 172,5 mm a w trekkingu 170 mm. Przy 175 mm w szosie bolały mnie więzadła rzepki na ciężkich podjazdach i po ostrych sprintach. A to siodło jest dla Ciebie wygodne? Najwygodniejsze jakie znam to Specialized Rival (nie mylic z Riva, to inne siodło) już nie produkowane. Ale można jesszcze w niektórych sklepach Specowych dostać. Kolega dopiero co kupił Rivala w Airbike w Warszawie. Swoją drogą mam kilka Speców: Roubaix, Sirrus, Hardrock i też poluję na Crosstraila a najchętniej Crossovera (Crostrail z błotnikami i oświetleniem) ale na trochę lepszej ramie niż twoja, czyli M4.

Wzrost 187 waga 110. Co do siodła to jest bardzo wygodne. Sam jestem zdziwiony ze w podstawie jest takie wygodne siodło. Co do ramy to nie jestem pewien czy są aż takie różnice. Może ale to może M4 jest bardziej sztywna. Kwestia subiektywnego odczucia. Tak wiec po co przepłacać jak nie widać różnicy. Nad korbą cały czas myśle czy jest sens zmieniać, czy aż tak odczuje zmianę , tym bardziej że korby z dwoma blatami 44/32 brakuje na rynku w przystępnej cenie.

Odnośnik do komentarza

M4 to trochę moja fanaberia ale podoba mi się wewnętrzne prowadzenie linek. Przy 187 to swobodnie możesz mieć 175 mm, IMO. Przy rekreacyjnej jeździe to chyba nie widać różnicy. Miałem różne korby w róznych rowerach i jakoś nie widziałem między nimi odczuwalnej różnicy oprócz ewentualnie długości ramion. Ale są tacy magicy którzy portafią wszystko ugiąć. Moze do nich należysz. Pożyczyłem ostatnio koledze moją szosę full carbon którą chcę sprzedać. Dla mnie za sztywna a on powiedział że dla niego za miękka.

Odnośnik do komentarza
  • 2 lata później...

Witam, podepnę się pod temat bo mam problem bardzo podobny do tego co miał kolega.

Posiadam rower Specialized Crostrail Expert Disc 2015. (Pozdrawiam jajacka - doradził w zakupie B) )

A tu link do mojej maszyny:

https://www.specialized.com/pl/pl/crosstrail-expert-disc/p/65398

Niestety złamała mi się mniejsza zębatka i od dłuższego czasu kręcę na blacie 44 bo tylko to pozostało.

Chciałbym wymienić mechanizm korbowy ale mam istny mętlik w głowie.

Każdy serwisant mówi co innego.

Nie jestem w stanie dostać mniejszej zębatki 32 T bo nie jest nigdzie dostępna. Znalazłem zamiennik : http://pogobikes.pl/76-bcd-chainring-dla-sram-xx1-specialized-stout,ale większość doradców podpowiada ,że lepiej już kupić korbę shimano za tę cenę.

Manetka obsługuje 2x i 3x , przerzutka przednia to FDM 785, kaseta CS M771 (11-36) i to chyba najważniejsze szczegóły.

Zębatki 44 i 32 które miałem bardzo mi odpowiadały aczkolwiek z 44/11 korzystałem rzadko raczej jak już się rozpędziłem albo jechałem z górki.

W serwisach mi mówią ,że do crossa najlepiej by dać deorke t6010 , inni powiadają że w 3x10 przełożenia się dublują i większości i tak ich nie wykorzystam no i bym musiał wymienić przerzutkę przednią.

Drugi problem to to ze Shimano w tym roku największą zębatke w systemie 2x10  ma 38T. I teraz pytanie czy moja przerzutka  obsłuży takie coś i czy 38T nie będzie dla mnie za małe i czy nie będę zbytnio mielił .Zębatki 44 i 32 które miałem bardzo mi odpowiadały aczkolwiek z 44/11 korzystałem rzadko raczej jak już się rozpędziłem albo jechał z górki.  Dodam ,że większość tras przejażdżam po asfalcie plus utwardzone ścieżki i tu experci mówią ,że 38 będzię za mała.

Z góry dzięki za rady

Odnośnik do komentarza

Jest to świetny rower i nie bardzo jest sens cokolwiek w nim zmieniać. Wymiana korby miałby sens, gdybyś miał problemy z suportem. Jeśli ich nie masz nic nie należy zmieniać. Z oszołomami z serwisów nie dyskutować. Trzeba po prostu zamówić zębatkę 32, zamiennik. Albo firmy StrongLight albo firmy TA Specialites. Jeśli posługujesz się angielskim, wchodzisz na wiggle.com, piszesz konsultantowi w oknie live chat, jaki model i jaki rok i dostaniesz cenę. I tyle. Jak nie to skieruję Cię do ogarniętych ludzi w PL.
 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odzew jajacek , jest nadzieja...

Wszedłem na owe stronki ale nie znalazłem tam zębatki która miała by takie bcd i ilość zębów 32 więc jak mogę prosić o pomoc i skierowanie do ogarniętych ludków to będę wdzięczny.

Możesz pisać na akaxpoz@gmail.com żeby tu nie podawać danych ,nr tel itp.

Będąc w Specu w Poznaniu i innych salonach nie potrafili mi pomóc i określić jakie bcd posiada ta moja złamana zębatka ponieważ jest wygięta. Pisząc do innych salonów dostałem takie coś w odpowiedzi : "Po sprawdzeniu dostępności blatu do pańskiej korby, z przykrością muszę poinformować, że jedyny blat pasujący do korby STOUT SL w rozmiarze 32, jest nie dostępny u polskiego dystrybutora. Blat pasujący do korby ma ten sam wymiar co blaty korb SRAM XX1 76BDC i problemem jest pająk który jest nie symetryczny. Alternatywą jaką znalazłem dla tej zębatki, jest firma Wolftooth. Koszt takiej zębatki wynosi ~60 Dolarów. Niestety nie ma przedstawiciela tej firmy w Polsce."

Sam jednak nie jestem pewien czy to bcd  aby na pewno wynosi 76, a że posiadamy te same rowerki to czy mógłbyś mi i w tym pomóc?

Z góry dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...