xxxxxx Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Witam poszukuje roweru typu cross który wytrzyma takie obciążenie.Poruszam się we większości po drogach utwardzonych. Rower nie ma służyć do jazdy wyczynowej. Cena roweru max 3000 zł Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Chyba każdy rower to wytrzyma. Niektóre mają limit do 120 ale nie znaczy to że niewielkie przekroczenie nie wytrzyma. Kilka firm, szczególnie amerykańskich, np. Specialized ma chyba limit 136 kg, czyli 300 funtów. Przy tej wadze kupiłbym raczej rower MTB 29 cali, który z natury jest wytrzymalszy. Szczególnie koła. Odnośnik do komentarza
xxxxxx Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Niby ramy crossowe i mtb mają jednakową wytrzymałość. Dziś proponowano mi właśnie rower z tej firmy ale jeszcze nie patrzyłem na jego parametry . Na chwilę obecną myślę nad unibike, giant lub kross Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 No nie wiem. Mam akurat najwyższy model crossa i 3 róznej klasy rowery mtb ze Specialized. Te mtb niższej klasy, z aluminium zwanego A1, mają wręcz pancerne i dużo grubsze rury. Wyglądają bardziej wytrzymale od crossa chociaż producent podaje taką samą maks wagę jeźdźca dla nich. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Waga użytkownika to jedno a przeznaczenie roweru to drugie,dlatego mtb będą mimo wszystko jednak bardziej masywniejsze.Tak przynajmniej ja uważam. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Może się mylę, ale w rowerach typu cross są chyba cieńsze golenie przedniego amortyzatora co samo w sobie pokazuje, że rower jest "delikatniejszy". Faktycznie 29-er powinien być wytrzymalszy, a opony można zawsze zmienić na cieńsze i opory toczenia będą porównywalne z cross-em. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Z goleniami bardzo dobrze zwróciłeś uwagę. Tak jest. Golenie w crossach mają zwykle 28mm a w mtb różnie w zależności od ceny 28, 30, 32 i 34 mm. Nawet ostatnio czytałem że osoba ważąca 90 kg nie może mieć w mtb goleni 28 bo je momentalnie zajedzie. 34 są rzadkie i zwykle sporo kosztują. Więc celowałbym w 32mm. No i koła w crossie są zwykle bardziej wycieniowane niż w mtb. Przy dużej wadze potrzebne są koła mające 32 szprychy i najlepiej obręcze podwójnie oczkowane. Na asfalt opony można zmienić. Jeździełem w tym roku dla testu na moim 29 na oponach 700x35C i nawet off roadem dawało w większości radę ale komfort był słaby. Potem testowałem różne szerokości i do terenu mieszanego asfalt plus lekki teren za optymalną uważąm szerokość 1,75-1,8 z niskimi klockami. Ja akurat jeździłem na oponach Specialized Renegade Control. Polecam. Odnośnik do komentarza
xxxxxx Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 No właśnie początkowo myślałem nad mtb plus wsadzenie opon bardziej szosowych.Do crossa też mam w planie dokupić szersze tylko w crossie max opona szosowa jaka da się zmieścić to 2 cale i to nie u wszystkich producentow Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Ja bym doradzał skupić się przede wszystkim na tym żeby było wygodnie i żeby sobie nie zrobić krzywdy. Zawsze doradzam kolejność: bezpieczeństwo, komfort, prędkość. Wiadomo że przy tej wadze wielkich prędkości na płaskim i pod górkę nie rozwiniesz. Więc raczej postaw na wygodę. Szersza opona jest bardziej komfortowa a poziom komfortu do prędkości można regulować ciśnieniem. Jak po moich doświadczeniach z ostatnich lat sprzedaję swojego crossa bo mając dobrego mtb jest mi do niczego niepotrzebny. 29er z dwoma kompletami opon lub kół opędza wszystko. Odnośnik do komentarza
xxxxxx Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Dobra rada . Ja zrezygnowałem z mtb że względu na to że w sklepie powiedziano mi że jest inna geometria ramy i przełożenia inne i nie wygodne jest to na droge . Ale dziś podejdę do sklepu i przejade się mtb Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 29-er ma bardziej sportową geometrię niż cross ale zawsze można trochę pokombinować. Przymierz się, przejedź kawałek jednym i drugim. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Jeden mtb drugiemu nierówny,są też te z bardziej rekreacyjną geometrią - szukałbym właśnie czegoś takiego. Odnośnik do komentarza
xxxxxx Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Jeden mtb drugiemu nierówny,są też te z bardziej rekreacyjną geometrią - szukałbym właśnie czegoś takiego. a możesz coś polecić od siebie ? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Całego rynku nie znam, wiem że np. Kross ma serię Hexagon - tyle że tutaj są koła 26 i 27,5. W sumie to nie wiemy jakie masz wymiary - wzrost i przekrok - więc to doradzanie trochę w ciemno. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 U mnie padło na Unibike Fusion ale 27,5". Rozmiar zewnętrzny opony zbliżony do cross-owej 28". Hexagon należy do tych MTB - "turystycznych". Odwiedź kilka sklepów, usiądź, przymierz, sprawdź czy wygodnie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się