Skocz do zawartości

Bloki - różnice


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Jestem totalnym amatorem w temacie butów SPD, jakoś nigdy mnie to nie interesowało, do momentu kiedy kolega pożyczył mi zestaw na wypróbowanie.

Spodobało mi się i chciałbym mieć swój własny komplet.

 

Prosiłbym o jasne wytłumaczenie czym tak na prawdę różnią się bloki SM-SH51 od SM-SH56 - które rzekomo są "wielokierunkowe" cokolwiek to znaczy.

Póki co miałem okazję przejechać się na tych zwykłych - SH51, ale sprzedawca w sklepie mówił, że na początek lepiej wybrać SH56, bo w razie czego można je wyszarpnąć z pedałów, co dla mnie - początkującego byłoby bardzo dobre.

 

Pozdrawiam!

 

 

Odnośnik do komentarza

Jakoś nigdy nie próbowałem wypiąć do wewnątrz bo to trochę nienaturalny ruch. Sądzę że różnice nie są aż tak duże. Na ile mocno trzeba szarpnąć? Średnio mocno ale bez przesady. Mój 12-letni syn, który potrafi skakać przez przeszkody podrywając jednocześnie przód i tył roweru, czego ja nie potrafię, twierdzi że nie może tego robić w SH-56 bo jak podrywa oba pedały jednocześnie to mu się potrafią wypiąć. Więc nie jest to jakaś duża siła. Z kolei podczas pedałowania nie przypominam sobie żeby się same wypięły. Z kolei miałem przypadek że baba wylazła mi nagle pod rower i się wywaliłem i leżąc na asfalcie nie byłem w stanie wypiąć jednej nogi w SH-51 i musiałem się doczołgać do chodnika bo blok się zablokował w pedale. Więc SH-51 potrafią trzymać całkiem mocno.

Odnośnik do komentarza

Żadnych ćwiczeń nie stosowałem. Po prostu szarpiesz i wyciągasz nogę którą próbujesz się podeprzeć. Z tym że ja jeżdżę w SPD z 10 lat. Ale dosyć krótko w MTB, więc tam używam SH-56 bo mam słabą technikę w terenie. Na asfalcie nie widzę potrzeby dla SH-56. Jak ucieknie koło na zakręcie to jakie byś nie miał bloki to i tak nie zdążysz się podeprzeć.

Odnośnik do komentarza