moshica Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Witajcie. To mój pierwszy post, więc witam się z Wami serdecznie, choć jestem tutaj od początku właściwie i śledzę forum i bloga ;-) Mam taki problem, w tym roku wymieniałem opony na Schwalbe Citizen ze starych Schwalbe City Jet i właściwie od tego się zaczęło, że na bardzo gładkiej (lub płaskiej) jezdni, jazda w odczuciu stała się jakbym jechał po drobnej tarce, czyli poprzecznych drobnych nierównościach. Z początku myślałem, że to wina opon i ciśnienia, eksperymentowałem z dobiciem na 4bary , ale było tylko gorzej, więc jeżdżę na ponad 3, co sprawia że jest jakby lepiej. Również dwukrotnie prze serwisowałem piasty wymieniając konusy w przedniej i smarując w obydwu kołach. Koła toczą się idealnie, choć problem nie minął. Postanowiłem jeszcze raz dokręcić mocniej konusy myśląc że to wina słabszego ich dociągnięcia, ale nic nie pomogło. Stan piast SH 475 i konusów idealny. Wczoraj było tylko gorzej, to nie jest efekt shimmy że rzuca kierownicą, tylko drgania z kół przenoszą się na całą ramę... Gdzie Waszym zdaniem szukać rozwiązania problemu ? Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Zmniejsz ciśnienie, a nie zwiększasz. Mniejsze ciśnienie, miękkie toczenie, lepsza przyczepność. Na szosie jeżdżę na slickach na 6 barach, w górach na 1,5-2. Spróbuj. Citizen, to gładziutka opona i nie powinna powodować drgań. Z drugiej strony 3-4 bary to nie jest za dużo.Najlepiej byłoby się przejechać żeby zobaczyć o co kmon. Odnośnik do komentarza
moshica Opublikowano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Marku ok 3 bary na szosę to nie jest dużo przecież, ja jeżdżę głownie asfaltem. Wiem że temat trudny, ale wszystko zaczęło się od zmiany opon, City Jet była prawie łysa a Citizen ma tylko drobne nacięcia.... Odnośnik do komentarza
Pablito Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Problem z tłumieniem drgań. Może zmiana widelca na karbon lub stal cr-mo coś pomoże. Trek stosuje w swoich fitnessach chwyty, które pochłaniają drgania. Skoro drgania przenoszą się na całą ramę, to może też zmiana siodełka. Ja bym jednak wrócił do starych opon na Twoim miejscu, skoro problem nie występował wcześniej. Odnośnik do komentarza
moshica Opublikowano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Wszystko fajnie ale City Jety mają 20 lat i cord w jednej oponie poszedł, więc kupno nowych był koniecznością. Tylko te wibracje są nie zawsze i sam nie wiem co jest grane. Luzów w piastach nie ma, osie nie mają luzów wzdłuż osi. Odnośnik do komentarza
moshica Opublikowano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Aha mój rower to hardtail na marzoku, którego nie będę wymieniał. Odnośnik do komentarza
Pablito Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 A jaki model ??? Odnośnik do komentarza
moshica Opublikowano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Model shiver również niedawno przeserwisowany, działa bez zarzutu. Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Schwalbe Citizen ma jednak bardziej agresywny bieżnik (no może bez przesady, ale przy City Jet jednak jest). Moja dziewczyna miała te opony na miejskim rowerze i nie kojarzy takich objawów. Nabijane były maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniem (chyba 4,5 bara przy 47x622).Z banalnych rzeczy: te opony wyraźnie twardnieją przy temperaturach rzędu 5-8*C, a ostatnio były chłodne poranki. Czy wtedy problem się nasilił?BTW Ja mam dwa rodzaje opon: Schwalbe Marathon Plus oraz Vredestein Perfect Extreme. Podobny bieżnik jak Citizen i na gładkim asfalcie wyczuwam delikatne drgania (pierwsza na 6,5 bara -- 32x622, druga 5,5 -- 37x622). Problem się wyraźnie nasila przy -10*C, koło zera mniej (choć trudno stwierdzić, bo zauważam to tylko na jednym DDR w Gdyni, który jest bardzo równy i nic nie powinienem czuć i słyszeć). Jak ma być cicho i bez drgań, to albo slicki, albo np. Schwalbe Silento. :-) Odnośnik do komentarza
Pablito Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Model shiver również niedawno przeserwisowany, działa bez zarzutu. Ty sobie jaja jakieś robisz. Ja myślałem, że masz fitnessa (rama alu, wideł alu) albo alu szosę, bo drgania o których mówisz mogą być wtedy odczuwalne. Masz górala na konkretnym amorze i narzekasz na drgania podczas jazdy na asfalcie :D Dobry żart. Nawet w aucie czasem trzęsie :) Dobre naprawdę dobre Odnośnik do komentarza
moshica Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Pablito żadne jaja z tego nie są, wiele osób jeżdzi na xc na slikach, bo lubią asfalt, na city jetach jeździłem na nim ok 10lat i takie objawy nie występowały jak na oponach citizen. I problem albo idzie od piast albo opon. Odnośnik do komentarza
moshica Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Macieju odnośnie temperatur to te opony założyłem wiosną, więc latem też tak było. Jeśli mam ciśnienie ok 2bar to trudno to zauważyć, przy 4barach efekt jakbym non stop jechał po mikro poprzecznych nierównościach. Chyba na próbę wrzucę city jeta i zobaczę albo te citizeny wywalę na zbity pysk... Odnośnik do komentarza
Pablito Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Moshica, ale ja sam jeżdżę często góralem po asfalcie. Jeżdżę na Smart Samach obecnie i jakoś nie czuję, żebym jeździł po tarce. Pewnie jakbym wcześniej latał przez jakiś czas na slickach, to wrażenie pewnie byłoby podobne. Może pójdź po ostateczną odpowiedź do serwisu. Odnośnik do komentarza
moshica Opublikowano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Serwis nie bardzo rozumie w czym problem. Druga sprawa że mogą to być piasty, pomimo ze bieżnie w nich i na konusach bez wżerów czy innych defektów, ten efekt może być od nich. Przy prędkościach powiedzmy 30-40km/h na ramie czuję jakby ktoś do ramy przyłożył mechaniczne urządzenie, nie zawsze ten efekt jest, można go porównać też do jazdy po tej "tarce"...Na moje nieszczęście, jak wymieniałem opony to sobie przeczyściłem w rowerze co mogłem, więc teraz ciężko znaleźć powód. Nawet jak mam dokręcone konusy tak, że nie ma oś luzu, to przy wielokrotnym kręceniu osią w ręku, "czasami" da się wyczuć opór kulek na bieżniach. Może smar który dałem czyli Towot jest do du... a nie Shimanowski ? Sam już nie wiem, ludzie Towotem tez traktują piasty, fakt, ze jest bardzo rzadki, może to jest ten powód ? Odnośnik do komentarza
Pablito Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Załóż inne opony. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się