Skocz do zawartości

Proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam już taki mętlik w głowie przy wyborze pierwszej szosy że nie wiem czy wybrać z prostą kierownicą czy z barankiem czy z karbonowym widelcem czy nie z jakimi przerzutkami claris sora czy tiagra z trzema tarczami z przodu czy z dwiema ogólnie znam plusy i minusy wszystkich dylematów więc zadam proste pytanie jestem zupełnym laikiem chcę kupić swój pierwszy rower szosowy jaki mi polecacie{proszę o konkretne modele} tak żebym był zadowolony i nie zraził się do tego rodzaju roweru żebym pokochał jazdę na szosie celowo nie podaję sugestii co do konkretnych modeli ani ceny ma to być pierwszy rower dla amatora.

Odnośnik do komentarza

Z prostą kierownicą to nie jest szosa, jak dla mnie. Ale są tacy którzy preferują takie rozwiązanie. Na pierwszą szosę kupiłbym szosę typu endurance gdzie pozycja jest bardziej wyprostowana a przez to wygodniejsza i tego typu rower tłumi lepiej nierówności drogi dzięki szerszym oponom. Widelec MUSI być karbonowy. Aluminiowy dramatycznie obniży komfort jazdy. Claris i Sora to grupy rekreacyjne które odradzam. Przyzwoity osprzęt zaczyna się od 10-biegowego Shimano Tiagra 4700. A już 10-biegowe Shimano 105 5700 czy nowe 11-biegowe Shimano 105 5800 to już bardzo porządne grupy.

 

Ja na pierwszy rower zaproponowałbym Tribana 540 z Decathlonu. Chyba teraz kosztuje 2700. Ciężko przebić tę cenę. Rower trochę ciężkawy (ok. 10kg) ale ma niezły osprzęt i można do niego założyć grubsze opony np. 700x28C, które zalecam a które mocno wytłumią nierówności drogi.

Odnośnik do komentarza

Kierownica typu baranek jest bardzo wygodna. Oczywiście pod warunkiem, że będzie dobrze dobrana (właściwa szerokość i odpowiadające nam gięcie, zasięg i spadek).