Skocz do zawartości

[ szprychy] pod 115kg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wybrałem solidna obręcz dartmoor fortress 26 cali pod 32 szprychy.Do niej chciałbym zakupić szprychy i nyple zakupić pod 115 kg

Szprychy bym chciał zakupić do 3,50 zł za sztukę  i jakieś nyple mosiężne do 1zł za sztukę

 

1) czym się różnią nyple mosiężne od aluminiowych i stalowych-chodzi mi jakie są najwytrzymalsze ?

 

2) czy kupić szprychy cieniowane (czytałem  gdzieś że maja mniejszą masę a większą wytrzymałość ?

 

3) jakie szprychy  do 3 zł za sztukę plus jakie nyple do 1 zł  za sztukę ?

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza

Niespecjalnie się znam na zaplataniu kół ale szprychy cieniowane są raczej po żeby były bardziej aero czyli na szosę. W terenie nie ma to specjalnego znaczenia bo tam się nie osiąga prędkości aero. Ja bym kupił wytrzymałe szprychy okrągłe 2mm. Gotowe koła na szosę mam ze szprychami aero ale wszystkie koła do mtb przyszły z okrągłymi szprychami. Koło musi zaplatać specjalista od kół a nie byle kto kto myśli że to łatwizna. Koledze tak zapletli koło szosowe że szybko zgubił 5 szprych. Waga gościa 100. Jedyna szprycha jaka mi strzeliła to cieniowana szprycha w kołach DT Swiss po wjechaniu w dziurę.

Odnośnik do komentarza

Z tymi nyplami mosiężnymi to trochę robi się "urban legend", teoretycznie są lepsze, ale nie aż tak jak opisują to niektórzy, choć stalowe lub mosiężne są wytrzymalsze od aluminiowych (które są najlżejsze).

Wytrzymałe szprychy robi belgijski Sapim. W swoim rowerze z tyłu mam o grubości 2,34mm. W połączeniu z trzykomorową obręczą tworzą pancerne koło, które ma wytrzymałość (na koło) min. 150kg. Po 3 latach (90kg ja + 20kg rower + dwie sakwy miejskie) bicie poniżej 1mm.

Z tym że mając tak grube szprychy warto mieć oczkowane obręcze i to podwójnie. Oczkowanie ułatwia regulację naciągu szprych, a podwójne rozkładają lepiej naprężenia.

Szprychy muszą być zaplecione na minimum trzy krzyże. Osoby składające koła raczej wiedzą jak je złozyć i jak dobrać długość szprych.

Cieniowane odradzam, chyba że prędkość jest priorytetem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...