igla Opublikowano Środa o 19:18 Udostępnij Opublikowano Środa o 19:18 Postanowiłem zmienić napęd w rowerze Trek Dual Sport 3 gen. 4. Chcę zmienić na napęd 1x12, wymiana również kół, tylne z bębenkiem microspline, korba z blatem 38T lub 40T, kaseta 10-45T lub 10-51T. Chciałem złożyć mix GRX / Deore / SLX, ale mam problem z wyborem korby. Rama: Tylna oś: 135 x 5 mm QR Fabrycznie zamontowana korba: Trek-Diamant Prowheel RPL-FD16SPP-TT Linia łańcucha: 48 mm Q-factor: 169,8 / 140,8 mm Długość korby: 170 mm Blat: 40T Pytanie, która z poniższych kombinacji będzie pasować do mojej ramy, nie zmieni znacząco położenia pedałów, będzie najlepszym wyborem dla tego typu ramy. Dodam, że obecna korba nie sprawia dyskomfortu czy bólu nóg / kolan, nawet przy trasach >100 km. Poniżej warianty, które rozważam, ale jeżeli macie inne propozycje to proszę opiszcie je: Korba GRX 610: FC-RX610-1 Linia łańcucha: 49,7 mm Q-factor: 151 mm O.L.D.: Brak informacji Długość korby: 170 mm Blat: 40T Korba SLX M7100 + Blat Garbaruk: FC-M7100-1 Linia łańcucha: 52 mm Q-factor: 172 mm O.L.D.: Typ wewnętrzny/zewnętrzny 135, 141 Długość korby: 170 mm Blat (oryginalnie jest max 34T, z Garbaruka znalazłem tylko 38 i 42T, brak w ofercie 40T): Garbaruk do Shimano M7100 okrągła 38T, linia łańcucha 51,7 mm, offset 3,3 mm lub Garbaruk do Shimano M7100 okrągła 42T, linia łańcucha 51,7 mm, offset 2,5 mm Czy na podstawie podanych danych mogę jakoś policzyć, która opcja będzie najlepsza dla mojego typu roweru? Bardzo proszę o Wasze porady, sugestie, opinie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Środa o 20:33 Udostępnij Opublikowano Środa o 20:33 Korespondowalem ostatnio z supportem firmy RaceFace. Okazuje sie ze korbe co mi sie wala po domu RaceFace Aeffect z roweru MTB mizna zalizyc do gravela. To nie jest droga korba. I ma jedna wielka zalete. Banalnie proste przechodzenie pomiedzy systemem 1x i 2x. Odpinamy pajak, zakladamy blat Narrow Wide i mamy 1x. I tak samo w druga strone. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu Alugear ma 40t do korby slx. Ja bym wolał mniejszy Q-factor, ale najlepiej sprawdzić samemu - przymierz się do jakiegoś roweru z grx. Tylko musisz mieć mufę suportu 68mm, żeby korba grx pasowała. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu Mam wrażenie że ten q-factor to ma tylko znaczenie w sporcie wyczynowym 🙂 Nie mam zielonego pojęcia jaki mam w swoich rowerach i na wszystkich jeździ mi si się dobrze 🙂 Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu 2 godziny temu, jajacek napisał(a): Mam wrażenie że ten q-factor to ma tylko znaczenie w sporcie wyczynowym 🙂 Nie mam zielonego pojęcia jaki mam w swoich rowerach i na wszystkich jeździ mi si się dobrze 🙂 W Shimano: szosa 146mm, grx 151mm, slx 12rz 172mm Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu Korbę SLX sobie odpuść bo to korba boost i przesuwasz LŁ juz o spore 4mm (i idziesz w butikowe blaty, ktoʻre poza cenà niczym się nie wyrożniają). QFaktor istotny jest szczególnie w drugą str. Do boostowych ram korba z małym QF nie wejdzie. Odnośnik do komentarza
igla Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu FC-M7100-1 według poniższej specyfikacji jest kompatybilna z QR O.L.D. 135. Linia łańcucha 52 mm, zębatka garbaruka ma offset 3,3 mm przy 38T i 2,5 mm przy 42T. Jest to jedyna kobra Shimano jaką znalazłem, która ma tak zbliżone parametry do obecnej korby ProWheel'a. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu A czemu musi być Shimano? Obłażą bo mają kiepskie anodowanie i jeszcze mają niestandardowe blaty. Zębatki Garbaruka są zwykle drogie. Ile to razem będzie kosztowało? Korba RaceFace kosztuje ze 2 stówy. Zębatki Banless czy podobne do niej stówę. I masz łatwą możliwość przechodzenia między 1x i 2x jakby zaszła potrzeba. Bo mają system Cinch. https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-race-face-aeffect-pd27475/ Wiele lat jeżdżę na tej korbie. Zero problemu. I nie oblazła. A Shimano w tym czasie jak psu z d. Natomiast mechanikiem nie jestem. RaceFace mi napisał że bez problemu mogę włożyć korbę z MTB do gravela. Ale korba od MTB z Boost może być faktycznie za szeroka. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 godzin temu Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu DeepSeek mi podpowiedział że prawidłowa jeśli chodzi o RaceFace jest korba RF Turbine R. R w niej znaczy road. Z linią łańcucha 43.5. Drugie co mi podpowiedział to korba Praxis Works Zayante. Też ma system umożliwiający zmianę między 1x i 2x. Mamy taką korbę w starszej szosie i też nie było z nią żadnych problemów. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się