Skocz do zawartości

Upgrade napędu i wybór korby do roweru Trek Dual Sport 3 gen. 4


igla

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem zmienić napęd w rowerze Trek Dual Sport 3 gen. 4. Chcę zmienić na napęd 1x12, wymiana również kół, tylne z bębenkiem microspline, korba z blatem 38T lub 40T, kaseta 10-45T lub 10-51T. Chciałem złożyć mix GRX / Deore / SLX, ale mam problem z wyborem korby.

Rama:

Tylna oś: 135 x 5 mm QR

Fabrycznie zamontowana korba:

Trek-Diamant Prowheel RPL-FD16SPP-TT

Linia łańcucha: 48 mm

Q-factor: 169,8 / 140,8 mm

Długość korby: 170 mm

Blat: 40T

 

Pytanie, która z poniższych kombinacji będzie pasować do mojej ramy, nie zmieni znacząco położenia pedałów, będzie najlepszym wyborem dla tego typu ramy. Dodam, że obecna korba nie sprawia dyskomfortu czy bólu nóg / kolan, nawet przy trasach >100 km. Poniżej warianty, które rozważam, ale jeżeli macie inne propozycje to proszę opiszcie je:

Korba GRX 610:

FC-RX610-1

Linia łańcucha: 49,7 mm

Q-factor: 151 mm

O.L.D.: Brak informacji

Długość korby: 170 mm

Blat: 40T

 

Korba SLX M7100 + Blat Garbaruk:

FC-M7100-1

Linia łańcucha: 52 mm

Q-factor: 172 mm

O.L.D.: Typ wewnętrzny/zewnętrzny 135, 141

Długość korby: 170 mm

Blat (oryginalnie jest max 34T, z Garbaruka znalazłem tylko 38 i 42T, brak w ofercie 40T):

Garbaruk do Shimano M7100 okrągła 38T, linia łańcucha 51,7 mm, offset 3,3 mm

lub

Garbaruk do Shimano M7100 okrągła 42T, linia łańcucha 51,7 mm, offset 2,5 mm

 

Czy na podstawie podanych danych mogę jakoś policzyć, która opcja będzie najlepsza dla mojego typu roweru? Bardzo proszę o Wasze porady, sugestie, opinie.

Odnośnik do komentarza

Korespondowalem ostatnio z supportem firmy RaceFace. Okazuje sie ze korbe co mi sie wala po domu RaceFace Aeffect z roweru MTB mizna zalizyc do gravela. To nie jest droga korba. I ma jedna wielka zalete. Banalnie proste przechodzenie pomiedzy systemem 1x i 2x. Odpinamy pajak, zakladamy blat Narrow Wide i mamy 1x. I tak samo w druga strone.

Odnośnik do komentarza

FC-M7100-1 według poniższej specyfikacji jest kompatybilna z QR O.L.D. 135. Linia łańcucha 52 mm, zębatka garbaruka ma offset 3,3 mm przy 38T i 2,5 mm przy 42T. Jest to jedyna kobra Shimano jaką znalazłem, która ma tak zbliżone parametry do obecnej korby ProWheel'a.

Odnośnik do komentarza

A czemu musi być Shimano? Obłażą bo mają kiepskie anodowanie i jeszcze mają niestandardowe blaty. Zębatki Garbaruka są zwykle drogie.
Ile to razem będzie kosztowało?

Korba RaceFace kosztuje ze 2 stówy. Zębatki Banless czy podobne do niej stówę.
I masz łatwą możliwość przechodzenia między 1x i 2x jakby zaszła potrzeba. Bo mają system Cinch.
https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-race-face-aeffect-pd27475/

Wiele lat jeżdżę na tej korbie. Zero problemu. I nie oblazła. A Shimano w tym czasie jak psu z d.

Natomiast mechanikiem nie jestem. RaceFace mi napisał że bez problemu mogę włożyć korbę z MTB do gravela.
Ale korba od MTB z Boost może być faktycznie za szeroka.

Odnośnik do komentarza

DeepSeek mi podpowiedział że prawidłowa jeśli chodzi o RaceFace jest korba RF Turbine R. R w niej znaczy road. Z linią łańcucha 43.5.
Drugie co mi podpowiedział to korba Praxis Works Zayante. Też ma system umożliwiający zmianę między 1x i 2x.
Mamy taką korbę w starszej szosie i też nie było z nią żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...