rakwielki Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia Cześć, Jeździłem pare lat na gravelu i myśle nad przerzuceniem sie na szosę, mialem okazje jeździć pare/paręnaście razy i jakos kreci mnie to bardziej niż ostatnio gravel tym bardziej, że gravelem jeździłem głównie 70% asfalt 30% szutry. Myslalem nad jakas szosa endurance, jest tego sens? Słyszałem, żee są bardzo przyjemne do jazdy i można fajnie pokombinować z szerokością opon Podobają mi sie bianchi ze względu na kolor celeste, mimo że osprzętowo nie są jakies rewelacyjne w stosunku do ceny warto im sie przypatrzeć? Z chęcią popatrzę na propozycję od Was Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia Nie wiem zupełnie czemu ludzi pociąga ten kolor 🙂 Baby to rozumiem ale chłopy? 🙂 Najlepsze szosy endurance to Specialized Roubaix i Trek Domane. Potem chyba Cannondale Synapse, Giant Defy, Merida Scultura Endurance. Popularny bo tani jest Canyon Endurace. Trzeba by by poczytać czy to Bianchi ma jakieś technologie wygładzające asfalt. Jadłem wczoraj pizzę z koleżanką co ma dwa Bianchi 🙂 Gravela i szosę endurance ale tę ostatnią pod obręcze. Jej gravel miał kretyński pomysł jakim jest szeroka sztyca podiodłowa i tak nie za dużo miejsca na opony. Więc dobrze zbadać czym się charakteryzuje to co chcesz kupić. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 9 minut temu, rakwielki napisał(a): Myslalem nad jakas szosa endurance, jest tego sens? Słyszałem, żee są bardzo przyjemne do jazdy i można fajnie pokombinować z szerokością opon To nie geometria Endurance decyduje o szerokości opony. 9 minut temu, rakwielki napisał(a): Podobają mi sie bianchi ze względu na kolor celeste, mimo że osprzętowo nie są jakies rewelacyjne w stosunku do ceny warto im sie przypatrzeć? Jakiś konkretny model? Masz Gravela, piszesz o kombinacji z szerokością opon, czyli strzelam że chodzi o szersze niż węższe. To właściwie po co kupować rower szosowy, zwłaszcza Endurance? Odnośnik do komentarza
rakwielki Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 8 godzin temu, kryptoszosowiec napisał(a): To nie geometria Endurance decyduje o szerokości opony. Jakiś konkretny model? Masz Gravela, piszesz o kombinacji z szerokością opon, czyli strzelam że chodzi o szersze niż węższe. To właściwie po co kupować rower szosowy, zwłaszcza Endurance? Słyszałem od różnych osób w internecie że dzięki tej kombinacji z oponą można wsadzić trochę szersza i ewentualnie złapać w razie co lekki szuter i sobie dobrze radzi dlatego rozważałem taką opcję jakby sytuacja tego wymagała dlatego endurance Jeśli chodzi o bianchi to przeglądałem via nirone 7 na 105 Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia No ale przecież masz już rower Gravel. Po co kupować drugi rower, od razu z zamiarem wjazdu na szutry, skoro już taki rower masz? Aktualnie rowery Endurance, zwłaszcza te Road+, nie różnią się diamteralnie od Graveli. Pytanie jeszcze czym jeździłeś. Żeby się nie okazało, że masz podstawowego Gravela, przejechałeś się szosą Race na oponach 25c i potem będzie zdziwienie. Tak czy inaczej, popatrz na rowery Sensa. Ja mam Orbea Avant i poza kiepskim lakierem, jestem bardzo zadowolony. Bianchi? Jak Ci się podoba to bierz, to już połowa sukcesu. Ja fanem Treka i Speca nie jestem. To takie trochę rowerowe VW. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Jeśli to ten model to nigdy bym go nie kupił ze względu na wspomnianą kretyńską podsiodłówkę 31,6 mm, niesamowicie obniżającą komfort ogona roweru: Via Nirone 7 - 105 11sp - Bianchi Bicycles Odnośnik do komentarza
rakwielki Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 26 minut temu, kryptoszosowiec napisał(a): No ale przecież masz już rower Gravel. Po co kupować drugi rower, od razu z zamiarem wjazdu na szutry, skoro już taki rower masz? Aktualnie rowery Endurance, zwłaszcza te Road+, nie różnią się diamteralnie od Graveli. Pytanie jeszcze czym jeździłeś. Żeby się nie okazało, że masz podstawowego Gravela, przejechałeś się szosą Race na oponach 25c i potem będzie zdziwienie. Tak czy inaczej, popatrz na rowery Sensa. Ja mam Orbea Avant i poza kiepskim lakierem, jestem bardzo zadowolony. Bianchi? Jak Ci się podoba to bierz, to już połowa sukcesu. Ja fanem Treka i Speca nie jestem. To takie trochę rowerowe VW. Aktualnego Eskera sprzedaje bo nie mogę sobie pozwolić na więcej rowerów w garażu. Testować testowałem napewno Orbea Avanta i Orbea Orca czy też Sensa Emilie 105 i pare innych i wszystkie mi odpowiadały na dystansach do 70-80km. Odnośnik do komentarza
rakwielki Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 27 minut temu, jajacek napisał(a): Jeśli to ten model to nigdy bym go nie kupił ze względu na wspomnianą kretyńską podsiodłówkę 31,6 mm, niesamowicie obniżającą komfort ogona roweru: Via Nirone 7 - 105 11sp - Bianchi Bicycles Tak to ten model. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 9 minut temu, rakwielki napisał(a): Tak to ten model. Rower na szczękach za tyle kasy? Sensa Romagna na 105 kosztuje 3300 zł, a nie będzie w niczym gorsza niż to Bianchi. Orbea Avant i Orca to różne rowery. Aluminium vs Carbon, mocne Endurance vs agresywniejsza pozycja. No chyba że nie piszesz o modelach z ostatnich 5 lat. Najpierw się zdecyduj co chcesz, jaka to ma być geometria i jakie opony mają wejść. Bo niby piszesz o Road+ a wrzucasz Bianchi na szczękach. A pisząc bardzo ogólnie, do tych 8k rowerów jest od groma i większość jest bardzo podobna. Jeden będzie miał lepsze koła, drugi napęd, a trzeci elemnty typu kierownica itd. Przy około 10k zaczynasz mieć możliwość wybierania w karbonie. Jedno jest pewne. Musisz szukać roweru na tarczach z hydraulicznymi hamulcami. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Jeśli wchodzi w grę używany rower na hamulcach obręczowych to nie ma lepszych szos endurance niż Spec Roubaix i Trek Domane. Z nowych w tym budżecie spojrzałbym na Speca Allez E5 (świetna rama jak na alu), Treka Domane, Sensę i Cube. Ja i moi kumple na Roubaix. Opona maks 30 mm. Ale testowałem też Domane w karbonie i był mega komfortowy. Jak ktoś nie mieszka w górach to hamulce tarczowe nie są potrzebne. Natomiast tarczowe dają możliwość wsadzenia szerszej opony. Ale są cięższe i bardziej upierdliwe w utrzymaniu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 9 minut temu, kryptoszosowiec napisał(a): Rower na szczękach za tyle kasy? Sensa Romagna na 105 kosztuje 3300 zł, a nie będzie w niczym gorsza niż to Bianchi. Sensa Romagna nie jest rowerem typu endurance. Ma reach to stack w rozmiarze 53,5 1,44. I jest z gównianego aluminium 6061, którego zakup zdecydowanie odradzam. Szosy endurance stosunek reach to stack mają bliżej 1,5 Karbonowy Canyon Endurace za 8k ma z kolei ekstremalny reach to stack 1,56 co prawdopopodobnie czyni go rowerem endurance z najbardziej zrelaksowaną pozycją. Endurace CF 6 | CANYON PL Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Canyon przyzwoity, ale osobiście uważam że jest paskudny. Kwestia gustu. Do wymiany od razu tarcze, bo RT10 to blaszka od piwa, a nie tarcza hamulcowa. No i trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: karbon z gorszym osprzętem, czy alu z lepszym. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Zawsze karbon z gorszym. Różnica między Tiagrą a 105 jest trudna do zauważenia. Między Tiagrą a Ultegrą też. Dopiero przejście na elektrykę jest zauważalne. Canyon to jest dla mnie typowe VW. Natomiast ma on swoje zalety w postaci pozycji. A wady w postaci zdalnej gwarancji i niskiej jakości wykonania. Co dotyczy również Orbea. Aczkolwiek teraz Canyon tę ramę ma już ważącą ponad 1000 gramów. Więc zakładam że nie pęka tak jak poprzednie. Rama Orbea na której ściga się mój syn, ważąca ponad 1000 gramów też nie pękła w tym roku. A te wyższe, ekstremalnie wycieniowane modele Canyona i Orbea pękają bardzo często. Odnośnik do komentarza
rakwielki Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 59 minut temu, jajacek napisał(a): Jeśli wchodzi w grę używany rower na hamulcach obręczowych to nie ma lepszych szos endurance niż Spec Roubaix i Trek Domane. Z nowych w tym budżecie spojrzałbym na Speca Allez E5 (świetna rama jak na alu), Treka Domane, Sensę i Cube. Ja i moi kumple na Roubaix. Opona maks 30 mm. Ale testowałem też Domane w karbonie i był mega komfortowy. Jak ktoś nie mieszka w górach to hamulce tarczowe nie są potrzebne. Natomiast tarczowe dają możliwość wsadzenia szerszej opony. Ale są cięższe i bardziej upierdliwe w utrzymaniu. a co sądzisz o tej ramie i tym rowerze?https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-orbea-avant-h30-2025 jeździłem podobnym w innym roczniku i wydawał się przyzwoity Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się