kryptoszosowiec Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu Hej, Dwa pytania z tego samego obszaru: 1. Dętka butylowa przeznaczona do opon 25-32mm. Będzie ok gdy użyje ją z oponą 34mm, czy to już za dużo? Interesuje mnie praktyka, nie teoria 🙂 2. Przedłużki wentyli Presta. Jakich używacie? Takich nakręcanych na wentyl, czy tych które zastępują wkład i jednocześnie są przedłużką? Używacie wtedy taśmy teflonowej do uszczelnienia? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Mniejszą dętkę można stosować i robiłem to wielokrotnie. W MTB na przykład z rok czy dwa miałem dętki 27,5 w kołach 29 W szosie też jakieś od 23 w 28 Przedłużki wkręcane w miejsce wykręconego wentyla. Jakiekolwiek. Nic prócz kluczyka do wentyli niepotrzebne. Odnośnik do komentarza
michalje Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Potwierdzam, jak jeździłem na gravelu to zawsze ze sobą miałem szosowe dętki. Potem jak dziura w trasie to już tak zostawało na miesiące i nic się nie działo. Różnica w szerokości dwukrotna czasami 🙃 Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 15 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Dzięki. Nie spodziewałem się innej odpowiedzi, ale... Kiedyś kupiłem lekkie dętki 27,5" i chciałem je wsadzić na koła 26". Co może pójść nie tak? Wsadziłem pierwszą, napompowałem i od razu słyszę że po prostu strzeliła. Pech, zdarza się, to tylko guma. Sprawdziłem oponę, obręcz i taśmę: wszystko ok. Wkładam drugą i znowu to samo. Znowu wszystko sprawdziłem, wsadziłem dętkę 26" i zero problemów. Także nieco w drugą stronę, bo większa dętka w mniejsze koło, ale wolałem się upewnić. 44 minuty temu, jajacek napisał(a): Przedłużki wkręcane w miejsce wykręconego wentyla. Jakiekolwiek. Nic prócz kluczyka do wentyli niepotrzebne. Dzięki, właśnie takie zamówiłem, bo wydają się dużo lepszym rozwiązaniem niż te nakręcane na wentyl razem z zaworem. Normalnie bym kupił dętki w odpowiednim wentylem, ale mam aktualnie lekkie Schwalbe i jeszcze dwie w zapasie, więc szkoda się ich bez sensu pozbywać. Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 6 godzin temu, kryptoszosowiec napisał(a): 2. Przedłużki wentyli Presta. Jakich używacie? Takich nakręcanych na wentyl, czy tych które zastępują wkład i jednocześnie są przedłużką? Używacie wtedy taśmy teflonowej do uszczelnienia? Mam taki adapter nakręcany, o tych drugich nie słyszałem. Jak trzeba, to nakręcasz i pompujesz. W założeniu ma "zastąpić" wentyl samochodowy, więc myślę, że spokojnie można z tym jeździć. Nie testowałem.. 5 godzin temu, jajacek napisał(a): Przedłużki wkręcane w miejsce wykręconego wentyla. Jakiekolwiek. Nic prócz kluczyka do wentyli niepotrzebne. O ile taki wentyl można wykręcić. U mnie są Presty "sztywne" i nie da się wymienić tego środka lub ew. użyć takiego adaptera jak ww. napisałeś. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Chyba nie piszemy o tym samym. Ja mam Presta i potrzebuję mieć dłuższy wentyl. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się