Jarema Opublikowano Niedziela o 12:35 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 12:35 Witajcie. Jeżdżę obecnie na giantowskich SLR 1 stożek 30 i czas by to zmienić na wyższy stożek i może nieco lepsze piasty Jest w Zorach dystrybutor marki Eliteweels i podobno są to całkiem dobre koła, lepsze niż CSC. W modelu Marvel maja nawet ceramiczne łożyska. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi kołami? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Niedziela o 14:53 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 14:53 Ceramiczne łożyska są fajne jeśli chcesz się ścigać, do jazdy treningowej, rekreacyjnej lepsze stalowe. elite to takie trochę lepsze chińczyki, ja jutro zamawiam CSC, zaczynają się promocje na aliexpress z dostawą z polski, więc nie trzeba podatków i ceł płacić. Mi się wydaje, że obecnie w relacji jakość/cena wygrywają CSC na swoich piastach podróby dt 350, w csc oznaczone jako d245. Jeżeli elity dorwiesz na ratchet za okolice 2k z polską gwarancją, to możesz brać. Jeśli więcej, wolałbym CSC (te wychodzą 1700 na ratchet) Odnośnik do komentarza
Jarema Opublikowano Niedziela o 16:59 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 16:59 2 godziny temu, Oskarr napisał(a): Ceramiczne łożyska są fajne jeśli chcesz się ścigać, do jazdy treningowej, rekreacyjnej lepsze stalowe. elite to takie trochę lepsze chińczyki, ja jutro zamawiam CSC, zaczynają się promocje na aliexpress z dostawą z polski, więc nie trzeba podatków i ceł płacić. Mi się wydaje, że obecnie w relacji jakość/cena wygrywają CSC na swoich piastach podróby dt 350, w csc oznaczone jako d245. Jeżeli elity dorwiesz na ratchet za okolice 2k z polską gwarancją, to możesz brać. Jeśli więcej, wolałbym CSC (te wychodzą 1700 na ratchet) Nie wiem czy jest ratchet. Kumpel sprowadził Elitki, jest zadowodlony, też go wyszło 1700. Jakieś konkretnie różnice Cię przekonały do CSC? Na Elitwheels jeździ jakaś grupa WT więc wygląda mi to ogólnie lepiej Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Niedziela o 17:22 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 17:22 Zapewniam Cię, że grupa WT nie jeździ na tych kołach za 1700 zł 🙂 Moim zdaniem - jeden pies, jeśli chodzi o jakość i żywotność tył kół. Większość tych kół karbonowych ma obręcze z tej samej fabryki, mam na myśli CSC, elite, dandyhorse, evanlite czy no limited (mam nadzieje, że mnie po tym nie pozwą 😄 ), koła mogą się różnić piastami - te droższe mają markowe albo novatech albo DT swiss, te tańsze mają piasty własnej produkcji albo typowo chińskie. Piasty własnej konstrukcji dzielą się na te lepsze - zwykle podróbki DT swiss z systemem ratchet, albo na klasyczne zapadki. Te z zapadkami są cięższe i ogólnie gorsze. Gorsze są między innymi dlatego, że zanim Ci zaskoczy zapadka, to musisz ileś tam przekręcić koło, typu 20 stopni. Zapadki mają też większą szanse na uszkodzenie. Ratchety to 2 pierścienie z ząbkami, obecnie stosuje się albo 30 zębów albo 54, więc wychodzi koło 6 stopni bezwładności maksymalnie. To rozwiązanie też jest trwalsze niż klasyczne zapadki. Ogólnie lepiej mieć piasty dt swissa, albo kopie dt swissa, bo można wtedy w przyszłości tanio taką piaste serwisować bo pasują nawet części z dt350. Różnica między kołami CSC na piastach C31 (zapadki) a d245 (ratchet) to 1200 za C31 i 1700 za d245, więc jak masz dojście do elite na ratchet w okolicy 1700 to bierz, jeśli jednak jest tam system na zapadkach, wolałbym CSC. No a jeśli chodzi o firmy składające koła na chińskich karbonach - różnią się podejściem do klienta. Teoretycznie im więcej płacisz, tym masz lepszą obsługę i lepszy crash protect. Kołem karbonowym jak mocno przywalisz w kamień czy krawężnik to może strzelić, pytanie jak na to zareaguje producent. Europejscy producenci, typu trek, który sprzedaje koła za 8kpln, dają Ci dożywotnią gwarancję. CSC czy elite jak Ci strzeli w ciągu paru miesięcy to pewnie zwrócą Ci 50% ceny albo dadzą zniżkę na nowe koło. Polscy składacze zwykle 1 koło wymieniają Ci na gwarancji a za kolejne popsute każą płacić. Odnośnik do komentarza
Jarema Opublikowano Niedziela o 17:58 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 17:58 No ja nie twierdzę, że na tych kołach jeżdżą tylko jako dostawca sprzętu do WT jest bardziej wiarygodny en masse Tak czy inaczej człowiek widzę obeznany xD , dzięki Odnośnik do komentarza
Jarema Opublikowano Poniedziałek o 09:27 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 09:27 18 godzin temu, Oskarr napisał(a): ja jutro zamawiam CSC, zaczynają się promocje na aliexpress z dostawą z polski, A dałbyś linka? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Poniedziałek o 10:00 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 10:00 24 minuty temu, Jarema napisał(a): A dałbyś linka? https://pl.aliexpress.com/item/1005009048028716.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.7ff61c24eraouO&gatewayAdapt=glo2pol Brałem do gravela 50x30 z wewnętrzną szerokością 23 mm i ratchet d245. Z kodem zniżkowym LOWCYBS60 wyszły z przesyłką 1480 zł. Jeśli jeździsz na oponie 25 c lub węższej, to potrzebujesz 18 mm wewnętrznej szerokości, jeśli 28 możesz kupić 21 mm, 23 mm jest dla opon od 32 do 45 mm. To są koła pod tarcze z montażem shimano, nie pod 6 śrub. To są koła pod sztywne osie które występują w szosach i gravelach. Oglądałem ostatnio filmik gdzie porównywali te koła, ale na wersjach z ceramiką, topowych kół wyścigowych za 15 k pln, na pętli 15 minutowej te koła straciły 1 sekundę do wyścigowych kół premium O.o Jak będę miał je w swoich rękach to będę mógł porównać do tanich aluminiowych kół, na których mam obecnie gravela. Odnośnik do komentarza
Jarema Opublikowano Poniedziałek o 16:28 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 16:28 Dobra wszystko wiem, jedyny dylemat jaki mam to czy stal czy ceramik. Ceramik lżej chodzi ale boję się czy to sie nie rozleci Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano Poniedziałek o 21:52 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 21:52 Podłącze się pod temat bo też będę chciał kupić nowe kółka. Czy do tych piast będą ogólnodostępne części jeśli coś będzie wymagało wymiany? Szprychy i nyple, czy nie będzie problemu z dobraniem? Zaintrygowaliscie mnie tymi kołami i to bardzo. Nie ukrywam że patrzyłem na różne tańsze i droższe chinole, problem w tym że zawsze mam jakieś ale i obiekcje. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Wtorek o 05:50 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 05:50 @Jarema jeśli chcesz koła do szosy i jeździsz w dobrych warunkach, tzn, ładne słońce itp a Twoje przebiegi roczne to do 5kkm, możesz wybrać ceramiki. Jeśli jeździsz w różnych warunkach, zdarza się jazda w deszczu, błocie itp. bierz stalowe. Łożyska ceramiczne są trochę twardsze od stalowych kulek, powinny więc mniej się odkształcać w czasie pracy a co za tym idzie - niższe opory toczenia. Większa jednak różnica wynika z tego, że łożyska ceramiczne praktycznie nie wymagają użycia smaru. Daje się tam kapkę smaru silikonowego i wio. W stalowych smaru jest więcej, są zwykle lepiej uszczelnione, choć to piasta ma robić za uszczelnienie a nie same łożyska. Rozlecieć się nie rozleci. Właściwie nie powinno być problemu z wymianą w przyszłości takich łożysk na stalowe skf czy dtswiss. @AdrianoPL szprychy w tych tańszych kołach są zwykłe, stalowe. Producent sprzedając koła dokłada Ci 2 w gratisie. Jak już jedną uszkodzisz, proponuje zmierzyć tą, co została i zamówić sobie zapas. Szprychy to koszt 5-10 zł, zależy czy chcesz jakieś aero czy zwykłe. W najgorszym wypadku będziesz miał 23 aero a jedną zwykłą okrągłą - nikt tego nie sprawdza a rower jeździ jak powinien. nyple standardowe. Części do piast są kompatybilne z dt350/240. Bębenki wymienne (możesz sobie w przyszłości zamiast zwykłego 11s wsadzić bębenek XD albo microspline, koszt koło 100 zł. CSC jest na rynku od ponad 5 lat, ludzie są zadowoleni z tych kół. Opinie na temat obsługi gwarancyjnej są mieszane - niby jest, ale trzeba odesłać do chin, więc praktycznie nie ma. Koła przychodzą z polskiego magazynu w parę dni. Ja wybierałem między aluminiowymi mavickami za około 1000 zł z CR a tymi CSC. Mavicki mam w rowerach mtb i jestem z nich zadowolony, ale jestem ciekawy czy będzie różnica w jeździe na karbonowych stożkach. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano Wtorek o 14:53 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 14:53 Dziękuję Ci bardzo za informację. Zbieram dane od każdego w tym temacie i powiem szczerze że za dużo tego wszystkiego, za duży wybór, rozstrzał cenowy też olbrzymi. Będę czekał do obniżek jesienno-zimowych, w tej chwili nie opłaca kupować się zarówno kół jak i roweru, sezon powoli zbliża się do końca więc warto poczekać. Myślę że można będzie liczyć na obniżki do nawet 30 pct. Daj znać jak wrażenia z jazdy na tych kołach. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Środa o 05:49 Udostępnij Opublikowano Środa o 05:49 Raczej nie będzie lepszych obniżek, może na w black week kupisz te koła 30 zł taniej. Z tego co obserwuje, to teraz ze względu na promocje na ali, ceny są rekordowo niskie, przynajmniej na CSC. Pamiętaj, że Oni sprzedają na cały świat, jak u nas jest zima, to na drugiej półkuli jest lato. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano Środa o 06:25 Udostępnij Opublikowano Środa o 06:25 W dniu 19.08.2025 o 07:50, Oskarr napisał(a): jestem ciekawy czy będzie różnica w jeździe na karbonowych stożkach Daj znać jak wrażenia, mam podobny dylemat co Ty :) Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano Środa o 12:20 Udostępnij Opublikowano Środa o 12:20 Nie chodziło mi o obniżki chińczyków z Ali tylko z naszych sklepów i zachodnich sąsiadów ( FFWD, DT Swiss, Vision itp.) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się