mike21 Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 2 godziny temu, mariocoletti napisał(a): Wiem, czytałem interwały, ale no.. 200h jazdy to dość mało :). @jajacek epic z brainem - nie wiem co to znaczy :d 200h orzy założeniu, że w terenie masz średnią z 15h to zaledwie 3kkm. Ja mam taką na to metodę - 8 rowerów własnych + dostępność testówek. Rzadko grzebię przy czymś swoim. Szkoda czasu 😉 RockShox z Brainem... to znaczy, że będzie stukał i będzie +50% droższy w serwisie 😉 nic wiecej 😉 Poza tym to amortyzacja pod sport - zero komfortu, sztywne jak kołek. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 7 godzin temu, wierzbajol napisał(a): @jajacek zupełnie bez złośliwości, ale imo to nie jest bieda full a w budżet się praktycznie łapie https://www.pepper.pl/share-deal/1073327?utm_source=copy_url_dt&utm_medium=referral&utm_campaign=2025-07-23&utm_content=1073327 Bieda-full to la mnie określenie fulla trail lub downcountry do którego wstawiono komponenty, które w takim rowerze być nie powinny. Typu amory takie jak Recon czy Reba albo jakieś badziewne hamulce typu Shimano MT200. To akurat przykład wyścigowego fulla XC. W życiu bym tego nie kupił bo serwis Lefty jest cholernie drogi i problematyczny. To jest amor dla bogatych. Co do reszty nie mam żadnych zastrzeżeń. Cannondale to generalnie bardzo dobry producent. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu Fakt. Często jak klient u nas płaci za serwis lefciaka od razu pyta ile by kosztowała wymiana na foxa albo rs'a 😉 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Od Braina nalezy się trzymać jak najdalej. Jest to technologia która wymarła w związku z czym być może będzie problem z jej serwisowaniem. Jest to układ bezwładnościowy. Obecnie jego serwis kosztuje od 1000 do 1500 zł. Interwały serwisowe są takie jak @mike21 przedstawiał. Jak się jeździ 3000 km rocznie to się przejedzie to w ok. 200h. Więc wypadałoby raz na rok zrobić tzw. duży serwis. Znam paru kolegów, którzy próbowali przycebulić i serwisować lepsze amory samemu. Zwykle kończyło się na zaniesieniu amora do serwisu. Czasem jago uszkodzeniu. Mały serwis czyli wymianę oleju wielu robi bez problemu we własnym zakresie. Miałem dwa rowery Chisel hardtail. Było to ekstremalnie wycieniowana rama, łatwo się gnąca. Mega komfortowa. Jeśli Chisel w wersji full jest zbudowany z takiego samego stopu to raczej nie jest to rama dla silnego chłopa ważącego 100 kg. Prędzej już bym szedł w tego Radona tym bardziej że @mike21 słyszał o nim dobre opinie. Jestem bardzo zdziwiony że tak tani rower jest tak dobrze skonfigurowany. Geometrię rowerów można sobie porównać na Geometry Geeks. Pod warunkiem, że znajdują się w bazie. Epic Evo jakby co nie jest rowerem wyścigowym do XC. Jest to full downcountry do różnego rodzaju zastosowań. Jednak z zacięciem sportowym. I bez Braina. Tu masz z ciekawości TOP10 2025 tego typu fulli według niemieckiego portalu MTB News. 1. Canyon Lux Trail 2. Specialized Epic Evo 3. YT Izzo 4. Nicolai Saturn 11 5. Santa Cruz Blur TR 6. Actofive I-Train 7. Rocky Mountain Element 8. Scott Spark TR 9. Cube Stereo One22 10. Trek Top Fuel Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Tu mamy review Chisela Evo z ktorego możemy się dowiedzieć, że jest to rama z cięższego, bardziej pancernego i tańszego stopu alu: Staff Rides | Wil's Specialized Chisel, a super-light alloy XC bike Mimo całej mojej inklinacji do produktów firmy Specialized wolałbym chyba tańszego Radona, mającego lepszy amor do ciężkich zastosowań i pod ciężkiego chłopa. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu To moze byc red flag i zamowienie tylko płacąc kartą kredytową(zwrot z debetowej to trudna sprawa). YT miało ceny jak z bajki, moj kolega zamowil w czerwcu elektryka enduro w super cenie od YT. A w lipcu.... YT & Radon to niemieckie marki oparte o model sprzedazy bezpośredniej w necie. Mogą jechac na tym samym "wózku". Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Firma YT jest chyba rzeczywiście w upadku. Coś słyszałem. Nie wiem kto jest właścicielem Radona ale bardzo wątpię że ta sama firma. Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 8 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu 52 minuty temu, mike21 napisał(a): 200h orzy założeniu, że w terenie masz średnią z 15h to zaledwie 3kkm. Ja mam taką na to metodę - 8 rowerów własnych + dostępność testówek. Rzadko grzebię przy czymś swoim. Szkoda czasu 😉 Faktycznie, jak się usiądzie i policzy, to wygląda całkiem.. okej. 52 minuty temu, mike21 napisał(a): RockShox z Brainem... to znaczy, że będzie stukał i będzie +50% droższy w serwisie 😉 nic wiecej 😉 Poza tym to amortyzacja pod sport - zero komfortu, sztywne jak kołek. Taki rower mają na wypożyczenie u @jajacek polecanym sklepie 😛. Odradzacie, ale jak się nigdy nie miało FULL-a pod tyłkiem, to chyba dobrze jest sprawdzić nawet na takim. 37 minut temu, jajacek napisał(a): Miałem dwa rowery Chisel hardtail. Było to ekstremalnie wycieniowana rama, łatwo się gnąca. Mega komfortowa. Jeśli Chisel w wersji full jest zbudowany z takiego samego stopu to raczej nie jest to rama dla silnego chłopa ważącego 100 kg. Przedzwoniłem właśnie do SOHO WWA i Pan w słuchawce powiedział, że 126kg to jest max waga ramy, czyli rower + jeździec. 38 minut temu, jajacek napisał(a): Prędzej już bym szedł w tego Radona tym bardziej że @mike21 słyszał o nim dobre opinie. Jestem bardzo zdziwiony że tak tani rower jest tak dobrze skonfigurowany. RADON bardzo mi podchodzi, a jak sklep miałbym gdzieś obok, to kupiłbym go z dnia na dzień po przymiarce. 40 minut temu, jajacek napisał(a): Geometrię rowerów można sobie porównać na Geometry Geeks. Pod warunkiem, że znajdują się w bazie. Epic Evo jakby co nie jest rowerem wyścigowym do XC. Jest to full downcountry do różnego rodzaju zastosowań. Jednak z zacięciem sportowym. I bez Braina. Znam tę stronę, niestety o geometrii nie mam w ogóle pojęcia. Czy im mniejszy kąt, tym bardziej wygodniej na rowerze? Przynajmniej tak działa mój chłopski rozum w tym momencie 😄. 18 minut temu, jajacek napisał(a): Firma YT jest chyba rzeczywiście w upadku. Coś słyszałem. Jest jest, widziałem parę artykułów i filmów na YouTube. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Review Radon Skeen Trail po polsku. Moim zdaniem to jest rower na Jeleniewskie Ścieżki ale niekoniecznie do Kampinosu. (82) Radon Skeen Trail AL 7.0 - Czy warto go kupić? | Moja opinia po 4 miesiącach jazdy - YouTube Odnośnik do komentarza
wierzbajol Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Godzinę temu, jajacek napisał(a): W życiu bym tego nie kupił bo serwis Lefty jest cholernie drogi i problematyczny. To jest amor dla bogatych. Dlatego jedna osoba w wątku na pepper podała całkiem fajne rozwiązanie - za dobry pieniądz sprzedał left'ego i kupił sid'a na podmiankę. Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Raczej RockShox Lyrik z Radona nie ma podjazdu do Fox 34 Performance Elite 😛. Z drugiej strony Radon z Lyrikiem kosztuje jakieś 7k, a Evo 13k na promce 😄. Zakładając budżet 7-10k, gdzie 10k to raczej za faktycznie coś mega wartego ceny, który z Radonów najlepiej się prezentuje? https://www.bike-discount.de/en/mtb-full-supension-29er?p=1&o=3&n=48&s=14 Bo tam są takie skoki po 100 euro AL8 i AL7 ma za 100 euro inne amorki i chyba opłaca się dopłacić. AL7 Fork: RockShox Lyrik Select, Charger RC, DebonAir+, Boost (Nachlauf: 44mm) Rear Shock: RockShox Deluxe Select+, DebonAir+ (Einbaumaß: 185 x 55mm; Buchsenmaß: oben: Trunnion, unten: 8 x 22,2mm) AL8 Fork: Fox 36 Performance, FIT GRIP 3-Pos., Boost, Rake 44mm Rear Shock: Fox Float DPS Performance, 3-Pos., EVOL LV (Size 185 x 55mm, Bushing size top Trunnion, bottom 8 x 22.2mm) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Przetestuje tego z Brainem żebyś poczuł jak się na takim jeździ. Jak znajdę czas to mogę mapkę wyrysować gdzie od nich pojechać. Chyba że rozkminiasz dobrze KPN i sam wiesz. Od nich jest blisko na północ na singiel sierakowski. Albo do końca do Truskawia i stamtąd w stronę Krętej Drogi lub w lewo do Budy. Jeśli chodzi o geo rower z bardziej wypłaszczoną główka ramy lepiej zjeżdża, gorzej podjeżdża. Wypłaszczony kąt rury podsiodłowej przesuwa środek ciężkości do tyłu i jest gorszy na podjazdach i lepszy na zjazdach. Nie ma w Kampinosie ŻADNYCH zjazdów, które kojarzę wymagających tzw. progresywnej geometrii trailowej. Jest 1 gdzie używam droppera żeby nie przypieprzyć w drzewo bo już sobie na nim palce uszkodziłem. No i może ze 2-3 gdzie się przyda bo trzeba się obniżyć żeby skoczyć przez drzewko 20 cm na dużej prędkości na zjeździe. Natomiast sztywnych podjazdów jest do diabła i trochę. Więc w tym konkretnym terenie geo trailowa jest gorsza niż geo XC. Typowa geo XC obecnie to z grubsza 68,5 stopnia dla rowerów hardtail, ok. 66,5 dla fulla downcountry. Nie pamiętam jakie to są wartości dla podiodłowki. Z moich testów na Specu Epicu World Cup ze 100 skoku z Brainem w KPN jeździło mi się zajebiście. Epica Evo testowałem w innym terenie w Kabatach, więc nie na moich trasach i jeździło się bardzo dobrze. Na trailowym Stumjumperze w KPN jeździło mi się beznadziejnie. Nie dość że być ciężki to beznadziejnie podjeżdżał i ledwo jechał do przodu po płaskim. Efektywność pedałowania była tragiczna. A był to bardzo wysoki, karbonowy model. Radon podobnie jak Canyon jest sprzedawany wyłącznie przez internet. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu 20 minut temu, wierzbajol napisał(a): Dlatego jedna osoba w wątku na pepper podała całkiem fajne rozwiązanie - za dobry pieniądz sprzedał left'ego i kupił sid'a na podmiankę. To jest bardzo dobre rozwiązanie pod warunkiem że nie zmieni się znacząco geo. Tendencja jest obecnie do amorów XC ze 110 i 120 skoku. Lefty ma 100 skoku. Czy 100 skoku w fullu wystarczy? Mam 100 w hardtailu i wykorzystuję w takim Kampinosie, w miarę płaskim, praktycznie cały skok Foxa. Wydaje mi się że 100 skoku w fullu to tylko do wyścigów XC. Do szeroko pojętej rekreacji plus chciałbym mieć 120. Być może, że fulle ze 100 skoku nie cieszą się już takim powodzeniem. Stąd przecena. Odnośnik do komentarza
mariocoletti Opublikowano 6 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu Podoba mi się jak w tym wątku przeszliśmy na początku ze zmiany opinii HT na FULL. Następnie ocenie, że Polygon i Radon są ciężkie czołgi, Chizel za lekki i drogi, więc wracamy do Radona 😄. W Radonie zdecydowałem się na rozmiar 20", ale nadal nie wiem do którego warto dopłacić, bo skaczą tak średnio po te 100-120 euro. Wizualnie podoba mi się bardziej Polygon, ale jak mogę mieć takiego samego Radona 2k mniej, to raczej wole Radona. Wizualnie ten: https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-al-8.0-1 i też osprzęt nie najgorszy. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 6 godzin temu Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu Godzinę temu, mariocoletti napisał(a): Raczej RockShox Lyrik z Radona nie ma podjazdu do Fox 34 Performance Elite 😛. Z drugiej strony Radon z Lyrikiem kosztuje jakieś 7k, a Evo 13k na promce 😄. Zakładając budżet 7-10k, gdzie 10k to raczej za faktycznie coś mega wartego ceny, który z Radonów najlepiej się prezentuje? https://www.bike-discount.de/en/mtb-full-supension-29er?p=1&o=3&n=48&s=14 Bo tam są takie skoki po 100 euro AL8 i AL7 ma za 100 euro inne amorki i chyba opłaca się dopłacić. AL7 Fork: RockShox Lyrik Select, Charger RC, DebonAir+, Boost (Nachlauf: 44mm) Rear Shock: RockShox Deluxe Select+, DebonAir+ (Einbaumaß: 185 x 55mm; Buchsenmaß: oben: Trunnion, unten: 8 x 22,2mm) AL8 Fork: Fox 36 Performance, FIT GRIP 3-Pos., Boost, Rake 44mm Rear Shock: Fox Float DPS Performance, 3-Pos., EVOL LV (Size 185 x 55mm, Bushing size top Trunnion, bottom 8 x 22.2mm) Moim zdaniem lyrik ze standardowym tlumikiem znacznie lepszy. Ustawienie foxa elite to jest trudna sprawa i najprawdopodobniej ustawisz źle. Masz jak na razie sztywny widelec, a w foxie performance elite nawet rebound ma 2 pokrętła, od wolnej i szybkiej kompresji. Skąd masz wiedziec jak to ustawiac, najpewniej cały czas będzie źle. Ustawianie takiego zawieszenia jest trudne bo warunki sie zmieniają. W ogole zdajesz sobie sprawe, ze jesli Radon pojdzie w slady YT, to mozesz zapomniec o gwarancji? Jest srodek sezonu a oni robią przeceny jakby jutra miało nie być. Proponował bym pojechać tam gdzie Ci najbliżej( Bielsko?), wypożyczyć rower i potestować by podjąc bardziej świadomą decyzję. Gdybym miał sie postawic na Twoim miejscu, to juz bym klepal nocleg w Bielsku i celował rower trailowy taki jak : ROCKRIDER Rower górski MTB All Mountain Rockrider Feel 900S carbon 10 999.00zł https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-333578?mc=8649301 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się