Mysteques Opublikowano 13 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu 2 minuty temu, jajacek napisał(a): Nie znam podlinkowanych opon. Sprawdzone szybkie opony to Continental Race King, na którym sam jeżdżę. Nadają się i na asfalt, szutry i na las. Takie najlepiej: Opona CONTINENTAL Race King ShieldWall | CentrumRowerowe.pl A od biedy takie: Opona CONTINENTAL Race King | CentrumRowerowe.pl Jak wchodziły 2,4 cale to nie ma problemu żeby weszły 2 cale. To że opona nie ma większych klocków nie znaczy że będzie szybsza. Zależy to od użytej mieszanki. Dzięki, sprawdzę te co podesłałeś. Mieszanka oczywiście jest ważna, ale zakładałem, że sama mniejsza szerokość i mniejsze klocki mimo wszystko zmniejszą opory toczenia. Na tych Kendach czuję je dosyć mocno a napompowałem je blisko zalecanego maksa 😄 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu Pompowanie na maksa jest bez sensu. Nic nie zyskujesz a mnóstwo tracisz. Jeśli masz samochód spróbuj kiedyś napompować dwa razy tyle co normalnie i zobacz jak się jedzie. Nigdy nie pompuję opon MTB powyżej 2 barów. Nawet do miasta. Tu masz kalkulator prawidłowych ciśnień: SILCA Professional Tire Pressure Calculator Co do opon i mieszanki to gravelowe opony 42 mm okazały się szybsze na asfalcie niż Race King 2,2 cale. Ale dużo wolniejsze na brukach, szutrach i wszelkiej niegładkiej nawierzchni. Więc zależy kto gdzie jeżdzi. Jak rower nie wyjeżdża poza miasto to te Double Fighter może będą szybsze. Odnośnik do komentarza
Mysteques Opublikowano 12 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu 28 minut temu, jajacek napisał(a): Pompowanie na maksa jest bez sensu. Nic nie zyskujesz a mnóstwo tracisz. Jeśli masz samochód spróbuj kiedyś napompować dwa razy tyle co normalnie i zobacz jak się jedzie. Nigdy nie pompuję opon MTB powyżej 2 barów. Nawet do miasta. Tu masz kalkulator prawidłowych ciśnień: SILCA Professional Tire Pressure Calculator Co do opon i mieszanki to gravelowe opony 42 mm okazały się szybsze na asfalcie niż Race King 2,2 cale. Ale dużo wolniejsze na brukach, szutrach i wszelkiej niegładkiej nawierzchni. Więc zależy kto gdzie jeżdzi. Jak rower nie wyjeżdża poza miasto to te Double Fighter może będą szybsze. No to teraz mnie zdziwiłeś. Akurat w aucie mam bardzo niski profil opony, więc pompuję je zgodnie z zaleceniami żeby nie przeciąć jej np. wjeżdżając na krawężnik. Ten kalkulator pokazuje mi, że moje aktualne opony powinienem pompować tylko do 1,3 i 1,4 bara. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu 1,3/1,4 (przód tył) to pewnie w terenie. Ja w terenie jeżdżę 1,15/1,25 na oponie 2,3 cala przy 84 kg. Na teren mieszany pompuję jakieś 1,6/1,8 Na asfalt jakeś 1,8/2.0 Jeśli opona się nie ugina to odbija się od nierówności przez co jedzie się wolniej. Najszybciej jedzie się jak opona ugina się tylko tak żeby zapewnić jak najbardziej płynną jazdę. Jeśli chcesz rozkminić to zjawisko to wkleję jakieś linki. Odnośnik do komentarza
Mysteques Opublikowano 10 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Godzinę temu, jajacek napisał(a): 1,3/1,4 (przód tył) to pewnie w terenie. Ja w terenie jeżdżę 1,15/1,25 na oponie 2,3 cala przy 84 kg. Na teren mieszany pompuję jakieś 1,6/1,8 Na asfalt jakeś 1,8/2.0 Jeśli opona się nie ugina to odbija się od nierówności przez co jedzie się wolniej. Najszybciej jedzie się jak opona ugina się tylko tak żeby zapewnić jak najbardziej płynną jazdę. Jeśli chcesz rozkminić to zjawisko to wkleję jakieś linki. A w sumie chętnie poczytam. Wrzuciłem takie parametry: Sam ważę 85 kg, to zakładam, że ubrany z rowerem będzie okolice 100kg. Zawsze bałem się tzw. pinch flats - tutaj pewnie lepiej byłoby przejść na tubeless ale nie wiem czy te obręcze są do tego przystosowane. Chyba upuszczę trochę i spróbuję pojeździć tak właśnie na około 1,3 Bara. Na ten moment jazda raczej rekreacyjna po mieście/ ew. jakieś drogi szutrowe. Nie pędzę bo uda aktualnie są zastane i minuta wysiłku powoduje okropne zmęczenie + jeżdżę najczęściej z narzeczoną, a ona raczej nie lubi pędzić. Zastanawiam się ile w takim przypadku da ten lepszy continental, który podesłałeś. Na ten moment postaram się rozwiązać problem (chyba) krzywej tarczy i ściągania w prawo. Jeśli mi się nie uda to oddam go do jakiegoś serwisu, może przy okazji zrobią serwis zerowy amorka. Dopompowałem go do mojej wagi zgodnie z tabelką ale myślę czy jednak troszkę nie zmniejszyć ciśnienia - lubię jak jest taki miękki a do jazdy w terenie mogę go zawsze podpompować. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu A co to za amortyzator? Ja też mam napompowany na miękko. Z tym że mój ma 3 pozycje. Otwarty, zamknięty i środowa do jazdy w terenie mieszanym, której najczęściej używam. amor Fox. Żeby były tarcze krzywe od nowości to chyba się rzadko zdarza. Ale się zdarza. Natomiast jakich by nie stosować to zwykle prędzej czy później i tak są do wymiany bo zaczynają wyć. Jeżdżę na dętkach i łapię kichę z raz na rok. Jeżdżę albo na zwykłych butylowych albo na TPU. Odnośnik do komentarza
Mysteques Opublikowano 9 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 2 minuty temu, jajacek napisał(a): A co to za amortyzator? Ja też mam napompowany na miękko. Z tym że mój ma 3 pozycje. Otwarty, zamknięty i środowa do jazdy w terenie mieszanym, której najczęściej używam. amor Fox. Żeby były tarcze krzywe od nowości to chyba się rzadko zdarza. Ale się zdarza. Natomiast jakich by nie stosować to zwykle prędzej czy później i tak są do wymiany bo zaczynają wyć. Jeżdżę na dętkach i łapię kichę z raz na rok. Jeżdżę albo na zwykłych butylowych albo na TPU. Judy silver TK air. Ja mam tylko opcje otwarty/zamknięty na manetce na kierownicy. No i ustawienie reboundu na dole ale mam ustawiony tak na środku. Może to i klocek albo koło nie do końca dobrze osadzone, bo słyszę że mega delikatnie obciera w niektórych momentach obrotu koła, nie cały czas. Pewnie po dłuższej jeździe zetrze się to i wyrówna. Wożę też w torbie na telefon zestaw z łatkami i mini pompkę, więc w razie problemów zawsze będę w stanie to załatać i jakoś do domu się doczłapać 😄 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu To najtańszy amor RockShoxa. Kolega ma taki. Działa ale szału nie ma. Do rekreacji w pełni wystarczy. Jak rower nie ma sztywnych osi to będzie wieczna zabawa z ocieraniem klocków o tarcze. Chyba że się trafi i nie będzie się już ruszać zacisków. Odnośnik do komentarza
Mysteques Opublikowano 7 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Wiesz niczego więcej się nie spodziewałem w rowerze za 2600 z wysyłką z Włoch 😄 Cieszę się, że chociaż powietrzny. Spróbuję chyba sciągnąć i założyć znów koło, może lepiej trafię tym razem. Odnośnik do komentarza
Mysteques Opublikowano 5 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu Wyregulowałem mostek i kapsel tak jak mówiłeś i fatycznie teraz lepiej. Czuje jakby trochę ściągało ale to już chyba kwestia wyczucia nowego roweru, koła i rama są tutaj duużo większe niż w poprzednim. Cofnąłem też trochę siodło bo po wymianie zamontowałem za bardzo wysunięte do przodu. Hamulec też udało się wyregulować bez gięcia tarczy - teraz jest idealnie i nic nie obciera. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 godzin temu Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu No i gitara 🙂 Odnośnik do komentarza
Mysteques Opublikowano 4 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu 34 minuty temu, jajacek napisał(a): No i gitara 🙂 Dokładanie, wielkie dzięki za pomoc. Jak zwolni mi się trochę czasu to pewnie kupię te polecane przez Ciebie oponki i sobie zmienię. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się