Skocz do zawartości

Rower crossowy do 5/6 tysięcy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie dotyczące dość specyficznego roweru crossowego, do rzeczy czy jest na naszym rynku rower crossowy z powietrznym amortyzatorem i sztywnymi osiami zarówno z przodu jak i z tyłu w cenie do max 6 tysięcy. Poszukuję takiej maszyny ponieważ potrzebuję roweru dość uniwersalnego, którym jeździł bym w proporcjach 70/30 (asfalt/ leśne drogi) nie chce rezygnować z prędkości oraz komfortu a tego niestety nie uświadczę w rowerze mtb (chyba że jest taki rower mtb). Milo widzianą możliwość zamontowania bagażnika ponieważ raz w roku wybieram się na jakiś kilku dniowy wypad bikepackingowy. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Tonystark napisał(a):

Witam mam pytanie dotyczące dość specyficznego roweru crossowego, do rzeczy czy jest na naszym rynku rower crossowy z powietrznym amortyzatorem i sztywnymi osiami zarówno z przodu jak i z tyłu w cenie do max 6 tysięcy. Poszukuję takiej maszyny ponieważ potrzebuję roweru dość uniwersalnego, którym jeździł bym w proporcjach 70/30 (asfalt/ leśne drogi) nie chce rezygnować z prędkości oraz komfortu a tego niestety nie uświadczę w rowerze mtb (chyba że jest taki rower mtb). Milo widzianą możliwość zamontowania bagażnika ponieważ raz w roku wybieram się na jakiś kilku dniowy wypad bikepackingowy. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 

Miałeś chyba Treka FX, potem gravela ?

Trochę ciężko pogodzić prędkość i komfort.

Podałem Ci kiedyś nazwę roweru crossowego ze sztywnymi osiami i amortyzatorem - Marin DSX FS. W budżecie się zmieści.

DSX jest szybki, amortyzator poprawia komfort ale tył jest sztywniejszy niż w karbonowym gravelu. No i pozycja jest na nim dosyć agresywna - można dać mostek i kierownicę ze wzniosem, ale jak wyprostujesz pozycję to pewnie będzie ciut wolniej 😉 

Wygodniejszą pozycję ma Spec Sirrus x4.0 - ma mikroamortyzację z przodu i sztywne osie. Pewnie kupisz w podanym budżecie. Z tym, że tu nadal opona max 42mm - więc szału z komfortem nie będzie. Wygodniejszy będzie karbonowy x5.0 - ale droższy.

Kupiłem stalową ramę ze stalowym widelcem, założyłem opony 2.35”, wygodne skórzane siodełko i jest wygodnie, pozycję mam jak na trekkingu - ale… jest wolniejszy od mojego gravela i mtb 😂. Nie mam z tym problemu, taki był zamysł że to taki szwendacz.

Żebyś miał szybko i względnie komfortowo to karbonowy gravel z amortyzatorem lub Diverge STR lub w wersji bardzo wygodnej full elektryk 😉

Są też gravele ale ze sztywnym widelcem, do których włożysz szybką oponę 2.2” Conti Raceking. Np do Diverge 27.5 x 2.1-2.2

 

 

Odnośnik do komentarza

Sirrus nie nadaje się do lasu. Chyba że jest to lasek typu parkowego. Można z grubsza powiedzieć że jest to według obecnej nomenklatury gravel z prostą kierownicą. Te 2 cm skoku które oferuje do jazdy po szutrach i gruntówkach jest wystarczające. Mam taki sam mikro amortyzator w gravelu Diverge.

W lesie w którym jest dużo korzeni tylko rower z pełnym amortyzatorem mającym chociaż 50 mm skoku ma sens. W moim amorze Fox jadąc po pełnej korzeni, zjazdów i podjazdów puszczy Kampinoskiej w ustawieniu w trybie sportowym, czyli nie w pełni otwartym, wykorzystuję do 80 mm skoku.

Jeździłem testowo w tym samym terenie na rowerze typu cross z amortyzatorem sprężynowym mającym 50 mm i oponach 2 cale. Dawał radę. Więc sądzę że do niezbyt agresywnej jazdy cross z amorem powietrznym RockShox Paragon Gold byłby wystarczający. Jego ograniczeniem jest szerokość opony do 45 mm. Ale na takiej w niezbyt trudnym terenie da się jeździć. Testowałem to w Górach Świętokrzyskich.

Cross jeśli będzie miał napęd 3x będzie znacząco szybszy na asfalcie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...