Oskarr Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Cześć, Ostatnio natrafiłem na filmik w którym sprawdzają, ile daje dużo droższy rower (http://www.wykop.pl/link/3294943/czy-inwestowanie-w-najdrozszy-sprzet-daje-naprawde-takie-korzysci/). Jak można się domyślić, droższy rower wygrał. Droższemu zarzucano w komentarzach, że dużo zyskał dzięki przewadze lemondki nad barankiem. Właściwe pytanie: co uważacie za lepsze (szybsze + wygodniejsze) rozwiązanie - prosta kierownica + lemondka czy baranek? Która propozycja pozwala uzyskać mniejsze opory? Jak to wygląda z komfortem w funkcji drogi (baranek ma sporo chwytów, można zmieniać pozycje, jednak mając lemondkę można się położyć...)? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Lemondka nadaje się tylko przy jeździe w miarę prostą drogą gdzie nie ma dużego ruchu i nie trzeba wiele manewrować. W ruchu jest niebezpieczna dla zdrowia. Jest komfortowa tylko dla osób szczupłych. Wymaga odpowiedniego siodełka bo ugniata się klejnoty i prostatę w tej pozycji. Jeździłem jakiś czas na trzech różnych ale komfortu nie znalazłem. Kierownica szosowa, baranek, jak dla mnie zdecydowanie wygrywa. Natomiast dla tych co chcą jeździć szybciej na baranku też są na to sposoby czego dowodem jest medal Mistrzostw Polski mojego syna w czasówce. Jak jeździć szybciej za rozsądne pieniądze? 1. Jak najbardziej obcisły strój. Ze względu na brak czasu żeby coś kupić młody jechał w koszulce pływackiej z długim rękawem z Decathlonu :). Koszt ok. 50 zł. 2. Ogolone nogi a jeśli koszulka z krótkim rękawem to i ręce. 3. Brak rękawiczek albo rękawiczki aero. 4. Ochraniacze aero na buty. Na Allegro po ok. 50 zł. 5. Kask czasowy. Można pożyczyć ze sklepu triathlonowego za jakieś 100 zł albo od znajomego co i zrobiliśmy. Koła aero na wysokim stożku. No tutaj niestety koszty spore. Młody jechał na moich kołach FFWD, które kosztują z jakieś 5 tys. Tanie karbonowe chińczyki jakieś 2 tys. Można znowu pożyczyć ze sklepu za jakieś 250 zł dziennie ze sklepu tri. Natomiast na co dzień po diabła to robić? Brać normalną szosę i trenować. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Fajny test pt. "How aero is aero": http://www.bikeradar.com/road/gear/article/how-aero-is-aero-19273/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 A ja polecam ten artykuł: https://intheknowcycling.com/2015/04/16/how-to-ride-faster-on-your-bike-10-better-ways-part-2/ Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się