Piwpaw Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia Cześć. Chciałem spytać czy warto kupić te koła. Nowe, zdjęte z Canyona, cena 1000 zł. Mają piasty DT z Ratchetem, podejrzewam, że 18T. Wiem, że to raczej podstawowe koła DT, dość ciężkie, ale zależy mi na wytrzymałości, solidości i trwałości oraz szerokiej obręczy pod opony 42 mm. Zawsze to jednak dobra marka. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia W canyonach bywały koła pozakatalogowe - tańsze piasty i szprychy ale dobre obręcze. Ostatnio częściej montują jednak to co w katalogu. Same piasty z ratchet LN są bardzo OK. Jeśli obręcze są łączone na piny (niespawane) to niczym pozytywnie się nie wyróżniają w stosunku do marketówki. Łatwo złapać wgnioty a przy zimowej eksploatacji po jednym sezonie w środku mogą być obfite wykwity korozji. 1000zł za koła pokroju P1800 to żadna okazja. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 14 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia Ok. Dzięki Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia To pod gravel? Moze warto dolozyc i miec cos porzadnego i lekkiego? https://fitwheels.eu/kola-newmen-r-25-sl-evolution-dt-swiss-350-disc-1555g-p-333.html Jak napiszesz ze z poleciemia ode mnie to moze cos jeszcze utargujesz. Sam sie zastanawialem czy ich nie kupic. Dopoki sie nie zorientowalem ze w gravelu, ktory mlody kupil sa Mavic Ksyrium Pro UST 1400 gramow za 3k 🙂 Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 15 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Tak, do gravela. W tych Newmenach jest za wąska obręcz. Ja potrzebuję ze 24 mm żeby mi się fajnie oponka ułożyła. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia To jest ciekawy temat. Trochę poczytałem. Na logikę opona została tak skonstruowana żeby zachowywała się optymalnie przy swoim rozmiarze do którego została zaprojektowana. Według internetów Pathfinder Pro ma 42 mm na obręczy 20 mm i 44 mm na obręczy 24 mm. Dla 19 mm nie znalazłem wartości. Zbyt wąska obręcz będzie powodować efekt żarówki. Zbyt szeroka efekt kwadratowości opony co może skutować gorszą przyczepnością w zakrętach. Szersza obręcz aluminiowa oznacza większą wagę i mniejszą sztywność. No i jeszcze musisz zmierzyć jaką masz szerokość w widełkach. Bo np. w naszym starszym Specu Diverge nic szerszego niż 42 mm nie wejdzie. IMO rekomendowana szerokość to szerokość widełek minus 8 mm. Absolutnie minimalna to minus 6 mm. A co o tym sądzi @mike21? Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 15 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia U mnie rama jest przewidziana na 47. W tej chwili mam obręcze 21 i opona Pathfinder układa mi się na 40 mm. Więc jak widac u każdego inaczej. Sam już nie wiem czy lepszą szersza czy trochę węższa. Te 21 które teraz mam wydaje się ok bo więcej czasu spędzam jednak na asfalcie, tak ok 60%. Asfalt I teren to różne światy. Sztywność w terenie jest mniej porządana. A jeszcze dopytam a co sądzisz o kołach Hunt4season. Jakaś firma z Krakowa sprzedaje je za 1000 zł nowe i daje miesiąc gwarancji. Czytałem o nich bardzo dobre opinie i trzeba przyznać są bardzo ładne. Jeszcze dodam, że mam fabryczne Axis Elite Disc i nie uważam, że to są złe koła. Przejechałem na nich 10 tys. km I jak dotąd było ok. Nie są też zbyt ciężkie Ale teraz trochę zaczęły szwankować. Często sprzedają je nowe zdjęte z nowych rowerów na olx nawet za 5 stów. Co ciekawe te koła są nawet w niższych wersjach Roubaix i Tarmaców. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Nie mam zdania. To właśnie piszą na Reddit że na tych Hunt4Season 20 mm Patfinder Pro 42 miał 42 mm. Ogólnie Hunt te niższej klasy to jakieś brandowane chińczyki jak się nie mylę. Ale trzeba by mieć feedback z użytkowania. Z drugiej strony nie jest to jakaś kosmiczna technologia. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Gravelowe koła nie powinny być tak sztywne lateralnie jak w szosie, gdzie jedzie się jak kołem żelaznym po szynie 😉 No i 20mm w gdavelu dzisiaj nie ma racji bytu. To są zaszłości historyczne. Gravele idą w kierunku mtb ht i za 10 lat pewnie historia zatoczy koło. Dzisiaj standardem w gravelu staje się obręcz o szerokości wew 24-25mm. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się