Skocz do zawartości

Wady piast DT Swiss 350


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jak wiadomo piasty DTSwiss są uważane za bardzo dobrze uszczelnione i niezniszczalne. Jednak czytałem parę narzekań, że mają duże wewnętrzne opory, co skutkuje tym, że koło szybko traci pęd i szybko zatrzymuje się, gdy przestaje się kręcić pedałami. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na ten temat, kto ma te piasty?

Odnośnik do komentarza

Uzywam piast DT 350 i DT240s od wielu lat. Sa to swietne piasty. Kto pisze inaczej nie ma pojecia o czym pisze. To jak dlugo kreci sie kolo nie ma istotnego wplywu na wlasciwosci jezdne. Jak usuniesz uszczelnienia to kolo bedzie sie krecic dluzej. Ale nie to jest celem uzywania odpowiednich lozysk. Lozyska w piastach DT350 sa kiepskie i po pewnym czasie sa do wymiany. Jesli to rower szosowy jezdzacy w stosunkowo czystych warunkach to mozna uzyc lozysk typu Utra Low Friction Bearings. Jesli jest to rower MTB to potrzebuje porzadnie uszczelnione lozyska i takie sie nie nadaj.  Chyba ze ktos ma duzo kasy na ich serwisowanie i wymiane albo sciga sie w zepole, ktory za to placi. Zaden rower mnie dostaje tak jak gravel jezdzacy w pyle i kurzu.I tam piasty powinny miec super uszczelnienia.

Odnośnik do komentarza

Łożyska fabryczne w piastach DT są jednostronnie uszczelnione kontaktowo co powoduje, o ile pamiętam (widziałem kieeedyś raport z badań), średnio stratę 0,5W na łożysko. I właśnie z powodu tych łożysk te piasty mają renomę długowiecznych/niezniszczalnych (obecnie jest ciut mniej kolorowo). Większość producentów stosuje zwykĺe łożyska przemysłowe "uszczelniane" bezkontaktowo więc pozbawione tej "wady". Jednak bezkontaktowe uszczelnienia sprzyjają znacznie szybszemu gniciu łożysk w środku. W efekcie zmieszania smaru z wodą i syfem z otoczenia straty na elementach tocznych mogą przewyższać te związane z tarciem uszczelki o bieżnię wewnętrzną.

Druga sprawa system sprzęgła ratchet też zabiera więcej energii na biegu jołowym niż taki dwu-, trzy-zapadkowy. Wystarczy spojrzeć na średnicę drutu z jakiego zrobiono sprężyny w ratchet i systemie zapadkowym.

W każdym razie realnie ma to znaczenie żadne albo jako ciekawostka do dyskusji akademickiej. Prawdopodobnie na tych piastach wyalczono więcej zwyciestw w każdej kategorii zawodów niż wszystkich innych razem wziętych. Gdyby te piasty faktycznie ograniczały zawodnika to żaden sznujący się tem nie stosowałby kół dt.

 

 

Odnośnik do komentarza

Pytanie tylko czy brać składane czy systemowe GR 1600. Te drugie są ładniejsze (napis robiony laserem wygląda dużo ładniej od naklejek, ładniejszy design, podobnie piasty czarne vs białe). W systemowych są tylko 24 szprychy czego się trochę obawiam przy moich 85 kg. No i nyple aluminiowe, w składanych mogę sobie zażyczyć mosiężne.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, idaho597 napisał(a):

Ja bym brał składane, śmigam już od roku na składanych od cytrynowegoroweru, waga podobna do twojej, ani razu nie centrowałem (oprócz jednego razu kiedy kobieta we mnie wjechała z podporządkowanej), a piasty czyściutke pod pierścieniami od rachetu.

A ile masz szprych? I jaki model?

Odnośnik do komentarza

Składane tylko pod warunkiem, że zbudowane tak jak nakazuje DT - podkładki pod nyplami, nyple squorx prolock, naciąg w okolicy max (1200N) itd. 

Czego obawiasz się jeśli chodzi o nyple alu? Korozji? W przypadku mosiężnych jest podobnie (tyle, że alu się pokruszą przy próbie odkręcania a w przypadku mosiężnych nie raz trzeba było ciąć szprychy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...