Piwpaw Opublikowano 26 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2024 Cześć. Jak wiadomo piasty DTSwiss są uważane za bardzo dobrze uszczelnione i niezniszczalne. Jednak czytałem parę narzekań, że mają duże wewnętrzne opory, co skutkuje tym, że koło szybko traci pęd i szybko zatrzymuje się, gdy przestaje się kręcić pedałami. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na ten temat, kto ma te piasty? Odnośnik do komentarza
akir19 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2024 350 fajnie się kręcą, zdecydowanie lepiej niż trailmechy których też używam. Ratchet czyszczę z 4-5 na rok z brudu i smaruję dedykowanym smarem.Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2024 Uzywam piast DT 350 i DT240s od wielu lat. Sa to swietne piasty. Kto pisze inaczej nie ma pojecia o czym pisze. To jak dlugo kreci sie kolo nie ma istotnego wplywu na wlasciwosci jezdne. Jak usuniesz uszczelnienia to kolo bedzie sie krecic dluzej. Ale nie to jest celem uzywania odpowiednich lozysk. Lozyska w piastach DT350 sa kiepskie i po pewnym czasie sa do wymiany. Jesli to rower szosowy jezdzacy w stosunkowo czystych warunkach to mozna uzyc lozysk typu Utra Low Friction Bearings. Jesli jest to rower MTB to potrzebuje porzadnie uszczelnione lozyska i takie sie nie nadaj. Chyba ze ktos ma duzo kasy na ich serwisowanie i wymiane albo sciga sie w zepole, ktory za to placi. Zaden rower mnie dostaje tak jak gravel jezdzacy w pyle i kurzu.I tam piasty powinny miec super uszczelnienia. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 27 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 Łożyska fabryczne w piastach DT są jednostronnie uszczelnione kontaktowo co powoduje, o ile pamiętam (widziałem kieeedyś raport z badań), średnio stratę 0,5W na łożysko. I właśnie z powodu tych łożysk te piasty mają renomę długowiecznych/niezniszczalnych (obecnie jest ciut mniej kolorowo). Większość producentów stosuje zwykĺe łożyska przemysłowe "uszczelniane" bezkontaktowo więc pozbawione tej "wady". Jednak bezkontaktowe uszczelnienia sprzyjają znacznie szybszemu gniciu łożysk w środku. W efekcie zmieszania smaru z wodą i syfem z otoczenia straty na elementach tocznych mogą przewyższać te związane z tarciem uszczelki o bieżnię wewnętrzną. Druga sprawa system sprzęgła ratchet też zabiera więcej energii na biegu jołowym niż taki dwu-, trzy-zapadkowy. Wystarczy spojrzeć na średnicę drutu z jakiego zrobiono sprężyny w ratchet i systemie zapadkowym. W każdym razie realnie ma to znaczenie żadne albo jako ciekawostka do dyskusji akademickiej. Prawdopodobnie na tych piastach wyalczono więcej zwyciestw w każdej kategorii zawodów niż wszystkich innych razem wziętych. Gdyby te piasty faktycznie ograniczały zawodnika to żaden sznujący się tem nie stosowałby kół dt. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 27 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 5 godzin temu, jajacek napisał(a): Ok. Dzięki za odpowiedzi. Czyli można śmiało brać te 350tki? Odnośnik do komentarza
akir19 Opublikowano 27 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 No tak to bardzo dobre, pancerne piasty.Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 27 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 Pytanie tylko czy brać składane czy systemowe GR 1600. Te drugie są ładniejsze (napis robiony laserem wygląda dużo ładniej od naklejek, ładniejszy design, podobnie piasty czarne vs białe). W systemowych są tylko 24 szprychy czego się trochę obawiam przy moich 85 kg. No i nyple aluminiowe, w składanych mogę sobie zażyczyć mosiężne. Odnośnik do komentarza
idaho597 Opublikowano 27 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 Ja bym brał składane, śmigam już od roku na składanych od cytrynowegoroweru, waga podobna do twojej, ani razu nie centrowałem (oprócz jednego razu kiedy kobieta we mnie wjechała z podporządkowanej), a piasty czyściutke pod pierścieniami od rachetu. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 27 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 1 godzinę temu, idaho597 napisał(a): Ja bym brał składane, śmigam już od roku na składanych od cytrynowegoroweru, waga podobna do twojej, ani razu nie centrowałem (oprócz jednego razu kiedy kobieta we mnie wjechała z podporządkowanej), a piasty czyściutke pod pierścieniami od rachetu. A ile masz szprych? I jaki model? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 27 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 Składane tylko pod warunkiem, że zbudowane tak jak nakazuje DT - podkładki pod nyplami, nyple squorx prolock, naciąg w okolicy max (1200N) itd. Czego obawiasz się jeśli chodzi o nyple alu? Korozji? W przypadku mosiężnych jest podobnie (tyle, że alu się pokruszą przy próbie odkręcania a w przypadku mosiężnych nie raz trzeba było ciąć szprychy. Odnośnik do komentarza
idaho597 Opublikowano 27 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 3 godziny temu, Piwpaw napisał(a): A ile masz szprych? I jaki model? Obręcze mam R470, bo wolę oponę max 35, 28 szprych, mosiężne nyple. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się