Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 Cześć,

szukam nowego roweru szosowego, obecnie mam Gianta defy 1 chyba z 2015 w rozmiarze M. Chciałbym kupić coś nowego  max do 12,500. Początkowo wybór padł   na  Giant Tcr advanced 1 2025 przespałem promocje i  obecnie kosztuje trochę więcej. Nie mam ciśnienia żeby kupić go już teraz, wiec może trafi się jeszcze jakaś obniżka ceny

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-1-pc-pd42518/?v_Id=230026

w międzyczasie trafiłem na taki rower

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-felt-fr-advanced-105-di2-pd41431/?v_Id=226050

o o nim myślicie.? 

dzisiaj znalazłem jeszcze takiego Gianta tylko ze nie jest dostępny w rozmiarze M ale maja dostępny rozmiar M\L tylko nie wiem czy przy moich 177 cm wzrostu

( prze krok 83) nie będzie za duży

https://www.greenbike.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-disc-1-105-di2-100-gotowy-p-8825.html

  po rozmowie telefonicznej pan zaproponował mi jeszcze

https://www.greenbike.pl/rower-szosowy-orbea-orca-m30i-105di2-pedaly-rs500-p-8224.html

Odnośnik do komentarza

A jaki jest cel wymiany? Przy 177 wzrostu przy rowerze o geo wyścigowej potrzebujesz rozmiar 54, zwykle M. 56 w ogóle nie wchodzi w grę.
Giant i Felt na kołach karbonowych zabijają tamte dwie oferty.
Orbea bym nie kupił. Za dużo złego słyszałem o ich ramach karbonowych.
Giant sprawdzony.
W sprawie Felta napisałem do kolegi, pro, Stosza, który się ścigał na Feltach w tym roku w Austrii. Nasz inny czołowy pro Aniołkowski na nich się ścigał ale ze 2-3 lata temu i mega dobrze oceniał.

Odnośnik do komentarza

Cel wymiany to po prostu chęć posiadania nowszego roweru. Wczoraj rozmawiałem z bike fitterem u którego byłem w tym roku  na temat  Gianta w rozmiarze M/L, zapewnił ze rozmiarowo powinno być ok w najgorszym wypadku potrzebne będzie skrócenie mostka  o 1cm, bo gdyby to była L to na pewno by mi  go odradził tym bardziej ze zakup będzie online. Dzięki za info o Felt  bo ciężko coś o nich znaleźć. Jeden i drugi rower podoba mi się wizualnie.  Gdyby  Giant był w rozmiarze M wybór padłby 100% na niego, tak to ma wątpliwości.

Odnośnik do komentarza

Rower szosowy który ma krótki mostek jest niestabilny. Jak dla mnie mostek krótszy niż 90 mm w szosie jest kompletnie nie do przyjęcia. Raczej nie mniej niż 100.
Pamiętaj że przesiadasz się z roweru typu endurance na rower typu race. Twój dosięg do klamek przy tym samym rozmiarze roweru będzie dłuższy ze względu na krótszą główkę ramy. Zwiększenie rozmiaru ramy jeszcze to wydłuży. 

Sugeruję dokładnie się pomierzyć i wprowadzić te pomiary do kalkulatora Wrench Science. Przy wyborze rozmiaru ramy kluczowe są nie dwa parametry, wzrost i przekrok a cztery. Wzrost, przekrok, długość korpusu wraz z nogami, zasięg ramion.

Mam 175 wzrostu, przekrok 85, długie ramiona. Jeżdżę na gravelu 56 bo chcę mieć tam wysoko kokpit, żeby było wygodnie. Szosę endurance mam 54. Ale szosę race najchętniej miałbym 53 albo 52 z wysokim kokpitem. A mam 54 ze zbyt krótkim mostkiem 90.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

A co tu pisac? Wszystko jest w specyfikacji 🙂

Jakosc laminatu karbonowego nie jest mi znana. Ale nie dociera do mnie zaden feedback o.pekajacych ramach tego producenta. Wiec zakladam ze jest to dobra jakosc. Tym bardziej ze produkty te sa przeznaczone na wymagajacy rynek Beneluxu i UK. W przeciwienstwie do np.  takiego Krossa z ktorego azjatyckimi a teraz polskimi ramami byly setki problemow a ktorego celem jest rynek polski i Cena Czyni Cuda. Producent istnieje od wielu lat, wiec byc moze znalazl fabryke, ktora gwarantuje dobra jakosc.

Rama wazy 970 gramow, co jest dobra waga, nie za bardzo wycieniowana, dajaca szanse ze przezyje nieuszkodzona drobne wywrotki. Ramy wazace 700-800 gramow, c,esto lamia sie jak zapalki. Nawet Specialized. Widelec 355 gramow. Moglby byc troche grubszy ale jest ok. Taki widelec wymaga inspekcji corocznie w poszukiwaniu pekniec. Jest to kluczowy element dla bezpieczenstwa uzytkownika.

Niektorzy producenci dostrzegli w koncu problem i najnowsza Merida Scultura Endurance ma rame wazaca 1120 gramow a widelec zostal wzmocniony i wazy 410 gramow.

Z drugiej strony dwa egzemplarze ARC8 Escapee DB, ktore mielismy mialy ramy wazace 810 gramow i widelce wazace 325 gramow i przezyly wszystkie gleby. Ale to sa wysokiej jakosci ramy produkowane na Tajwanie. Gdzie jeden w wlascicieli pracowal w SantaCruz, ktore robi jedne z najlepszych ram i siedzi na Tajwanie i pilnuje kontroli jakosci.

Pancerze puszczone przez lozysko sterowe sa skrajna glupota ale konsument tak sobie obecnie zyczy. Dopiero jak sie okaze ze zeby zmienic wysokosc mostka lub wymienic stery, ktore kosztuja stowe to trzeba w tym celu rozebrac i zlozyc rower i zaplacic za to 500 zl, to dopiero mu przychodzi do lba, ze moze to nie byl jednak az tak dobry pomysl.

Di2 jest na rynku od lat i dziala wysmienicie. Obecnie jest to bodajze czwarta a moze i nawet piata generacja. Mielismy trzy ostatnie lacznie z ta i wszystkie dzialaly bez problemu.

Zawsze pisze zeby nie kupowac elektroniki w wersji wczesniejszej niz V3 ale Shimamo prawie od poczatku wszystko tu dobrze ogarnelo. Natomiast hamulce hydrauliczne w poprzednich dwoch wersjach to byla porazka. Dopiero teraz wyszly z wieku niemowlecego.

Kierownica do zmiany oczywiscie, bo w takim rowerze powinna byc oczywiscie karbonowa. A ze jest to rower rzekomo typu endurance to powinna byc to jakas wersja redukujaca drgania. Czy w wersji aero czy klasycznej to juz kwestia gustu.

Poniewaz rama akceptuje opony do 32 mm to prosi sie o zamontowanie czegos z sensem. Jest cala rzesza fanatykow Conti GP 5000, do ktorej jednak nie naleze. Uwazam ze bardziej komfortowe i lepiej przyczepne sa opony z oplotem bawelnianym. Jak dla mnie nr 1 to Vittoria Corsa Pro.

Cena jak za nowy rower na elekryce dobra. Za 14k sprzedawalismy po sezonie uzywany ARC8 Escapee DB na karbonowych Mavicach i Ultegrze Di2.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...