Skocz do zawartości

Rower uniwersalny [Trekking vs Cross]


Rekomendowane odpowiedzi

Widzę w tym wątku że marketing Treka robi świetną robotę 🙂 1x10 jest rzekomo lepszy niż 3x10 🙂 Lepszy nie jest, jest dużo gorszy ale jest dużo tańszy w zakupie, co daje wymierne oszczędności producentowi. Tylko trzeba do tego dorobić marketing 🙂 Oczywiście napęd 1x10 jest lżejszy 🙂 Trek Dual Sport 2 jest to taki typowy bieda-cross do jazdy po bułki i nad jeziorko. Nie ma w nim ani jednego elementu wartego uwagi poza napisem na ramie 🙂  Firma Trek produkuje całą gamę rowerów od takich jak ten, budżetowych do dobrych rowerów karbonowych. Co ją wyróżnia to bardzo słaby stosunek jakości do ceny.

 

Odnośnik do komentarza

Ostatecznie zakupiłem ROMET WAGANT 9 za 3200 jeździ się dobrze oba amortyzatory działają jak na razie dobrze zrobiłem już pierwsze 19km sama jazda na plus jedynie trochę źle popatrzyłem bo jak stoję na rowerze dwoma nogami na ziemi a rower mam pomiędzy to klejnoty opierają się na ramię xd lecz jeżeli jedną dam na pedał to jest luz ale jest to najniższy model tego modelu czyli 19 . Jeździłem trochę po asfalcie jak po kilku kawałkach drogi utwardzonej i jeździ się dobrze jedynie to 4 litery bolą ale to muszę przyzwyczaić się do tego siodełka. Teraz muszę kupić jakieś porządne zapięcie zabezpieczajace i będzie git a i zna ktoś z w jakieś fajne kierunkowskazy do roweru? Xd 

10 godzin temu, jajacek napisał(a):

Widzę w tym wątku że marketing Treka robi świetną robotę 🙂 1x10 jest rzekomo lepszy niż 3x10 🙂 Lepszy nie jest, jest dużo gorszy ale jest dużo tańszy w zakupie, co daje wymierne oszczędności producentowi. Tylko trzeba do tego dorobić marketing 🙂apęd 1x10 jest lżejszy 🙂ie ma w nim ani jednego elementu wartego uwagi poza napisem na ramie 🙂

Kurde na telefonie nie umiem usunąć cytatu danej osoby więc przepraszam bo przypadkowo kliknąłem 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Kefir001 napisał(a):

Ostatecznie zakupiłem ROMET WAGANT 9 za 3200 jeździ się dobrze oba amortyzatory działają jak na razie dobrze zrobiłem już pierwsze 19km sama jazda na plus jedynie trochę źle popatrzyłem bo jak stoję na rowerze dwoma nogami na ziemi a rower mam pomiędzy to klejnoty opierają się na ramię xd lecz jeżeli jedną dam na pedał to jest luz ale jest to najniższy model tego modelu czyli 19 . Jeździłem trochę po asfalcie jak po kilku kawałkach drogi utwardzonej i jeździ się dobrze jedynie to 4 litery bolą ale to muszę przyzwyczaić się do tego siodełka. Teraz muszę kupić jakieś porządne zapięcie zabezpieczajace i będzie git a i zna ktoś z w jakieś fajne kierunkowskazy do roweru? Xd 

Kurde na telefonie nie umiem usunąć cytatu danej osoby więc przepraszam bo przypadkowo kliknąłem 

Dlatego pisałem wczoraj żeby nie spieszyć się z zakupem tylko protestować różne marki i modele.

Mam nadzieję,że nie będziesz miał tylko problemów przez sam profil ramy i nie zaczną pojawiać się odciski w miejscach, o których piszesz.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Kefir001 napisał(a):

Ostatecznie zakupiłem ROMET WAGANT 9 za 3200 jeździ się dobrze oba amortyzatory działają jak na razie dobrze zrobiłem już pierwsze 19km sama jazda na plus jedynie trochę źle popatrzyłem bo jak stoję na rowerze dwoma nogami na ziemi a rower mam pomiędzy to klejnoty opierają się na ramię xd lecz jeżeli jedną dam na pedał to jest luz ale jest to najniższy model tego modelu czyli 19 . Jeździłem trochę po asfalcie jak po kilku kawałkach drogi utwardzonej i jeździ się dobrze jedynie to 4 litery bolą ale to muszę przyzwyczaić się do tego siodełka. Teraz muszę kupić jakieś porządne zapięcie zabezpieczajace i będzie git a i zna ktoś z w jakieś fajne kierunkowskazy do roweru? Xd 

Kurde na telefonie nie umiem usunąć cytatu danej osoby więc przepraszam bo przypadkowo kliknąłem 

Wytłumaczy mi ktoś jak bardzo przydają się kierunkowskazy w rowerze? 

Serio pytam. 

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, ProstaDroga napisał(a):

Dlatego pisałem wczoraj żeby nie spieszyć się z zakupem tylko protestować różne marki i modele.

Mam nadzieję,że nie będziesz miał tylko problemów przez sam profil ramy i nie zaczną pojawiać się odciski w miejscach, o których piszesz.

Sorry ale na pewno i tak nie kupiłbym ani treka ani meride nie mam zamiaru przepłacać za markę jeszcze w takiej kategorii rozumiem gdybym kupował jakiś rower pro premium ale ja chce do codziennego użytku, poza tym jak daje nogę na 1 pedał jest dobrze jedynie jak obie mam na zolu, poza tym to takie gadanie gdybym pojeździł i potestował to wybrał inne byłem w kilku sklepach i w żadnym nie było tak dużo miejsca jak w sklepie gdzie kupiłem rower. Dodam i przypomne jestem po endoprotezie biodra więc głowne czyniki są spełnione dobrze mi się wsiada jak i wysiada z roweru, jazda na nim jest komfortowa, i mimo iż ma 17,6 kg mam wrażenie że jest lżejszy od mojego starego stalowego złomka który miał pastikowe błotniki oraz oświetnie najtańsze 🙂 ogólnie jestem zadowolony a do tej ramy się przyzwyczaję.

13 minut temu, Gonzo3 napisał(a):

Wytłumaczy mi ktoś jak bardzo przydają się kierunkowskazy w rowerze? 

Serio pytam. 

ja jak zamontowałem w starym to dość fajny bajer 🙂 klikach i nie musze machać rękami xD

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Kefir001 napisał(a):

Sorry ale na pewno i tak nie kupiłbym ani treka ani meride nie mam zamiaru przepłacać za markę jeszcze w takiej kategorii rozumiem gdybym kupował jakiś rower pro premium ale ja chce do codziennego użytku, poza tym jak daje nogę na 1 pedał jest dobrze jedynie jak obie mam na zolu, poza tym to takie gadanie gdybym pojeździł i potestował to wybrał inne byłem w kilku sklepach i w żadnym nie było tak dużo miejsca jak w sklepie gdzie kupiłem rower. Dodam i przypomne jestem po endoprotezie biodra więc głowne czyniki są spełnione dobrze mi się wsiada jak i wysiada z roweru, jazda na nim jest komfortowa, i mimo iż ma 17,6 kg mam wrażenie że jest lżejszy od mojego starego stalowego złomka który miał pastikowe błotniki oraz oświetnie najtańsze 🙂 ogólnie jestem zadowolony a do tej ramy się przyzwyczaję.

ja jak zamontowałem w starym to dość fajny bajer 🙂 klikach i nie musze machać rękami xD

Dla ciebie fajny bajer i wygoda. Pytanie czy dla innych uczestników ruchu jesteś widoczny?

Dobrze wiedzieć że są takie gadżety. W zawodowym życiu jest kierowcą ciężarówki i nie wiedząc o tym mogłoby się to źle skoczyć zakładam. 

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, Kefir001 napisał(a):

Sorry ale na pewno i tak nie kupiłbym ani treka ani meride nie mam zamiaru przepłacać za markę jeszcze w takiej kategorii rozumiem gdybym kupował jakiś rower pro premium ale ja chce do codziennego użytku, poza tym jak daje nogę na 1 pedał jest dobrze jedynie jak obie mam na zolu, poza tym to takie gadanie gdybym pojeździł i potestował to wybrał inne byłem w kilku sklepach i w żadnym nie było tak dużo miejsca jak w sklepie gdzie kupiłem rower. Dodam i przypomne jestem po endoprotezie biodra więc głowne czyniki są spełnione dobrze mi się wsiada jak i wysiada z roweru, jazda na nim jest komfortowa, i mimo iż ma 17,6 kg mam wrażenie że jest lżejszy od mojego starego stalowego złomka który miał pastikowe błotniki oraz oświetnie najtańsze 🙂 ogólnie jestem zadowolony a do tej ramy się przyzwyczaję.

ja jak zamontowałem w starym to dość fajny bajer 🙂 klikach i nie musze machać rękami xD

Każdy ma swoje upodobania, ja wolę sprawdzać kilka możliwości.

Ważne żeby w ciągu przyszłych miesięcy nie denerwować się zakupem i zwracać rower na serwis.

Odnośnik do komentarza

Czytam sobie specyfikację Waganta 9, ogólnie sądzę, że będzie służył koledze, tylko zastanawiam się, jak można do roweru trekkingowego włożyć fabrycznie opony 35mm? Mało! Mam takie w crossie, więc wiem, o czym piszę... W starym, stalowym trekkingu mam jakoś 40/45 i dla komfortu i bezpieczeństwa jest to znacząca różnica. Na niektórych nawierzchniach przy 35mm czuję się trochę, jak sarenka na lodzie 🙂 Radzę ostrożnie jeździć przy tak wąskich oponach 

Odnośnik do komentarza

Ja w trekkingach i crossach miałem 35 mm latami i przejechałem tak dziesiątki tysięcy km. Jest to standard w rowerach, które jeżdżą głównie po asfalcie i nawierzchniach utwardzonych. Natomiast w gravelu miałem 35, 38 i 42 i ostałem się na 42. Bo jest więcej komfortu w terenie.

Odnośnik do komentarza

Oczywiście, że się przejedzie, ale dziury już bywają problematyczne. Nawet takie szerokie, w kształcie leja, jakich pełno po drogach gruntowych. Jak jadę crossem na 35 i widzę odcinek kamienisty, to schodzę. 

A standardy są płynne i się zmieniają - zobacz sobie nowe rowery crossowe Gianta - Roam 0 i Roam 1. Fabrycznie dają po 42 mm. A tu w wątku debatuje się o trekkingu, rowerze, który co do zasady jeździ też poza asfaltem. Moim zdaniem 35 to troszkę mało. 

Odnośnik do komentarza

Trekking nigdy nie był rowerem do jazdy poza nawierzchniami utwardzonymi. To samo dotyczy gravela, wbrew marketingowi. Crossem na szerszych oponach to idzie przejechać i po łatwiejszych trasach MTB. Po w miarę gładkich gruntówkach bez problemu przejeżdżam rowerem szosowym na oponach 25 mm. Dowód w załączeniu. Natomiast jak są bardzo dziurawe gruntówki to najchętniej rower z dobrym amortyzatorem i opona minimum 42 mm.

333089163_157869793800543_4902752452773914089_n.jpg?stp=dst-jpg_s2048x2048&_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=0024fc&_nc_ohc=VgDn2A919oMQ7kNvgEPDnaq&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_ht=scontent.xx&oh=03_Q7cD1QG7O9ri-W32X-tfRP_eoQkwbO_bA7kgq0E8xLC7Nwk0bw&oe=66CB1087

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...