Morkom Opublikowano 24 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca Ze zdjęć na necie wynikało by, że ten centurion raczej oryginalnie był ze sztyca bez offsetu, chyba że mogło to zależeć od rozmiaru? Więc tu opcja jest skrócenie mostku plus ewentualnie sztyca bez offsetu i powinno to trochę poprawić pozycję. Apropo alternatyw, jak wyglądałby temat rozmiaru w przypadku Sensy lub Cube (trochę droższe ale może…), z tego co kojarzę w przypadku mtb cube miał nieco mniejsze ramy, nie wiem jak szosy: # https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ # https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-sle-105-2x12-2024/ bodajże wszystkie sensy mają tą samą geometrię, ale tu byłaby opcja używki z kołami Vision # https://szybkierowery.pl/produkt/cube-attain-gtc-disc-carbon-ultegra/ Odnośnik do komentarza
Locomotiv21 Opublikowano 24 Lipca Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 8 minut temu, jajacek napisał(a): Wrench Science Dzięki, poleciłeś mi tą stronę już wcześniej jak miałem problem z wyborem rozmiaru ramy i to mi pomogło Nie zwróciłem uwagi, że jest też tam odległość czubka siodełka od kierownicy Odnośnik do komentarza
Morkom Opublikowano 24 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca Byłwem dzisiaj w jednym ze sklepów w okolicy i przymierzyłem się do: Giant Content AR, rozmiar L - wrażenia podobne jak na Centurionie, nie czułem się komfortowo, manetki o jakieś 3cm za daleko, pedały/kolana też nie optymalnie, sprzedawca również stwierdził, że wydaje się nieco za duży Romet Huragan 4, starsza wersja na szczękach (bodajże 2021), rozmiar 53 - zdecydowanie lepiej, manetki w optymalnej pozycji, pedały/kolana również, aczkolwiek sprzedawca skomentował, że wydaje się nieco mały Moje rezultaty wg Wrench Science: A z moich propozycji: # Sensa - rozmiar M/55cm powinien wmiarę pasować: # Cube Attain GTC - inna rozmiarówka w sklepie/na stronie producenta, ale w kolejnych latach geometria bez zmian, więc tutaj rozmiar 56 powinien być ok: Dobrze to rozumiem? Co ciekawe wg geometrygeeks, o ile dane tam są prawidłowe, Centurion powinien dobrze pasować...: Odnośnik do komentarza
Locomotiv21 Opublikowano 24 Lipca Udostępnij Opublikowano 24 Lipca Patrząc na tabelki producentów to dla Ciebie poniższe rozmiary powinny być OK Giant Contend AR - rozmiar ML Romet Huragan 4- rozmiar 55 Sensa Romagna - rozmiar 55 (M) Cube Attain GTC - rozmiar 56 - tu jest rama karbonowa - jeśli rozmawiamy o rowerze używanym zastanów się czy jesteś w stanie ocenić czy rama nie jest uszkodzona Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Lipca Udostępnij Opublikowano 25 Lipca Tabelki producentów to sobie można w buty wsadzić. Mój syn mający 183 wzrostu ściga się na szosie race mającej rozmiar 54. Ja mający 175 wzrostu też jeżdżę na szosie race 54 i endurance. Istnieje coś takiego jak bike sizing. Można iść do fittera i się pomierzyć przed zakupem. Można to też zrobić w kalkulatorze online. Tabelki nie mają żadnego znaczenia. Znaczenie mają proporcje ciała, elastyczność, zasięg rąk i potrzeby użytkownika. Autor wątku ma wzrost na granicy 54 i 56 ale ma stosunkowo krótki zasięg rąk co kwalifikuje go do mniejszej ramy. Oczywiście że rama ramie nierówna a geometrię też się różnią. Ale nie mając doświadczenia użytkownik nie wie co z takimi danymi zrobić. I tu ma do dyspozycji profesjonalnego fittera któremu trzeba zapłacić albo kalkulatory online. Najlepiej dwa, Wrench Science i Competitive Fi i porówanć ich wyniki. Daje one cztery najważniejsze informacje. 1. Jaka powinna być długość wirtualnej górnej rury od środka głowki rury sterowej do środka sztycy podsiodłowej poprowadzona równolegle do ziemi. 2. Jaka powinna być odległość od końca siodełka do końca mostka. 3. Na podstawie długości kości nóg, ile do tyłu powinno być posunięte siodełko w stosunku do środka osi suportu 4. Jaka powinna być zalecana wysokość siodełka od środka suportu Mam na swoim mailu dane z kalkulatora Competitive Fit z 2008 roku. Wypluł on takie rezultaty na podstawie wprowadzonego wzrostu 175, przekroku 84 (mam chyba ciut więcej) i paru innych danych: Seat tube range c-c: 55.6 - 56.1 Seat tube range c-t: 57.3 - 57.8 Top tube length: 53.8 - 54.2 Stem Length: 10.1 - 10.7 BB-Saddle Position: 74.6 - 76.6 Saddle-Handlebar: 53.1 - 53.7 Saddle Setback: 6.2 - 6.6 Jak widać sugeruje on górną rurę wirtualnie w rozmiarze 53,8 - 54,2. Zwykle jest to rower w rozmiarze 54. W moim Specialized Roubaix górna rura ma wirtualnie 54,8. Sugerowany mostek ma 10 cm. Ponieważ mam trochę dłuższą górną rurę niż zalecana i kiepską elastyczność, mam mostek 90 mm. Siodełko mam przesunięte do tyłu o 6 cm zgodnie z zaleceniami. Na wysokość mam 75 cm od środka suportu, żeby uniknąć problemów z kolanami. Mam też słabo rozciągnięte mięśnie dwugłowe ud co uniemożliwia mi podniesienie go wyżej. Jak mam jakiś dyskomfort kolan to obniżam o 0,5 cm. Chętnie bym się wydłużył i zwęził żeby być szybszym ale nie pracuję nad tym rozciągając się. Wydłużyć się można za pomocą zmiany długości mostka ale też można za pomocą zmiany kierownicy. Kierownice różnią się gięciem, zasięgiem i spadkiem. Komuś o małej elastyczności jest zalecana kierownica typu short reach shallow drop. Czyli krótki zasięg, mały spadek. I takową posiadam. Odnośnik do komentarza
Morkom Opublikowano 25 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca Dzięki, więc z racji iż Centuriona mam nadal u siebie, pomierzyłem główne charekterystyki przy obecnym ustawieniu roweru do porównania z wynikiem z Wrench Science - wygląda to mniej więcej jak poniżej (reach/stack wzięty z geometrygeeks): Z głównych parametrów: 1. eTT - górna rura - powinno być ok 2. CP - koniec siodełka do końca (tu środka) mostka - również wygląda całkiem ok 3. SB - przesunięcie siodełka do tyłu - tu powinienem być przesunięty jeszcze o ok. 1,5-2cm do przodu, obecnie siodełka już bardziej ruszyć nie mogę, ale jak wcześniej zauważyliście sztyca ma znaczny offset, o ile dobrze mierzę ok. 2-3cm 4. SH - wysokość siodełka od środka suportu - tu powinno być ok. 1cm wyżej, ale zakładam, że przy prawidłowej pozycji siodełka w stosunku do środka supportu powinienem być w stanie je nieco podnieść, co przy okazji zwiększy drop, jednocześnie zmniejszając odległość kokpitu Więc patrząc na powyższe, wydaje mi się że teoretycznie rama powinna być wmiarę ok i daję jeszcze szanse Centurionowi -> jutro przyjdzie zamówiona dzisiaj sztyca z offsetem na 0, powinno to pozwolić na prawidłowe ustawienie siodełka i zobaczę jakie będą wtedy wrażenia, niestety poza suchą przymiarką test na drodze możliwy dopiero w niedzielę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Lipca Udostępnij Opublikowano 26 Lipca Jeśli dobrze się pomierzyłeś to wygląda że powinno być ok. Być może problemem jest mała elastyczność kręgosłupa i brak przyzwyczajenia do takiej pozycji. No i jeszcze pytanie jaką masz kierownicę? Szerokość, głębokość , drop? Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 26 Lipca Udostępnij Opublikowano 26 Lipca I nikt nie napisał o najważniejszej rzeczy, po wprowadzeniu zmian daj sobie minimum 200 km na przyzwyczajenie organizmu i dopiero po tym dystansie oceniaj ich trafność. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się