Skocz do zawartości

NOWE koła do roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Trochę wyszedłem z tematu, ale potrzebuję nowe koła nie za miliony do roweru, bo w tych co mam strzelają szprychy i mam pęknięcia wokół nypli. Do tej pory miałem obręcze WTB ST i23 (29", 23x622, Tubeless Ready). Fajne, bo lekkie, ale jakieś mało trwałe. 

PARAMETRY:

1.      Koła MTB 29 cali

2.      sztywna oś (15x100mm – przód i 12x142mm – tył)

3.      Mocowanie tarcz na Centerlock

4.      Co najmniej 28 szprych na koło (ważę 95 kg)

5.      Kaseta 11rz

6.      Piasty maszynowe

Nie tak łatwo coś znaleźć. Ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza

Newmen Evolution. Pytanie tylko na jakich piastach i w jakiej wersji?

Jak chcesz super lekkie to Newmen Evolution SL X.A.25 ważące 1500 gramów na piastach Newmen. Obręcz 25 mm wewnętrznie.

Jak chcesz bardziej pancerne, to takie jak ja mam. SL A.30, wewnętrznie 30 mm. Moje ważą 1800. A tym że były składane na obręczach Newmen ale na piastach DT Swiss 350 z ratchetem. Składałem w Bikestacji.

Alternatywą są złożone na obręczach DT Swiss i piastach DT 370 z ratchetem lub DT 350 z ratchetem.

Miałem koła systemowe DT X1700 na DT 350. Niestety się rozcentrowywały a obręcz jak wynika z testów nie była aż tak mocna jak Newmen. Dostała parę strzałów.

A ciekawy jestem co poleca nasz niemiecki mechanik, @mike21?

Odnośnik do komentarza

ja w okolicach 2k kupowałem w fitwheels składaki. Piasta tył dt 240, przód 350, obręcze stans crest mk4 25 mm wewnętrznej szerokości. Całość waży 1600 gramów pod tubelessa. Po 1,5 roku będę musiał pierwszy raz centrować bo dość mocno dobiłem tylnym kołem w kamień. Cresty są fajne dla lżejszych osób, mk3 były papierowe, mk4 są ponoć do 100 kg, ale przed zamawianiem bym się doradził chłopaków, którzy to składają. Ogólnie polecam składaki i fitwheelsa. 

Odnośnik do komentarza

W swissach X1700 obręcze były X432 to najtańsze obręcze z przeznaczeniem do XC, kosztujące w porywach 50EUR. One są z jakiegoś dziwnego stopu, gną się od patrzenia. Poziom newmanów SL A.30 ze swissa jeśli chodzi o wytrzymałość to XM 481 kosztujące w okolicy 80EUR (tyle samo co newmany). Są nieco cięższe (550 vs 535g przy 29").

Nie wiem czy w PL da się złożyć koła na SL A.25/30 bądź XR391/XM421/XM481 i sensownych swissach w cenie 2k. W .de licząc po cenach z rabatami wyjdzie:

2xSL A.30 = 150EUR (A.25 będą z 10EUR droższe)

komplet DT 350 150+60EUR

komplet szprych 60EUR

nyple+podkładki (w przyapdku DT są w komplecie z obręczami) 50EUR

robota od 50EUR/koło

W sumie jakieś 570EUR.

No i IMHO pod taki standard osi szkoda pakować takiej kasy. To są koła których nie przełożysz do nowego roweru/ramy.

Cresty przy masie 95kg sobie odpuść.

Te i23 pękają wdłuż otworów bo właśnie jakiś partacz nie zastosował wymaganych podkładek phr (to są obręcze nieoczkowane, analogicznie jak wspomniane tu newmany czy swissy. I niestety poprawiałem kilka razy koła składane przez rzekomo bardzo renomowanych kołodziejów w PL, którzy tych podkładek nie stosowali (bo wiedzą lepiej niż producent obręczy ;)).

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, mike21 napisał(a):

 

No i IMHO pod taki standard osi szkoda pakować takiej kasy. To są koła których nie przełożysz do nowego roweru/ramy.

 

Hmmm.... znalazłem coś takiego: 

https://www.rowertour.com/p/248173/kolo-przednie-dt-swiss-x-1900-spline-29

https://www.rowertour.com/p/248198/kolo-tylne-dt-swiss-x-1900-spline-29-shimano

 

Nie warto? Wszystko teraz leci pod boost?

Odnośnik do komentarza

X1900 to budżetówki nie warte tej kasy.
Ja bym grzebnął na OLX. Pod 142 były dobre DT Swiss serii XM czy dobre Fulcrumy.
Sam kupiłem używane Fulcrumy w bardzo dobrym stanie za 500.
Koła Speca, Roval Traverse jak są na piastach DT Swiss, mają obręcze 30 mm i też są całkiem niezłe. Chodzą czasem w pobliżu 1000 zł

Odnośnik do komentarza
50 minut temu, Marecki napisał(a):

Zdecydowanie nie warto. Te koła to szmelc. Najniższa półka obręczy w ogóle (nie ważne, że mają logo dt).

W mtb absolutnie wszystko to boost, nie licząc markeciaków, które obok mtb nigdy nie stały.

@jajacek Dobrze pisze, poszukaj wśród używaków, ludki chcą się często pozbyć przyzwoitych kół, które zostały im po przesiadce na współczesne rowery. Sam swego czasu za grosze oddałem koła fabryczne w stanie sklepowym XM1501-30, drugi komplet rozmontowałem na części, zostawiłem sobie obręcze (XM481) i sprzedałem same piasty (240S) nawet w wyższej cenie niż pierwszy komplet kół 😉.

Odnośnik do komentarza

Nie ma takiej możliwości. Wymiana puasty albo widelca. I ciekawa sprawa bo fulcruny zwykle kupowane są jako komplet a taki set mieszany nie był oferowany.

880zł... to IMO bardzo śednia cena za fulcrumy jest. Za swissy XM albo XR byłaby przyzwoita.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...