Skocz do zawartości

Serwis tylnej piasty w Marin 4 Corners


Rekomendowane odpowiedzi

W moim Marinie na skutek prawdopodobnie niewłaściwego używania myjki wysokociśnieniowej w piaście tylnego koła słychać trzaski w trakcie jazdy.

Szukam jaki jest model piasty w tym kole bowiem po zdjeciu kasety nie do końca wiem jak się zabrać do rozebrania samej piasty.

Czy ktoś możewie jaki to model lub już to robił?

Odnośnik do komentarza

Piasty w Marinach to zło. Miałem kiedyś 4C ale piast nie rozbierałem. Pamiętam tylko, że były konusy - więc jak masz klucze to rozbierz. Nie wiem czy bębenek zejdzie po zdjęciu osi czy potrzeba jakiś magiczny klucz. Ja bym na Twoim miejscu spróbował rozebrać 🙂

Większa szansa, że dostaniesz odpowiedź na facebookowej grupie: Bike For Fun lub Marin Bikes Polska.

Odnośnik do komentarza

Napisałem maila do producenta. Piaste ostatecznie rozkręciłem, rysunek techniczny jest mi potrzebny raczej do złożenia w całosć w należytej kolejności. 🙂

 

Tak w ogóle to spodziewałem sie lożysk maszynowych (tak mi świtało że tak miało być), a są kulki luzem.

Od strony napędowej (bebenka) zamiast 9 kulek de facto w bieżni są 2 lub 3. Zastanawiam sie czy wyzbierać je ze środka czy od razu zamawiać nowe .

Tak czy siak pierwszy raz w życiu rozbieram piastę i jest to Niezła zabawa 🙂

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Pepe75 napisał(a):

Piasty w Marinach to zło. Miałem kiedyś 4C ale piast nie rozbierałem. Pamiętam tylko, że były konusy - więc jak masz klucze to rozbierz. Nie wiem czy bębenek zejdzie po zdjęciu osi czy potrzeba jakiś magiczny klucz. Ja bym na Twoim miejscu spróbował rozebrać 🙂

Większa szansa, że dostaniesz odpowiedź na facebookowej grupie: Bike For Fun lub Marin Bikes Polska.

Oczywiście madz rację. Taką filozofię ma Marin. Najsłabszym ogniwem są koła w budżetowych modelach.  Zwykłe shimanowskie piasty, czasem z logo niedźwiedzia. Po roku jazdy zamieniłam i obręcze, i piasty na coś lepszego, niebędące sprawiać problemów. Nie grzebałbym w piastach . Na olx masz od groma kpl kół jak i samych piast.

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, ram napisał(a):

Oczywiście madz rację. Taką filozofię ma Marin. Najsłabszym ogniwem są koła w budżetowych modelach.  Zwykłe shimanowskie piasty, czasem z logo niedźwiedzia. Po roku jazdy zamieniłam i obręcze, i piasty na coś lepszego, niebędące sprawiać problemów. Nie grzebałbym w piastach . Na olx masz od groma kpl kół jak i samych piast.

 

W przyszłości być może zmienię te koła, ale trochę traktuje to jako szansę na wdrożenie sie do serwisowania swoich rowerów. W drugim posiadanym rowerze Triban 100 samodzielnie będę naprawiał gwint haka przerzutki i próbowal go prostowac narzędziem.

Zarówno koła w marinie jak i cały Triban są już mocno zużyte, wiec nawet jak coś spieprzę, to szkoda wielka nie będzie

Zaopatrzylem się w książkę Lennarda Zinna Sztuka serwisowania rowerów górskich i metodą prób i błędów staram sie to zrobić jak umiem.

Gdy coś mi się uda (np. montaż i regulacja nowych szczęk w tribanie) to satysfakcja jest rownie duża jak po udanej wyprawie rowerowej

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, ram napisał(a):

Oczywiście madz rację. Taką filozofię ma Marin. Najsłabszym ogniwem są koła w budżetowych modelach.  Zwykłe shimanowskie piasty, czasem z logo niedźwiedzia. Po roku jazdy zamieniłam i obręcze, i piasty na coś lepszego, niebędące sprawiać problemów. Nie grzebałbym w piastach . Na olx masz od groma kpl kół jak i samych piast.

 

Jestem w stanie zrozumieć, że np. do DSX/DSX 1 które są najniższymi modelami w gamie DSX-ów jest wkładana najtańsza piasta. Ale jeżeli do DSX 2, a nawet DSX FS jest włożona taka sama to już mega słabe (opisane na stronie "forged aluminium" - czyli to prawdopodobnie nawet nie Shimano). A DSX FS raczej nie jest budżetowym modelem. Prawdopodobnie w DSX 3 za ponad 8k tylna piasta jest trochę lepsza "Shimano forged aluminium", ale przednia nadal "forged aluminium".

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Jestem w stanie zrozumieć, że np. do DSX/DSX 1 które są najniższymi modelami w gamie DSX-ów jest wkładana najtańsza piasta. Ale jeżeli do DSX 2, a nawet DSX FS jest włożona taka sama to już mega słabe (opisane na stronie "forged aluminium" - czyli to prawdopodobnie nawet nie Shimano). A DSX FS raczej nie jest budżetowym modelem. Prawdopodobnie w DSX 3 za ponad 8k tylna piasta jest trochę lepsza "Shimano forged aluminium", ale przednia nadal "forged aluminium".

W gruncie rzeczy jestem ciekawy czy Marin jako firma wskaże mi jaki konkretny model piasty jest w tym kole. Po przeszukaniu przez kilka godzin zawartości ich strony stwierdzam ze sie tym nie chwalą.....

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Pepe75 napisał(a):

Jestem w stanie zrozumieć, że np. do DSX/DSX 1 które są najniższymi modelami w gamie DSX-ów jest wkładana najtańsza piasta. Ale jeżeli do DSX 2, a nawet DSX FS jest włożona taka sama to już mega słabe (opisane na stronie "forged aluminium" - czyli to prawdopodobnie nawet nie Shimano). A DSX FS raczej nie jest budżetowym modelem. Prawdopodobnie w DSX 3 za ponad 8k tylna piasta jest trochę lepsza "Shimano forged aluminium", ale przednia nadal "forged aluminium".

Edit: powoli dojrzewam, że kolejny rower będzie składany na wybranej przeze mnie ramie. Zwłaszcza, że w fullu rama zaopatrzona jest w dumper 🙂 (przynajmniej w specu).

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, ram napisał(a):

Edit: powoli dojrzewam, że kolejny rower będzie składany na wybranej przeze mnie ramie. Zwłaszcza, że w fullu rama zaopatrzona jest w dumper 🙂 (przynajmniej w specu).

To chyba najlepsza opcja.

Chociaż w przypadku promocyjnego Speca Chisela bardziej się opłacało kupić cały rower niż samą ramę. 

Odnośnik do komentarza

w końcu dzięki kontaktowi na amerykańskiej grupie Marina dostalem maila do  Steven Gravenites  <steven.gravenites@marinbikes.com> , znanego mechanika MTB teraz pracującego dla Marina

Oto i odpowiedź

 

Hello Marcin and thanks for your email and support of Marin Bikes,
 Greetings from Northern California! The rear hub spec for the '22 Four Corners model = JoyTech D762-TSE, with #992719 freehub body.
  • I highly encourage you to call or visit your local Marin Bikes dealer for test rides, quality service, correct parts, accessories, or expert repair service, which can easily be found through our dealer locator below.  
Thanks again and please feel free to email back with any more questions,
Gravy
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, tygrysek napisał(a):

w końcu dzięki kontaktowi na amerykańskiej grupie Marina dostalem maila do  Steven Gravenites  <steven.gravenites@marinbikes.com> , znanego mechanika MTB teraz pracującego dla Marina

Oto i odpowiedź

 

Hello Marcin and thanks for your email and support of Marin Bikes,
 Greetings from Northern California! The rear hub spec for the '22 Four Corners model = JoyTech D762-TSE, with #992719 freehub body.
  • I highly encourage you to call or visit your local Marin Bikes dealer for test rides, quality service, correct parts, accessories, or expert repair service, which can easily be found through our dealer locator below.  
Thanks again and please feel free to email back with any more questions,
Gravy

Jeżeli to Ty pytałeś na fejsgrupie to widziałem jak Marin Polska odesłał Cię z pytaniem na grupę 4C - wstyd i żenada...

powinni wiedzieć co sprzedają, a jak nie wiedzieli to szybko się dowiedzieć.

Nie komentowałem tego publicznie bo mam z nimi pewne sprawy niedokończone i nie chciałem, żeby to na złośliwości wyszło.

 

 

Odnośnik do komentarza

Nom  to jest słabe że pytam polskiego dealera i on de facto wprowadza w BŁĄD! (bo od nich dowiedzialem się że ta piasta to jakaś Fomula)....

 

 

Rzecz jasna jakiegokolwiek rysunku tej piasty nie dostałem, ale zdązylem sie dowiedzieć że do rowerka za 4-5 tys (wiem, są droższe) wsadzają najtańszą piastę Novateca za okolo 20$, tak atrakcyjną że ostatni raz pojawilła sie w katalogu na 2022 a w 2023 już ją wycofali

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...