Seven01 Opublikowano 12 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Witam serdecznie wszystkich. Mam taką sprawę. Żona posiada miejską damkę klasy ekonomicznej. Koło 28 42-622. Korba 1 rzędowa 42 zęby. Kaseta 6 rzędów 14-28. Ponieważ Ciężko się tym jeździ zarówno pod wzniesienia na 1 waszym biegu. Jak i dwa ostatnie biegi nie wnoszą nic poza ciężkim pedałowaniem, jakoś nie chce to nabierać prędkości. Pomyślałem że może warto by wymienić korbę o mniejszej ilości zębów 40 38 36? Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 12 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Nie kaseta tylko wolnobieg 6-rzędowy. Ale to detal techniczny. Można zmienić blat korby na mniejszy ale nie napisałeś jaki to model i czy blat jest odkręcany czy korba jako całość. Jak całość to trzeba zmieniać całą korbę a nie wiadomo czy nowa korba będzie pod taki sam suport czy trzeba też będzie wymieniać suport. Jak zmienisz korbę na mniejszą to mniejsza też będzie prędkość maksymalna. A tak na marginesie to "ekonomiczna miejska damka", która pewnie waży z 28 kg jak nie lepiej, nie będzie nabierać prędkoynawet jak tam włożysz karbonowe koła i napęd Shimano Ultegra 😁 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 12 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Chyba taniej będzie zmienić wolnobieg na jakiś kończący się na 36T Odnośnik do komentarza
Seven01 Opublikowano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Chodzi konkretnie o to cudo. https://allegro.pl/oferta/rower-damski-28-miejski-retro-damka-v-brake-blotniki-bagaznik-oswietlenie-14914485241 Odnośnik do komentarza
Seven01 Opublikowano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Wolnobieg MF Tz500 14-34 + manetka 7 rz? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 13 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia No coś w ten deseń. Nie wiem tylko czy ta przerzutka da sobie radę z takim zakresem. Ostatnio miałem kontakt z tourneyem 30 lat temu. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 13 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia Miałem jakiegoś Tourneya w Tribanie 100, nie pamiętam nazwy i obsługiwał wolnobieg 14-34T Odnośnik do komentarza
Seven01 Opublikowano 19 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja No więc zakupiłem wolnobieg 7rz 14-34, klucz, manetkę revoshift 7 i udało się to złożyć do kupy i wyregulować. Musiałem cofnąć zębatkę 3 śrubą regulacyjna. Jednakże uważam że trzeba zmienić przerzutkę.Na tej największej zębatce coś mi nie pasuję.Tam jest tz500 chyba Gs odległość między kółeczkami mi wychodzi 80mm. Potrzebuję przerzutki mocowanej na hak. Myślałem o TZ500B SGS długi wózek, bądź ARDTX35. Co wybrać? By się nie nadziać bo nie ogarnięty w temacie jestem. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 21 Maja Udostępnij Opublikowano 21 Maja Patrząc po zdjęciu z oferty, przerzutka wygląda na Shimano Tourney TZ50. Ona ogarnia wg. specyfikacji max. zębatkę 28. Kwestia czy zmieniałeś łańcuch na dłuższy, bo może przerzutka jakoś da sobie z tym radę, ale łańcuch jest za krótki. Natomiast TZ500B to będzie dobry wybór, specyfikacja pasuje. W dniu 12.04.2024 o 19:22, Seven01 napisał(a): Korba 1 rzędowa 42 zęby. Kaseta 6 rzędów 14-28. Ponieważ Ciężko się tym jeździ zarówno pod wzniesienia Wcale się nie dziwię 🙂 Przełożenie 42-28 to dość twardo i nawet bardziej sportowe rowery szosowe mają dostęp do lżejszych biegów. Zmieniasz wolnobieg na wersję z 34 ząbkami i to na pewno polepszy sytuację, ale może się okazać, że kolejnym krokiem będzie wymiana korby na taką z mniejszą liczbą zębów, bo przełożenie 42-34 nadal nie jest jakoś szczególnie bardzo lekkie. Nie chcę uprzedzać faktów, po prostu może pojawić się taka potrzeba. W dniu 12.04.2024 o 19:22, Seven01 napisał(a): Jak i dwa ostatnie biegi nie wnoszą nic poza ciężkim pedałowaniem, jakoś nie chce to nabierać prędkości. To bardziej brak siły w nogach niż wina roweru. Oczywiście - ciężki rower, na lichych, niedopompowanych oponach nie będzie jakoś szczególnie łatwo nabierał prędkości. Ale jeżeli nogi są też dość słabe, to nawet najlepszy rower nie pomoże 🙂 Zresztą ktoś kto włożył do tego roweru korbę 42T albo minął się z powołaniem, albo skupował jakieś tanie resztki magazynowe. Na przełożeniu 42-14 w tym rowerze, przy naprawdę spokojnej kadencji 70 obrotów pedałami na minutę, pojedzie się 28 km/h. Kto jeździ po płaskim z taką prędkością na rowerze miejskim??? Nie mówię już o kadencji 90, gdzie pojedzie się 35 km/h, co jak na rower miejski jest absurdem. Jeżeli dojdzie do wymiany korby (trochę wątpię, żeby była opcja odkręcenia tarczy z korby), to optowałbym za możliwie niedużą tarczą z przodu. Na przełożeniu 34-14 pojedzie się z kadencją 70 - 23 km/h. Z kadencją 80 - 26 km/h (jeśli sił w nogach starczy). To chyba całkiem spoko jak na rower miejski. Przełożenie 34-34 nadal nie będzie wybitnie lekkie jak na mieszczucha, ale na pewno znacznie lżejsze niż bardzo twarde 42-28. Odnośnik do komentarza
Seven01 Opublikowano 23 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja Ostatecznie wjechała RD TY-500 i jest elegancko na 34 nie rzuca wózkiem. Po zmianie z 28T na 34T jest oczywiście mega poprawa. Żona zadowolona. Co do korby to z jednorzędowych budżetowych to jest 36T. Ale na razie mam dość. Dziękuję wszystkim. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się