Skocz do zawartości

Wymiana Korby na inną w Giant Revolt


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam zamiar kupić Giant Revolt 1 (lub 0). Rower wydaje mi się mieć przyjazną geometrię i jest zwinny. (mam nadzieję że to dobry wybór, - średnio zaawansowany amator, wycieczki do 100 km, asfalty, szutry, lasy). Wydaje mi się bardziej zwrotny od nowego Krossa Eskera.

W rowerze nie pasują mi 2 rzeczy:

- opony (wymienię na szersze 44mm)

- korba z zębatkami 48/32.

Jaką inną korbę mogę włożyć do tego roweru żeby przełożenia były bardziej lekkie.  Najlepsza była by chyba 42/28 albo 44/30.
Wtedy mógłbym większość czasu jeździć na większej zębatce z przodu a zrzucać na mniejszy blat tylko na mocniejszych podjazdach).

Są dostępne jakieś zamienniki tej korby dla Giant'a ?

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, RowerowyAmator22 napisał(a):

Witam

Mam zamiar kupić Giant Revolt 1 (lub 0). Rower wydaje mi się mieć przyjazną geometrię i jest zwinny. (mam nadzieję że to dobry wybór, - średnio zaawansowany amator, wycieczki do 100 km, asfalty, szutry, lasy). Wydaje mi się bardziej zwrotny od nowego Krossa Eskera.

W rowerze nie pasują mi 2 rzeczy:

- opony (wymienię na szersze 44mm)

- korba z zębatkami 48/32.

Jaką inną korbę mogę włożyć do tego roweru żeby przełożenia były bardziej lekkie.  Najlepsza była by chyba 42/28 albo 44/30.
Wtedy mógłbym większość czasu jeździć na większej zębatce z przodu a zrzucać na mniejszy blat tylko na mocniejszych podjazdach).

Są dostępne jakieś zamienniki tej korby dla Giant'a ?

 

Najprościej chyba korbę GRX 46/30 założyć + przednią przerzutkę GRX.

Jeżeli będziesz jeździł na lekko (bez sakw) to przełożeń wystarczy, a przynajmniej mi starcza - jeżdżę po Mazowszu i Roztoczu.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, RowerowyAmator22 napisał(a):

Wiem że wystarczy, ale będzie częściej konieczność zabawy przednią przerzutką na lekkim podjeździe. Wolałbym zrzucać bieg z przodu tylko na poważniejszych podaj zadach ( prędkość poniżej 15km/h)

Nie ma jakieś firmy robiącej zamienniki. Głupota że Shimano nie oferuje mniejszych korb GRX
 

Kiedyś przed erą GRX miałem w gravelu korbę mtb 38x24. Były też chyba 40/28. Ale przednia przerzutka mtb potrzebna. Nie wiem czy to zadziała z manetką grx.

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.03.2024 o 17:07, jajacek napisał(a):

A co to za korba 48x32?

FSA Omega Adventure albo FSA Omega Modular AGX+ (te dwie korby są w Revoltach 1 i 0).
 

W dniu 9.03.2024 o 08:53, RowerowyAmator22 napisał(a):

Jaką inną korbę mogę włożyć do tego roweru żeby przełożenia były bardziej lekkie.

W obu Revoltach tylna przerzutka przyjmie (fabrycznie) kasetę z zębatką 36 (zamiast założonej 34) - także będzie to jakieś drobne odelżenie przełożenia.

W tańszym Revolcie z przodu jest przerzutka Tiagra, która ogarnia blat od 46 do 52. A korba, którą tam zamontowali jest dostępna w wersji 46/30. Tak więc kwestia czy opłaca się wymienić tarcze czy całą korbę.

W droższym Revolcie przednia przerzutka GRX obsługuje duży blat od 46 do 48, tak więc mamy tę samą sytuację.

Jest jeszcze jedna opcja, choć Giant nie ma jej w ofercie (taki konfig ma chociażby nowa Merida Silex 700). Jest to napęd Shimano GRX 1x12: korba 40 + kaseta 10-51.

Dostajesz tu lekkie przełożenie 0.78, a na 40x11 z kadencją 90 pojedziesz 48 km/h. Porównując z napędem 46/30 + 11-36 mamy tu lekkie przełożenie 0.83 (czyli oczko twardziej) i prędkość 50 km/h, czyli prawie tak samo jak w napędzie 1x12.

No i jest potencjał do zrobienia jeszcze lżejszych przełożeń, co prawda Shimano na razie nie oferuje tarcz mniejszych niż 40T, ale na pewno udałoby się coś tam dopasować.
 

W dniu 10.03.2024 o 12:50, RowerowyAmator22 napisał(a):

będzie częściej konieczność zabawy przednią przerzutką na lekkim podjeździe. Wolałbym zrzucać bieg z przodu tylko na poważniejszych podaj zadach

Jeżeli tylko jeździsz przyjemnościowo i wycieczkowo (niekoniecznie powoli), a nie w peletonie, to napęd 1x z takim zakresem przełożeń warto rozważyć. Ja przedniej przerzutki nie mam już w swoich rowerach od dobrych 6 lat i nie tęsknię.

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, lukasz.przechodzen napisał(a):

FSA Omega Adventure albo FSA Omega Modular AGX+ (te dwie korby są w Revoltach 1 i 0).
 

W obu Revoltach tylna przerzutka przyjmie (fabrycznie) kasetę z zębatką 36 (zamiast założonej 34) - także będzie to jakieś drobne odelżenie przełożenia.

W tańszym Revolcie z przodu jest przerzutka Tiagra, która ogarnia blat od 46 do 52. A korba, którą tam zamontowali jest dostępna w wersji 46/30. Tak więc kwestia czy opłaca się wymienić tarcze czy całą korbę.

W droższym Revolcie przednia przerzutka GRX obsługuje duży blat od 46 do 48, tak więc mamy tę samą sytuację.

Jest jeszcze jedna opcja, choć Giant nie ma jej w ofercie (taki konfig ma chociażby nowa Merida Silex 700). Jest to napęd Shimano GRX 1x12: korba 40 + kaseta 10-51.

Dostajesz tu lekkie przełożenie 0.78, a na 40x11 z kadencją 90 pojedziesz 48 km/h. Porównując z napędem 46/30 + 11-36 mamy tu lekkie przełożenie 0.83 (czyli oczko twardziej) i prędkość 50 km/h, czyli prawie tak samo jak w napędzie 1x12.

No i jest potencjał do zrobienia jeszcze lżejszych przełożeń, co prawda Shimano na razie nie oferuje tarcz mniejszych niż 40T, ale na pewno udałoby się coś tam dopasować.
 

Jeżeli tylko jeździsz przyjemnościowo i wycieczkowo (niekoniecznie powoli), a nie w peletonie, to napęd 1x z takim zakresem przełożeń warto rozważyć. Ja przedniej przerzutki nie mam już w swoich rowerach od dobrych 6 lat i nie tęsknię.

Dziękuję za poradę. Może wolałbym bym napęd 1x ale rowery, które mam dostępne w sklepach pod ręką mają napędy 2x
(Kross, Kellys, Giant)

Dlatego wychodzę z założenia że jeśli już iść w 2x to w taki sposób aby 90% czasu jeździć na większym blacie a na mniejszy blat zrzucać tylko na mocnych wzniesieniach.

Może faktycznie lepiej będzie poszukać rower z napędem 1x zamiast kombinować.
Nie mam zamiaru zdobywać szczytów alpejskich i przełożenie 40/51 raczej nie jest mi potrzebne,  40/42 powinno wystarczyć (nie jeżdżę też z sakwami).
Ważne jest dla mnie aby na drogach szutrowych i asfaltowych mieć ciasne stopniowanie (i mieć kadencję od 80 do 90) przy prędkościach 25km/h do 35km/h
A niestety w napędzie 1x gdzie korba ma 40T mamy sytuację gdzie:
przykładowo przy prędkości 32km/h albo kadencję 90 (przy zębatce 15) lub tylko 77 (przy zębatce 13).
Spadek kadencji jest znaczny czy tylko mi się wydaje?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, lukasz.przechodzen napisał(a):

FSA Omega Adventure albo FSA Omega Modular AGX+ (te dwie korby są w Revoltach 1 i 0).
 

W obu Revoltach tylna przerzutka przyjmie (fabrycznie) kasetę z zębatką 36 (zamiast założonej 34) - także będzie to jakieś drobne odelżenie przełożenia.

W tańszym Revolcie z przodu jest przerzutka Tiagra, która ogarnia blat od 46 do 52. A korba, którą tam zamontowali jest dostępna w wersji 46/30. Tak więc kwestia czy opłaca się wymienić tarcze czy całą korbę.

W droższym Revolcie przednia przerzutka GRX obsługuje duży blat od 46 do 48, tak więc mamy tę samą sytuację.

Jest jeszcze jedna opcja, choć Giant nie ma jej w ofercie (taki konfig ma chociażby nowa Merida Silex 700). Jest to napęd Shimano GRX 1x12: korba 40 + kaseta 10-51.

Dostajesz tu lekkie przełożenie 0.78, a na 40x11 z kadencją 90 pojedziesz 48 km/h. Porównując z napędem 46/30 + 11-36 mamy tu lekkie przełożenie 0.83 (czyli oczko twardziej) i prędkość 50 km/h, czyli prawie tak samo jak w napędzie 1x12.

No i jest potencjał do zrobienia jeszcze lżejszych przełożeń, co prawda Shimano na razie nie oferuje tarcz mniejszych niż 40T, ale na pewno udałoby się coś tam dopasować.
 

Jeżeli tylko jeździsz przyjemnościowo i wycieczkowo (niekoniecznie powoli), a nie w peletonie, to napęd 1x z takim zakresem przełożeń warto rozważyć. Ja przedniej przerzutki nie mam już w swoich rowerach od dobrych 6 lat i nie tęsknię.

Jest korba GRX 38z 1x12

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

Jest korba GRX 38z 1x12

Tak! Spojrzałem tylko na wyższy model RX820, a faktycznie RX610 ma dostępny fabrycznie blat 38T.
 

3 godziny temu, RowerowyAmator22 napisał(a):

A niestety w napędzie 1x gdzie korba ma 40T mamy sytuację gdzie:
przykładowo przy prędkości 32km/h albo kadencję 90 (przy zębatce 15) lub tylko 77 (przy zębatce 13).
Spadek kadencji jest znaczny czy tylko mi się wydaje?

A jaki masz teraz napęd w rowerze? Z nim będzie najłatwiej porównać.

Są różne preferencje, przyzwyczajenia, prędkości z którymi się jeździ (im szybciej, tym faktycznie różnica jednego ząbka robi się coraz bardziej odczuwalna). Jeżeli wiesz, że potrzebujesz ciaśniejszego stopniowania, to jak najbardziej warto iść w mniejszy zakres kasety.

Odnośnik do komentarza

Jak widzę nie jestem jedynym, który zwraca uwagą na stopniowanie kasety. 
Do szybkiej jazdy po płaskim jak ktoś nie ma silnej nogi najlepsza jest kaseta "juniorska".
11-rzędowa 14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28
10-rzędowa 14-15-15-17-18-19-20-21-23-25

A przy silnej nodze 11-23 lub 11-25.

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, RowerowyAmator22 napisał(a):

teraz mam 50/34 i   11 przełożeń z tyłu 11-32 z tyłu. (napęd 105)

Kaseta jest fajnie ciasno zestopniowana, ale niestety jest zbyt twardo.

To myślę, że spokojnie zestaw 46/30 + 12. rzędowa kaseta 11-34 lub 11-36 dadzą Ci to, czego szukasz.

Obie te 12. rzędowe kasety są na dole jeszcze o jedno przełożenie ciaśniej zestopniowane niż 11. rzędowa 11-32.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...