Pinky Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Przymierzam się do zakupu budżetowego traila fulla i poważnie rozważam Marin Rift Zone 2 na kołach 29'.Jak oszacować koszty serwisu takiego roweru? Obawiam się, że trafie na amortyzatory, które wymagają drogiego i częstego serwisu to koszty jego utrzymania mnie przerosną..Jaki osprzęt jest tani (lub łatwy) w serwisie i nie wymaga częstego serwisu? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Pytanie czy będziesz tyrał w błocie czy nie? Czy będzie mył po każdej jeździe czy nie? I czy zalecane interwały serwisowe czy nie? Cennik serwisu amorów i dumperów masz na stronie Spider Suspensions. Do tego musisz doliczyć koszt Service Kit. Do tego koszt łożyska wahacza raz na jakiś czas. No i jak w każdym rowerze, kaseta, łańcuch, kółeczka tylnej przerzutki, klocki hamulcowe plus odpowietrzanie i przelewanie, tarcze czasem. Serwis piast, suportu, sterów, opony. Full oceniam że tak 1200-1500 zł rocznie musi kosztować przy przebiegu 3000 km i jest to raczej liczone po taniości. Ale nie mam fulla więc trzeba przepytać kolegów jak to u nich. Kolega dziś pisał że wstawił swojego do serwisu to na początek 1200. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Jakbym miał zbudować budżetowego fulla to Rockshox Reba lub Recon do XC/lekkiego trailu, Deore, heble Deore lub SLX, koła na piastach DT370 pod ratchet. Może mechanika zapytamy. @mike21? Co powiesz? Odnośnik do komentarza
Pinky Opublikowano 12 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Pytanie czy będziesz tyrał w błocie czy nie? Czy będzie mył po każdej jeździe czy nie? I czy zalecane interwały serwisowe czy nie? Cennik serwisu amorów i dumperów masz na stronie Spider Suspensions. Do tego musisz doliczyć koszt Service Kit. Do tego koszt łożyska wahacza raz na jakiś czas. No i jak w każdym rowerze, kaseta, łańcuch, kółeczka tylnej przerzutki, klocki hamulcowe plus odpowietrzanie i przelewanie, tarcze czasem. Serwis piast, suportu, sterów, opony. Full oceniam że tak 1200-1500 zł rocznie musi kosztować przy przebiegu 3000 km i jest to raczej liczone po taniości. Ale nie mam fulla więc trzeba przepytać kolegów jak to u nich. Kolega dziś pisał że wstawił swojego do serwisu to na początek 1200.no właśnie u mnie pod 3 tyś km rocznie podchodzi. Kwoty serwisu amorów i dumperów to dla mnie czarna magia dlatego pytam. Kasety i łańcuch to oczywistość ale też ceny kaset 12 to czasem dla mnie kosmos jak widzę i chyba oszczędniej iść w 1x11? Jak czytam zalecenia producenta amorów, żeby serwis robić co 50h to mi wychodzi, że takiego fulla 3 razy w roku musiałbym serwisować to wtedy koszt min. 3600 PLN się robi i się oddechowa Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Mały serwis czyli wymianę oleju to można samemu ogarnąć. Jak się nie katuje i się czyści regularnie to interwały serwisowe można przeciągnąć. Między 1x11 i 1x12 są małe różnice w kosztach eksploatacji, chyba że ktoś jest na droższym sramie. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Świeżo kupiłem Marina więc mam troche info. Generalnie ten rower jest dość przystepny cenowo. Zaraz po zakupie należy zrobić przegląd zerowy amoryzatorów. Około 300zł za parę, moze 400 razem z wyjęciem. Szczególnie damper rozsądnie oddać do serwisu w ramie. Ciężko się wykręca bo duże aluminiowe śruby mają dość małe gwinty imbusów i są przykręcone po 12-25 Nm. Jest duże ryzyko, że coś się nie odkręci w tym rowerze. Generalnie u mnie te śruby były wkręcone z jakimiś randomowymi momentami i wszystko sprawdzilem samemu. Marin wymaga w trzy miesiące od zakupu serwisu roweru, takiego checka by uznać łaskawie 5 lat gwarancji na ramę. Koszt 100-150zł - musi byc to wbite w kartę gwarancyjną. Same zestawy śrub i łożysk są w przystępnych cenach. Widziałem komplety po 180zł za całość, 60zł za śruby dampera. Hak przerzutki 60zł. Dalsza eksploatacja niewiele sie różni od eksploatacji innych rowerów z pełnym zawieszeniem. Co 50h umownie serwis zawieszenia. Z doświadczenie wszystko sie szybciej rozkręca, skrzypi i jtak samo jak rower czyścisz po jezdzie, to tak samo po jezdzie serwisujesz. Zaczynając od prostego wizualnego sprawdzenia elementów. Mariny są ładne, dobrze jezdzą i widać ze są fajnie zaprojektowane. Pierwszy montaż słaby, jacyś troglodyci bez pojęcia o rowerach składają te rowery. Szczytem było gdy odkryłem, że otwór na wentyl przewiercono po naklejeniu taśmy tubeless (zamiast nakleić taśmę po wykonaniu otworu). Musiałem podklejać w tym mijejscu swoją taśmą by powietrze nie uciekało przez nieszczelne połączenie wentyla z obręczą. Wszystko trzeba sprawdzić. Rower tego typu sie szybko zużywa (dla przykładu, pierwsza jazda w terenie i żadnej gleby, tylko ocieranie sie o głazy, zobacz wózek 🙂 https://ibb.co/MDpwrLN ) By sie zabezpieczyć dobrym pomysłem by kupić od razu zapasowy hak przerzutki i wyposażyć sie chociaż w klucz dynamometryczny. Dobrze obkeić rower folią. Mariny są na prawde ładnie polakierowane i chyba warto to zabezpieczyć. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 15 godzin temu, Pinky napisał(a): Przymierzam się do zakupu budżetowego traila fulla i poważnie rozważam Marin Rift Zone 2 na kołach 29'. Jak oszacować koszty serwisu takiego roweru? Obawiam się, że trafie na amortyzatory, które wymagają drogiego i częstego serwisu to koszty jego utrzymania mnie przerosną.. Jaki osprzęt jest tani (lub łatwy) w serwisie i nie wymaga częstego serwisu? Tanie w serwisie i odporne na nawet długie przeciąganie interwałów serwisowych są graty RockShox. W zastosowaniach gdzie skok 130-140 co najmniej z przodu Revelation z tyłu Deluxe/Monarch (Reba czy Recon nie były nigdy projektowane pod trail, marketing w latach 2018-2022 zrobił z nich takie potworki niemniej to już historia). Te graty ogarniesz sobie bez większych trudności w domu. Koszty kitów serwisowych czy chemii są przyziemne. Co do reszty zawieszenia to jak wyrąbiesz obecne łożyska możesz iść w kierunku np. Enduro Max (uszczelnienia kontaktowe i łożysko bez elementów dystansowych/koszyków). Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się