Skocz do zawartości

MTB 29" do XCO ~ 5000 PLN


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przyszedł czas by powoli zacząć się rozglądać za nowym rowerkiem MTB.
Chciałbym kupić hardtaila z kołami 29" do XCO. Raczej 2 koronki z przodu, żeby można było pojeździć rekreacyjnie, ale też coś co kiedyś w mogłoby się sprawdzić w mocno amatorskim wyścigu.
Z nowych rowerów myślałem o Kross Level B8.

W grę wchodzi też zakup roweru używanego.

Budżet orientacyjny ~ 5000 PLN.(może być troszkę więcej).

 

Wzrost 187 cm.

Odnośnik do komentarza

Jak chcesz się ścigać to najlżejszy i najsztywniejszy rower. Amor najlepiej Rockshox Reba (Rockshox Recon też da radę) albo Fox (droższy w serwisowaniu). Osprzęt Shimano XT ewentualnie SLX. 1x11 wydaje mi się bardzo przyszłościowe ale na razie jest drogie. Wczoraj zrobiłem ponad 100 km po mieszanym terenie ale jednak po Mazowszu, piachy, łąki, pola, las, zjazdy, podjazdy, szutry, gruntówki. Ani razu nie zrzuciłem z 36 na 22. 2 koronki to tylko jeśli będziesz jeździł w terenie mocno nachylonym, czytaj górskim i/lub jeśli dużo ważysz. Koła albo 29 (szybsze ale mnie zwrotne) albo 27,5 (wolniejsze ale zwrotniejsze). Pomierz się w kalkulatorze: http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

 

Ten rower jest świetną okazją ale obawiam się że może być za mały, wydaje się że powinieneś mieć ramę 21 cali:

http://allegro.pl/kross-level-a10-carbon-shimano-xt-fox-s-m-l-50-i6338851001.html

Odnośnik do komentarza

Witam,

Jak na razie ważę za dużo więc 2 blaty z przodu.
Sporo czytałem o kołach 29" vs 27,5" nie ma tu idealnego rozwiązania, ale raczej chciałbym 29.
Co do sprzętu to wiadomo im droższy (i lżejszy) tym mniej wytrzymały. Chciałbym, aby był to kompromis między wytrzymałością, a jakością.

W którymś z filmików na YT usłyszałem, że Kross ma zawyżone wymiary ram rowerów w stosunku do konkurencji.

 

Odnośnik do komentarza

Tak jeszcze jeśli chodzi o naprowadzenie. Jak carbon to tylko nowy albo od dobrego kolegi. Wczoraj rozmawiałem z koleżanką która się ściga. Kupiła niedawno używaną ramę karbonową. Z zewnątrz była jak najbardziej ok. Okazało się że pęknięcie karbonu jest w środku i nie da się na tym jeździć bez narażania zdrowia. Wywrotka na karbonie i uderzenie boczne o kamienie, szczególnie tylnymi widełkami może łatwo spowodować pęknięcie ramy. Jeśli się nastawiasz na ściganie z zachowaniem bezpieczeństwa i nie wpychanie się nigdzie na siłę i cierpliwe przechodzenie przeciwników to karbon jest ok. Jeśli natomiast zamierzasz walczyć bezpardonowo to polecam jednak alu. Są rowery na ramach alu, które są stosunkowo lekkie i sztywne. Sam jeżdżę na takim i mogę z czystym sumieniem polecić:

http://najlepszerowery.pl/rowery-testowe/796-specialized-crave-pro-2014.html

Waga 11,5. Crave używane chodzą po 3-4 tys. Z pamięci przychodzą mi jeszcze Cube LTD Pro, na forum jeszcze przewijały się fajne Ghosty, Canyony. Kellys (chyba Torx).

Kolega kaktus tu na forum ma bodajże aluminiowy Cube z amorem Reba i napędem 1x11 i zszedł z wagą do wagi będącej marzeniem amatorów MTB czyli 9,9kg.

Odnośnik do komentarza

tak właściwie, to Jacek już wszystko wyjaśnił :) i zdecydowanie aluminium, carbon wymaga naprawdę sporo uwagi... nie tylko przy jeździe ale i przy jakimkolwiek serwisie. 

Jacek, jeśli dalej zastanawiasz się nad 1x11 - zdejmij na chwilę lewą manetkę - docenisz mniejszy bałagan na kierownicy. pozatym... nie będzie kusiło, żeby coś przerzucać. 

Odnośnik do komentarza

Zdecydowanie rozważam 1x11. Pytanie tylko jak wygląda przejście. Musiałbym kupić nową prawą manetkę, korbę, łańcuch i kasetę. Ile to kosztuje? Podobno kasety do tego bardzo drogie. No i nie wiadomo czy mój bębenek przyjmie kasetę 11. Musiałeś zmieniać piastę czy dało się od razu założyć? Chyba będę jeździł z fajną paczką z którą wczoraj jeździłem gdzie większość ściga się w maratonach i chyba przyjdzie mi się dostosować i wystartować od czasu do czasu. Zrobiłem z nimi wczoraj ponad stówkę. Możesz się dołączyć. Zwołują się przez FB pod hasłem bikefriendly.pl

Odnośnik do komentarza

Zdecydowanie rozważam 1x11. Pytanie tylko jak wygląda przejście. Musiałbym kupić nową prawą manetkę, korbę, łańcuch i kasetę. Ile to kosztuje? Podobno kasety do tego bardzo drogie. No i nie wiadomo czy mój bębenek przyjmie kasetę 11. Musiałeś zmieniać piastę czy dało się od razu założyć? Chyba będę jeździł z fajną paczką z którą wczoraj jeździłem gdzie większość ściga się w maratonach i chyba przyjdzie mi się dostosować i wystartować od czasu do czasu. Zrobiłem z nimi wczoraj ponad stówkę. Możesz się dołączyć. Zwołują się przez FB pod hasłem bikefriendly.pl

 

ja zapłaciłem niecałe 1500 za wszystko; przerzutka, kaseta, korba, manetka, łańcuch. - za 550 sprzedałem używane graty.

Bębenek co prawda mam przystosowany pod 11rz, ale chłopaki w serwisie nie mieli żadnych problemów z mniejszymi bębenkami - shimano rozwiązało to tak, że największa koronka zachodzi trochę za bębenek. 

 

Faktycznie, kasety są paskudnie drogie 11-42 trochę ponad 300zł w przypadku XT, SLX jest trochę tańszy

Odnośnik do komentarza

No to jednak coś konkretnego trzeba fiknąć. Na razie chyba dojeżdżę do końca sezonu na tym co mam. Kasetę mam już prawie zajechaną, łańcuch też. Blaty korby też wyglądają słabo. Jesienią ocenię czy zostać na tym co mam czy zrobić przejście. Muszę tylko przymierzyć na wszelki wypadek w zaprzyjaźnionym serwisie kasetę 11 bo mam dwa komplety takich samych kół, których nie chciałbym przerabiać. Żałuję że nie kupiłem okazyjnie fajnego Speca Rockhoppera z nowym 1x11. Gośc sprzedawał za niewiele ponad 2 tys. Zrobiłbym przekładkę i puściłbym komuś ze znajomych. Wyszłoby połowę. Muszę popolować, może uda się jeszcze coś podobnego pocelować.

Odnośnik do komentarza

Do 5000 polecałbym focusa black forest'a . Rama jeszcze aluminiowa więc wytrzyma napewno więcej niż karbon z 2 blatami z przodu na XT'ku i z rebą z przodu. Jeżdziłem na tym rowerku i mogę przynać ,że naprawde konkretna propozycja. Jeszcze za tą cene zastanawiałbym się nad Haibike Freed 2015. Tyle że to już karbonowa rama .

 

 

http://rower.com.pl/focus-black-forest-29r-3-0-20-biegowy-xt-482187

Odnośnik do komentarza

Chyba zły link do tego Focusa. Jeśli ten:

http://rower.com.pl/focus-black-forest-29r-3-0-20-biegowy-xt-482187

To nie polecam. Focus bardzo dobra firma, która lubię ale tu mamy owszem fajną ramę i Rebę ale osprzęt kiepski. Manetki Deore, benazdziejne hamulce. Za 5k myślę że można dostać na Rebie i pełnym SLX z elementami XT jak dobrze poszukać. Albo pełnym XT.

Odnośnik do komentarza

Z tego co widzę to sporo rowerów z mojego budżetu ma amortyzator: Rock Shox Recon Silver Air oraz osprzęt grupy: Deore, czyli 1-2 klasy niżej niż sugerowane.
Pytanie jak wygląda kwestia wytrzymałości Deore vs SLX i XT ?

Żeby kupić taki rower jaki mi doradzacie, to chyba muszę bardziej w modele używane albo modele z wyprzedaży.

Czy możecie coś powiedzieć o hamulcach - jakich marek i modeli szukać ?
Kolejny temat o którym mało wiem to geometria roweru - tutaj też mile widziane wszelkie wskazówki.

Odnośnik do komentarza

różnica jest wbrew pozorom spora. W wadze i w kulturze pracy pod obciążeniem. po płaskim, 20km/h przy delikatnym kręceniu to i tourney się sprawdzi. Niestety, schody się zaczynają, gdy jedziemy na pełnym ogniu pod górę, przez piach, kałużę, cokolwiek, na dodatek z napędem oblepionym błotem i musimy zmienić bieg (a nie zawsze można dokładnie przewidzieć w którym momencie musimy używać manetek). w tym wypadku podział grup odwzorowuje to idealnie - deore - entry level - jakoś tam da radę, ale nie bez bólu. SLX - jest wyraźnie lepiej. XT - zaryzykowałbym stwierdzenie, że to istny wół roboczy. ot, cięższy i troszkę bardziej ospały brat XTRa, ale nie taki kanapowy :) 
Niestety, problem leży w tym, że napęd jest tak dobry, jak jego najsłabsze ogniwo - przy manetkach deore nawet XTR nie zachwyci...

 

hamulce - jak dla mnie bezkonkurencyjne XT m8000, chociaż te nowe SLXy też fajnie się zapowiadają - innych niż shimano nie polecę - chłopaki z serwisu zrobili mi shimanowskie pranie mózgu, przynajmniej jeśli mowa o hamowaniu :) 
Szkoda tylko, że rower na pełnym napędzie XT razem z hamulcami kosztuje... naprawdę kupę kasy. Proponuję szukać używek, czasem można trafić na fajną okazję. Ostatecznie - możesz spróbować złożyć rower samemu - wyjdzie jakieś 7 tys przy wykorzystaniu nowych części, ale amortyzator czy ramę spokojnie możesz kupić używane ;) 

Odnośnik do komentarza

Ja bym powiedział tak:

Deore od SLX różni się mocno technologicznie. SLX od XT różni się głównie wagą. Ma prawie wszystkie te same technologie stosowane w XT ale jest cięższe i jego założeniem nie jest stosowanie w wyścigach, chociaż można. Sądzę że dla amatora, startującego sporadycznie w maratonach SLX jest w pełni wystarczający. Mam dobrego crossa i dobrego MTB. Mam w nich mix Deore, SLX i XT. Nie widzę specjalnej różnicy między manetkami SLX i XT. Jak patrzę na tych z którymi jeżdżę to oczywiście ci, którzy regularnie startują w maratonach i walczą o dobre miejsca dążą do przejścia na XT żeby obniżyć wagę i poprawić jakość. Ale ci którzy startują dla zabawy z dalszych sektorów i jeżdżą fitnessowo/treningowo Jeżdżą w dużym stopniu na SLX. Jeśli chodzi o amory to podobnie. Reba i Fox królują wśród tych bardziej zaawansowanych ale Recon IMHO spokojnie daje radę dla tych z dalszych sektorów i do treningów. Wolałbym kupić rower na nowym Reconie i SLX niż na używanym XT.

 

Jeśli chodzi o osprzęt SRAM to mam w drugim rowerze X9 i X7 i hamulce Avid Elixir. Hamulce hamują dobrze ale klamki po paru latach mają straszne luzy i wyglądają strasznie wyeksploatowane. Kultura zmiany biegów w X7/X9 też mi nie odpowiada. Więc polecam jednak podobnie jak kaktus trzymanie się Shimano. Powiedziałbym że najważniejsze są amor, manetki i tylna przerzutka. Przednia przerzutka i hamulce mogą być IMHO gorszej klasy i przeciętny amator tego nie odczuje.

Odnośnik do komentarza

Porównanie hamulców Deore vs SLX vs XT:

 

https://www.youtube.com/watch?v=56s6uNm469M

 

I coś dla Kaktusa oraz tych którzy zamierzają się ścigać w MTB. Porównanie SLX, XT i XTR pod kątem optymalnego dobrania komponentów względem ceny na świetnym blogu Art's Cyclery:

http://blog.artscyclery.com/mountain/ask-a-mechanic-shimano-xtr-where-to-spend-your-money/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...