Skocz do zawartości

Poszukiwanie lepszych kół MTB/ trail/ enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i od razu pierwsze pytanie do Was i pytam:

1) czy jest rażąca różnica w użytkowaniu piast łączonych na 6 śrub w porównaniu do łączenia na CenterLock

2)dokonując zakupu solidnych piast w wyższej półki ++ w standardzie "na 6 śrób" czy jest możliwość , i czy jest sens w ogóle, uwsteczniać się w rozwoju technicznym i wsadzać adapter w piaście przeznaczonej do montaż hamulca na 6 śrób umożliwiający montaż w standardzie CenterLock. Od razu dopowiem, że mam 2 nieuzywane kasety 12-to rzędowe deore, które nie da się włączyć do napędu inaczej niż przez zastosowanie Centerlock.

Co radzicie ? [Jacek, Mike, Ernorator]

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, ram napisał(a):

1) czy jest rażąca różnica w użytkowaniu piast łączonych na 6 śrub w porównaniu do łączenia na CenterLock

2)dokonując zakupu solidnych piast w wyższej półki ++ w standardzie "na 6 śrób" czy jest możliwość , i czy jest sens w ogóle, uwsteczniać się w rozwoju technicznym i wsadzać adapter w piaście przeznaczonej do montaż hamulca na 6 śrób umożliwiający montaż w standardzie CenterLock.

Ad 1. Nie widziałem żadnej różnicy
Ad 2. To nie jest uwstecznianie się. Centerlock to standard WYŁĄCZNIE Shimano. 6 śrub to standard wszystkich innych.
Pamiętaj że CL jest cięższym system, co dla niektórych ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, mike21 napisał(a):

Coś więcej czemu nie da się użyć tych kaset w piastach bez CL?

Nie ma adaptera z IS do CL. W drugą stronę tylko.

No, to wiem, że przejściówka jest w jedną stronę tylko. Jeśli mam tarcze ham. montowane w standardzie  CL, to przecież nie da się ich " przyłączyć" do piasty montowanej na " 6 śrub".

Odnośnik do komentarza
41 minut temu, jajacek napisał(a):


Ad 2. To nie jest uwstecznianie się. Centerlock to standard WYŁĄCZNIE Shimano. 6 śrub to standard wszystkich innych.
Pamiętaj że CL jest cięższym system, co dla niektórych ma znaczenie.

Czyli budując kpl kół na piastach "6 śrub"  musiałbum zaminić obie tarcze ham. zamon towane w standardzie CL ?

Odnośnik do komentarza

CL pierwotnie był systemem shimano (jak 3/4 innych rowerowych standardów). Obecnie wszyscy producenci bardzo chętnie z niego korzystają. DT zdecydowaną większość gotowych kół od lat robi już pod CL (kilka lat temu dokładali gratis adaptery do IS ale przestali). Nie ma sensu patrzeć na masę samych tarcz. Piasty pod CL są lżejsze i sumarycznie z tarczą wychodzi kilka g na korzyść CL. Z innych zalet CL - trudno jest przekręcić gwint czego o IS powiedzieć nie można (a wierzcie mi nawet posiadając wzorcowany raz w roku klucz dyna z wysokiej półki zdarzyło mi się to kilka razy).

Odnośnik do komentarza

To są standardowe klucze rowerowe w dzisiejszych czasach (do kaset czy misek zewnetrznych suportu). Szybciej zdejmuje/montuje się CL (bez znaczenia jak się robi w swoim rowerze). Śruby pod IS trzeba natomiast każdorazowo traktować klejem do gwintów bo od wibracji podczas hamowania potrafią się luzować (spotkałem takie sytuacje że tarcze wisiały na krzywych już, luźnych śrubach).

7 godzin temu, ram napisał(a):

Od razu dopowiem, że mam 2 nieuzywane kasety 12-to rzędowe deore, które nie da się włączyć do napędu inaczej niż przez zastosowanie Centerlock.

To mnie trochę zastanawia? Czemu kasety 12s shimano maja być tylko do piast CL?

Odnośnik do komentarza

Trochę się pogubiłem w Twoich "zeznaniach" ale mniejsza z tym ?

Jak masz przyzwoite tarcze CL to bierz piasty z mocowaniem CL. Każdy adapter to dodatkowa masa i upierdliwość z nim związana.

Jeśli nie masz jeszcze tarcz to najpierw znajdź dobrą ofertę na piasty nie patrząc na system mocowania a potem dokup dopiero odpowiednie tarcze. 

Chińskie tarcze to nie tylko materiał ale i obróbka sprzyjająca prześlizgiwaniu się klocka po powierzchni i brak oczyszczania klocka ze zużytego materiału ciernego. Niestety jak wspomniałem zaraza weszła już na poziom SM-RT8x.

Odnośnik do komentarza

No rzeczywiście, przedstawilem mój dylemat od tyłu. Reasumujac: mam załóżone  tarcze syst.CL. Piasty mogę kupić w 2 standardach. Jako, że mam też 2 kompl nowe oraz to zakupię piasty w systemie  CL ( nie wiem czemu ale są droższe o jakieś 40 €. Na forach istotnie opinie  rozkładają się 50/50. Bębenek  microspline w kasecie , czy dobrze rozumiem, że nie będzie miał znaczenia na wybór piasty tylnej ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...