Skocz do zawartości

Szosa do 6000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

ostatnio zastanawiam się nad zakupem roweru szosowego. Ostatnie dwa lata spędziłem na gravelu Trek Checkpoint AL3 i chciałbym przerzucić się teraz na typowy rower szosowy, ponieważ w większości tereny po których jeżdżę to asfalt.

Chciałbym żeby szosa ta miała tarczowe hamulce, oraz była już na osprzęcie z Tiagry.

Czy macie może do polecenia rowery, które mogę kupić nowe/używane w tym przedziale cenowym? Jeśli rower byłby nowy jestem w stanie nagiąć budżet. Z rowerów które znalazłem na OLXie myślałem nad: 
https://www.olx.pl/d/oferta/trek-domane-al-3-disc-56-CID767-IDVqNLt.html
https://www.olx.pl/d/oferta/szosa-cannondale-synapse-105-roz-56cm-2023r-CID767-IDVAvgm.html

Zastanawiałem się jeśli chodzi o nowe rowery nad tymi z decathlonu, może ktoś miał z nimi do czynienia ? 
https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-edr-af-ultegra/_/R-p-311959?ad=&cd=20490598297&gclid=CjwKCAjw9-6oBhBaEiwAHv1QvEhHnGvngYz8gEMq146cdDAsLAyW4G2SrpZntLAx14nNYxe85JHuoBoCfyoQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&kd=&lpo=orid&lpoid=fa7a41436fbe414fd85029cbee8b0c7cb4e05909&mc=8569095

 

Jestem otwarty na wszelkie propozycje oraz dyskusje. 

Odnośnik do komentarza

Spodziewam się że będzie to mega niekomfortowy rower. Miałem kiedyś Bullsa z aluminium 7005. w przeciwieństwie do alu 6061 z którego jest 90% rowerów jest odporniejsze ale znacząco sztywniejsze.

Jakby miał wydać 6k to kupiłbym karbonową szosę typu endurance na 105. Najchętniej Specialized Roubaix, Trek Domane, Giant Defy.
Podobno aluminiowy Cannondale Caad też komfortowy ale nie miałem do czynienia.

Odnośnik do komentarza

I tak i nie.

What Is the Difference Between 6061 T651 and 7075 T651 Plate?

Jeździłem na ramach szosowych z alu 6061. Bardzo się nie polubiliśmy. 
Jeździłem na ramach MTB z alu 6061. Było ok.
W szosie pochłanianie drgań na cienkich oponach ma duże znaczenie. Rama z alu 7005 będzie sztywniejsza i będzie gorzej tłumić drgania. Sztywność jest pożądana jak stajesz w pedały i nie chcesz wtedy żeby energia szła że tak powiem w gwizdek.
Ale jak najedziesz na dziurę to dobrze żeby rama się trochę ugięła żeby zamortyzaować jej skutek. 
Są to jednak teoretyczne rozważania. Rama ramie nierówna i dopóki się przejedziemy trudno powiedzieć. Jako ramy typu endurance, nie chciałbym ramy z alu 7005. Do wyścigów typu kryterium jak najbardziej.
Ramy z alu 7005 są droższe i wytrzymalsze.

Odnośnik do komentarza

Mam jeszcze jedno pytanie. Chciałbym zakupić ten rower:
https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-105-2023/

a tam tabela rozmiarów wygląda tak:

-51 / S (na wzrost ok. 157-168 cm) / wyprzedane
-55 / M (ok. 168-181 cm) 
-58 / L (ok. 181-192 cm)
-62 / XL (> 190 cm)

 

Zastanawiam się czy mając 183 cm lecieć w rozmiar L czy M i w razie czego kombinować z mostkiem

Odnośnik do komentarza

Ogólnie pozycję reguluje się kokpitem. Długością i nachyleniem mostka, ilością podkładek pod mostkiem, szerokością i głębokością kierownicy. Dla większości amatorów optymalna jest kierownica typu short reach, shallow drop. Za ok. stówę się kupi.

Mam takie na zbyciu jakby było trzeba:
Short Reach Handlebars | Specialized.com

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Greg29 napisał(a):

Lepiej wydłużyć lekko przykrótką ramę dłuższym mostkiem niż skracać za dużą ramę krótszym mostkiem bo krótszy mostek to mniejsza stabilność roweru

Dokładnie. Szosa nie powinna mieć mostka krótszego niż 90 mm. Jakoś bardzo wątpię żeby była za krótka. Na zdjęciu mój syn, wyczynowy zawodnik, 183 wzrostu, który przesiadł się z 56 na 54.  

Brak opisu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...