Skocz do zawartości

Rower crossowy ze sztywnym widelcem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam pytanie jak wyżej czy istnieje taki rower w produkcji chodzi mi dokładnie o rower crossowy lub fitness do którego można założyć opony w rozmiarze 38 lub 40 ewentualnie czy jesteście w stanie polecić rower crossowy na dobrym amortyzatorze w sieci znalazłem taki rower jak trek fx2 lub fx3 ewentualnie unibike viper lub unibike xenon. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc/p/35003/?colorCode=grey
 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-disc/p/35021/?colorCode=blue_bluedark
 

https://www.unibike.pl/vipergts.html
 

https://www.unibike.pl/xenon.html

Odnośnik do komentarza

Treki, które zalinkowałeś przyjmują 38mm bez błotników - informacja ze strony producenta

W Unibike to są tajne informacje, tajna jest również wartość reach i stack - żeby przypadkiem konkurencja nie skopiowała ? - ale fabrycznie mają założone opony 1.6'' czyli 40mm

 

Giant Roam Disc 1 - amortyzator powietrzny, opony do 53mm (2-2.1") wg strony

Marin DSX 1 / 2 / FS - opony do 2.1'' (dodatkowy plus to sztywne osie)

Marin Fairfax - ma fabrycznie 35mm, ale na zdjęciach jest sporo luzu - pewnie 40-42 wejdzie, ale potwierdź w jakimś sklepie

Specialized Sirrus np model X 4.0 z amortyzacją futureshock - fabryczne opony 38mm, powinny wejść 42mm (dodatkowy plus to sztywne osie)

Riverside Touring 520 - opony fabryczne 42mm (dodatkowy plus to sztywne osie)

Cube Nulane - fabrycznie 40mm (dodatkowy plus to sztywne osie)

Cube Nature - 2"

 

 

Podobno najlepszy amortyzator do crossów to Rock Shox Paragon Gold

https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-paragon-gold-rl-pd13819/?v_Id=118854

 

Radon Scart - fabrycznie 40mm 

https://www.bike-discount.de/en/radon-scart-light-10.0-2

 

Widzę, że nie możesz trafić roweru, który Tobie przypasuje - miałeś chyba Domane, pytałeś o gravele, a nagle przeskakujesz na szerokość opon w crossach...

 

Napisz może na czym Ci zależy w rowerze, to może łatwiej będzie forumowiczom Tobie doradzić.

 

Nawet w tych crossach/fitnessach, które podałem będziesz miał różne pozycje (orientacyjnie i na szybko) i amortyzację lub jej brak:

- Marin DSX i Cube Nulane - pozycja pochylona

- Marin Fairfax, Cube Nature i Giant - pozycja umiarkowana

- Spec Sirrus - pozycja bardziej wyprostowana

 

Z graveli Merida silex ma jedną z najbardziej wyprostowanych pozycji, opony max 42mm

 

 

Odnośnik do komentarza

Faktycznie mam problem z wyborem odpowiedniego roweru i zdaje sobie sprawę ze nie ma roweru do wszystkiego trasy głównie asfalt stosunek 80/20, hamulce hydrauliczne ponieważ ewentualny koszt wymiany z mechaniki na hydraulikę w klamkomanetkach jest znaczny z tego powodu celuje w hydraulikę, pozycja raczej komfortowa dobrze było by wybrać kierownice z barankiem ponieważ można zmieniać ułożenie rak ewentualnie prosta kierownica i dokupić boczne chwyty, napęd raczej 1x ze względu na prostotę 2x tez nie będzie przeszkadzał, możliwość wsadzenia opon od 38c w górę, budżet Max 5 tys. To chyba lub aż tyle ?

Odnośnik do komentarza

To w tym budżecie gravel z hydrauliką to chyba tylko Esker 5.0. Jeżeli nim jeździłeś i Tobie pasuje to ok.
Jeżeli nie do końca, to gdybym to ja wybierał to na pierwszym miejscu postawiłbym na ramę jaka mi pasuje, kosztem hydrauliki.

Albo jednak prosta kierownica. Pozostaje kwestia:

- amortyzator czy bez

- pozycja - pochylona czy wyprostowana - tu pewnie musisz jakieś jazdy próbne porobić

 

Odnośnik do komentarza

Widziałem komentarze, że Merida Silex jest długa (co potwierdza tabela geometrii) i polecają brać mniejsze niż normalnie. Np dla mnie (175cm) zazwyczaj pasują Mki. Silex M ma reach 400. W moim obecnym gravelu mam 383mm. Czyli być może dla mnie byłby lepszy Silex Ska z reachem 380mm. Kalkulator na stronie Meridy zaleca mi Mkę, ale poprzedniego stalowego gravela miałem z reachem 395mm i czułem się za bardzo rozciągnięty. Sprzedałem go koledze o wzroście 180cm i jest zadowolony.
 

Miałem gravela stalowego ze stalowym widelcem i na jakiejś wycieczce zamieniłem się z kolegą na rowery - on miał alu ramę i karbonowy widelec - moje odczucie było takie, że na stali np tarka na drodze szutrowej była łagodniej odczuwalna. Na widelcu alu nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Tonystark napisał(a):

Czyli wychodzi na to ze przy moich wymiarach powinienem brać rozmiar M a co myślisz o rowerach unibike ?

Jeżeli masz na myśli Meridę Silex to tak. Kalkulator Meridy dla 180cm też podaje rozmiar M.

Breezera Radara też M (51)

Jakbyś miał możliwość to przejedź się takim Breezerem - będziesz miał porównanie do Krossa Eskera który jest bardziej szosowy

Unibike nie miałem.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Tonystark napisał(a):

Pozycja wyprostowana/komfortowa, bez amortyzatora. Pytanie co będzie najlepiej tłumiło drgania widelec

1.full stalowy,

2.aluminiowy

3.karbonowy z aluminiowa rura sterowa ? 
 

myslalem tez o meridzie silex 200 tylko nie wiem jak rozmiar przy moim wzroście 180 cm i przekrok 86/87cm 

Nie można generalizować. Miałem widelce węglowe, które były sztywniejsze od najsztywniejszych alu. Tanie stalowe też zero pracy (za grube przekroje). A zdarzały się elastyczne alu. Wszystko zależy od konkretnej realizacji i ceny. W każdym razie to guma robi 95% roboty nie widelec czy rama. Rzecz jasna nie 28mm dowalona do 6bar. 

Odnośnik do komentarza

Jeździłem na trzech framesetach stalowych:

- Marin 4C - widelec ok 1500g - nie czułem żeby cokolwiek wybierał

- Breezer Radar - widelec ok 1200g

- Octane one Kode - widelec ok 1000g

W Radarze i Kode widelce pracowały i łagodziły uderzenia - to nie jest tak, że widelec się ugina jak amortyzator i jedzie się jak po stole. Porównałbym to do litery V i U - takie złagodzenie, zaokrąglenie nierówności, a nie ich eliminacja. 

Odnośnik do komentarza

Witam chciałem się pochwalić ze wybór padł jednak na rower typu fitness czy jak to można ująć gravela z prosta kierownica Trek fx3 2023 jeszcze raz dziękuje wszystkim za porady i pomoc ??? mam jednak inne pytanie potrzebuje dobrej i szybkiej opony do wyżej wymienionego modelu 80/90% asfalt reszta ścieżki leśne, ubite dukty. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...