Skocz do zawartości

Canyon Exceed 2022 CF 7


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz cierpliwość i dostępność, to zobacz również  CUBE Elite C:62 ONE. Cena identyczna do 1 ojro, waga niższa (9,8kg) , widelec RockShox SID Select lepszy od SID SL select jak w canyonnie, grupa napędowa również oczko wyżej, bo GX Eagle, X1 (w canyonnie tylko "zwykłe" GX Eagle ? ). I tu uwaga: Cube jest na dobrych skądinąd kołach ale ... aluminiowych. Canyon ma kompozytowe a pomimo tego waga jest wyższa od cube.

Odnośnik do komentarza

Technicznie jest to bardzo dobra konfiguracja jak za tę cenę:
- karbonowa rama
- wyścigowy amor
- karbonowe, wyścigowe koła
- przyzwoity ale niewyścigowy napęd
- trochę lepsze spowalniacze zamiast hamulców
- bardzo przeciętna waga jak na rower wyścigowy

No i trzeba mieć na uwadze że te ramy bywa że pękną i są kłopoty z lakierem. Jak pęknie to można nową ramę opieprzyć, kupić lepszą i zrobić przekładkę. Ale ten rower ma ręce i nogi. No i koła karbonowe raczej prędzej czy później pękną więc jak takie kupujemy warto mieć gwarancję crash protection na nie. 

Nie wiem jacy są teraz konkurenci tego roweru oprócz XC900 z Decathlonu. Cube na rok 2022 miał model Reaction Race C:62 który był lepiej skonfigurowany ale na kołach alu.

Ten Cube co kolega @ram napisał też warto obejrzeć

Odnośnik do komentarza

Tylko 6 lat GW canyon daje na ramę. Rzekomo prześwietlają u siebie każdą sztukę jaka do nich trafia (produkcja w chinach w firmie trzeciej). Gadałem z ludkami związanymi z tą firma - prawie wsztstko co trafia do nich na reklamacje ma ewidentne ślady uszkodzenia spowodowanego czynnikami zewnetrznymi. Nie mniej w wielu kontrowersyjnych przypadkach dają nową ramę. IMHO jak wchodzili na rynek i mieli wtedy naprawdę atrakcyjne ceny to taka GW była do przełknięcia. W dzisiejszych czasach już tak kolorowo nie jest.

Odnośnik do komentarza

@mike21 Co tam mówi serwis to jedno. Ale mam przypadki wśród znajomych. Jeden jechał po prostej drodze na Endurace i jak najechał na studzienkę to mu pękły tylne widełki. Słyszałeś o czymś takim u innego producenta? Bo ja nie. Drugi koleś odsyłał Aeroroada w zeszłym roku 7 raz na gwarancji. Totalne wady konstrukcyjne sztycy podsiosłowej i kierownicy plus problemy z lakierem. Trzeci kumpel dwa Canyony Spectrale pęknięte. Ewidentne pęknięcia zmęczeniowe. Nie ściga się. Jeździ natomiast dość agresywnie po trasach enduro, jest lekki z 75 kg. Jeden koleś pęknięty Exceed w czasie wyścigu na jakieś hopie. 8 miesięcy czekania na ramę. Pewnie jakbym popytał było więcej tych przypadków. Większość Canyon wymienił. Ale powiedziałbym na podstawie tych kumpli że jest po pierwsze problem z kontrolą jakości a dwa że wypuszczają niedopracowane produkty w krótkim cyklu produkcyjnym i przerzucają testowanie na klienta końcowego. To nie są dobre praktyki moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza

@jajacek żartujesz? Każda marka na przestrzeni ostatnich 10 lat zaliczyła mega wtopę na grubej imprezie, że gdyby nie ich wielkość (zasobność portfela) by nie istaniała.

Pierwszy z brzegu przykład: https://www.cyclingweekly.com/news/racing/specialized-takes-blame-catastrophic-component-failure-caused-niki-terpstras-paris-roubaix-crash-325298

A z cywilnych... mamy co chwilę akcję przywoławczą na wymianę (ostatnio widelce i kierownice w rowerach jednej z 3 najbardziej rozpoznawalnych marek).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...