Cris78921 Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Hejo ? Wymieniłem łańcuch w swoim Cube Stereo Hybrid 160 (elektryk) z KMC na SHIMANO - 12 rzędów, taki jaką mam kasetę z tyłu. Po zamontowaniu patrzę i łańcuch jest mega luźny - opada na ziemię ? Skróciłem o 4 ogniwa (aż) i ok. Problem jest tylk otaki, ze wszystkie przerzutki pięknie pracują z wyjątkiem ostatniej - co jakiś czas przeskoczy (zostając na tej samej). W czym może być problem? Dodam, ze rower ma ok 500 km, więc nówka, kaseta prawie niezużyta ? W łańcuchu jest spinka fabryczna. Łańcuch Shimano. Zauważyłem też, ze na dolnej przerzutce ślimak jest praktycznie poziomo. Może łańcuch dalej za słaby naciąg i skrócić o 1 ogniwo? Dołączam foty: Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 Wygląda na zbyt luźny. Ale tego nie robi się tak, że kupujesz łańcuch, nie skracasz i ładujesz taki jaki Ci sprzedali. Albo się porównuje do wcześniejszego łańcucha jeśli tamten był ok, albo druga opcja: zakładasz łańcuch bez przerzutki na największy blat z tyłu i na największy blat z przodu, naciągasz go odmierzasz ile byś musiał mieć łańcucha aby wystarczyło na te blaty i dodajesz 2 ogniwa. Resztę obcinasz. Tu może być dodatkowo problem z naciągiem linki. Odnośnik do komentarza
Cris78921 Opublikowano 30 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 Ok przyjęte ? A przymiar łańcucha? Jaki będzie dobry do mojego modelu? Mam Sram NX Eagle™, 12-Speed Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 31 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2023 nie uważam przymiaru za szczególnie ważny. Wolę mieć 3 łańcuchy i rotować co jakieś 500 km. Za każdym razem wrzucasz najkrótszy łańcuch do napędu. Kaseta przeżyje w ten sposób koło 10kkm, później kaseta do wymiany i kolejne 3 łańcuchy. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 31 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2023 Najprościej policzyć ilość ogniw w starym łańcuchu i tele samo dać w nowym. Można też tak jak pisze Oskar za każdym razem dobierać długość zakładając na rower na największe przerzutki, cytując klasyka ?: Cytat Drugim sposobem jest założenie łańcucha na największą tarczę na korbie (jeżeli masz napęd z jedną tarczą, to oczywiście ona jest największa ? oraz na największą zębatkę na kasecie, ale bez przeplatania łańcucha przez przerzutki. Następnie napręż łańcuch w taki sposób, aby jego końce naszły na siebie (patrz grafika poniżej). Teraz dolicz odpowiednią liczbę pinów, w zależności od posiadanego napędu: napędy Shimano i SRAM z dwiema lub trzema tarczami z przodu – dodajemy dwa następne piny łańcucha napędy Shimano 1×10, 1×11 – dodajemy dwa następne piny łańcucha napędy Shimano 1×12 w rowerach z przednim amortyzatorem – dodajemy cztery następne piny napędy Shimano 1×12 w rowerach z pełnym zawieszeniem – dodajemy pięć następnych pinów napędy SRAM 1×7, 1×11 – dodajemy cztery następne piny łańcucha napędy SRAM 1×12 w rowerach z przednim amortyzatorem (bez tylnego) – dodajemy cztery piny napędy SRAM 1×12 w rowerach z pełnym zawieszeniem – dodajemy dwa lub trzy piny łańcucha Sprawdzając długość łańcucha w rowerach z pełnym zawieszeniem, musicie spuścić powietrze z dampera, to bardzo istotne! Źródło: Jak dobrać długość łańcucha rowerowego? | Rowerowe Porady Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 31 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2023 Nigdy nie liczyłem ile mam ogniw, łapie ręką jeden i drugi tak aby oba zwisały równolegle do siebie i tne dłuższy tak, aby miał tą samą długość (tam może być przesunięcie o parę mm do cm jeśli łańcuch jest rozciągnięty. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się