debieharry Opublikowano 22 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Cześć, Szukam szybkich opon do swojej Meridy Big Nine 500 z 2019r. Obecnie mam założone Schwalbe Hurricane 29x2,25. Względem Maxxis Ikon odczułem sporą poprawę, lecz to ciągle za mała prędkość. Myślałem, nad gravelowymi oponami, żeby zrobić z tej Meridy rower wyprawowy. Obręcze fabryczne Merica Comp CC, 20 IWR. Nie wiem czy opony 28" będą pasować, niby ETRTO się zgadza, lecz wolę zapytać doświadczonych. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 Będą pasować, tyle że będą dziwnie wyglądać.Opory toczenia możesz porównać tu https://www.bicyclerollingresistance.com/ Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 szerokość wewn. obręczy 20 mm spokojnie nadaje się pod opony od 30 mm w górę.Dziwnie będzie wyglądał tylko MTB na gravelowych kapciach, ale lej na to Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 Z drugiej strony, jeśli szukasz prędkości to zmień rower. Odnośnik do komentarza
debieharry Opublikowano 23 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 Dzięki za konkretne odpowiedzi ? Planowałem kupić gravela, lecz ceny są kosmiczne, dlatego zostanę przy mtb. W ubiegłym tygodniu sprzedałem szosę, a obecnie szukam czegoś pomiędzy endurance, a road+ z możliwością wrzucenia kapci 35~40mm. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 11 godzin temu, debieharry napisał(a): Cześć, Szukam szybkich opon do swojej Meridy Big Nine 500 z 2019r. Obecnie mam założone Schwalbe Hurricane 29x2,25. Względem Maxxis Ikon odczułem sporą poprawę, lecz to ciągle za mała prędkość. Myślałem, nad gravelowymi oponami, żeby zrobić z tej Meridy rower wyprawowy. Obręcze fabryczne Merica Comp CC, 20 IWR. Nie wiem czy opony 28" będą pasować, niby ETRTO się zgadza, lecz wolę zapytać doświadczonych. Raczej nie znajdziesz nic szybszego, może schwalbe kojaki ale to trochę się kłuci z rowerem mtb. Same opory toczenia na tych hurricanach powinny być podobne co w rowerach grawelowych, możesz poszukać, gdzie Ci waty uciekają jeśli rower nie jedzie. Opona oponie nie równa, mieszkanka wyścigowa z oponą lateksową toczy się dużo lepiej niż tani drut z kiepską dętką, jeszcze lepiej się toczy opona zalana mlekiem, pytanie też na jakim ciśnieniu jeździsz? Ja mojej narzeczonej wrzuciłem szybkie opony race kinga, nabite do wysokiego ciśnienia dalej nie jechały, problem był w łożyskach, może czas przeserwisować Twoje piasty i wsadzić tam nowe łożyska albo chociaż dać świeży smar. Energia może Ci też uciekać na takich głupotach jak zła wysokość siodełka albo amortyzator pod siodełkiem, u mnie optymalne pedałowanie jest jeśli siedząc swobodnie na siodle mam 1 cm luzu między piętą a pedałem. Wtedy przy pedałowaniu poprawną częścią stopy mam najwięcej watów. Na prędkość może też wpływać pochylenie na rowerze. Przy bardzo wyprostowanej pozycji generuje 10-20% mniej mocy niż na pochylonej. Widzę to ciekawie na trenażerze, jadąc pochylonym, trzymając kierownicę mam przy 200 watach 130 bpm, jeśli się wyprostuje bo np. piszę sms, tętno leci do 140-145 przy tej samej mocy. Jakie masz ustawienia amortyzatora? Blokada amortyzatora potrafi bardzo dużo poprawić, jeśli Ci się ugina pomimo blokady to zwiększ mu ciśnienie, rockshocki tak działają, że w zależności od ciśnienia różnie działa blokada. Jak chcesz prędkości możesz zainwestować w lemondkę. MTB na kojakach z lemondką będzie szybszy niż szosy endurance. Jeśli jeździsz tylko po asfalcie i lekkich szutrach możesz pomyśleć nad wymianą amortyzatora na sztywny widelec, rower będzie lepiej przyspieszał ale nie wpływa to zbyt mocno na prędkość po rozpędzeniu. Ogólnie to powyżej 20 km/h opory powietrza są większe niż opory toczenia roweru, jeśli masz problem z trzymaniem wyższych prędkości to przyczyną raczej nie są opony a kwestie związane z byciem aero. Może też masz jakieś bardzo luźne ubrania? Rozpięta kurtka odejmie Ci spokojnie z 2-3 km na godzinę w okolic 30 km/h. Odnośnik do komentarza
debieharry Opublikowano 23 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 Dzięki za wyczerpującą wypowiedź i wiele informacji. Opony chcę zmienić ze względu na opór toczenia. Jadąc z kumplem (on na szosie), spokojnie osiągałem średnią 28~30km/h przez 35km na tych hurricane'ach. Serwis przeprowadzę dzisiaj, wszystko rozbiorę i nałożę nowy smar. Trochę masy przybyło podczas zimy, pomimo jazdy na trenażerze. Chciałbym zrzucić 10kg do czerwca (maraton szosowy 220km). W planach mam również maratony gravel, także lemondkę oraz rogi kupię na 100%. Nie wiem czy jestem jeszcze w stanie uzyskać jakieś lepsze wyniki dzięki szybszym oponom. Maratony gravelowe to w sumie 20~30% szosa oraz 70~80% szuter, także skłaniam się ku takim oponom. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się