Skocz do zawartości

liftlodz

Użytkownicy
  • Postów

    870
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia liftlodz

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Hmm Opory powietrza na rowerze szosowym są zdecydowanie największym czynnikiem hamującym ruch – przy prędkościach powyżej 25 km/h to ponad 80–90% całkowitych oporów. Dodanie owiewki aero (fairingu) może je zmienić, ale zależy to od konstrukcji. 1. Bez owiewki (typowy rower szosowy, zawodnik w pozycji „aero” na lemondkach) Współczynnik oporu (CdA): ok. 0,25–0,30 m² (zależnie od pozycji kolarza). Przykład przy 40 km/h: moc tracona na opór powietrza to ok. 250–280 W. Kolarz pochylony, z wąskimi ramionami, zyskuje sporo względem jazdy „na klamkach” (gdzie CdA może być 0,35–0,40 m²). 2. Z owiewką aero (fairingiem) Mała owiewka (np. na kierownicy, jak w rowerach torowych do prób prędkości lub rowerach ligowych) może zmniejszyć CdA nawet o 10–20%, czyli np. z 0,28 m² do 0,23 m². Przy 40 km/h oznacza to oszczędność rzędu 25–50 W. Duże owiewki (pełne osłony, jak w rowerach typu recumbent z fairingiem) potrafią zejść z CdA nawet do 0,05–0,10 m², co pozwala przekraczać 100 km/h przy mocy, jaką normalnie generuje amator (250–300 W). 3. Potencjalne minusy owiewki aero Waga (kilka setek gramów do kilku kg). Wrażliwość na wiatr boczny – przy bocznych podmuchach owiewka może być wręcz niebezpieczna. Regulaminy wyścigów UCI zabraniają stosowania owiewek (poza specyficznymi konstrukcjami torowymi z homologacją). Podsumowanie Bez owiewki: klasyczny szosowiec w pozycji aero → CdA 0,25–0,30 m². Z owiewką: mała fairing → spadek CdA o 10–20% (oszczędność ~25–50 W przy 40 km/h). Pełna owiewka (rekordy prędkości): CdA nawet 3–5 razy mniejsze niż na szosie.
  2. Jak to jest amatorka to robotę i to sporą robi owiewka aero zamontowana przed kierownicą. youtu.be/kZJEdFZ7EGg?si=WfSyJpAQM26tEGtC
  3. liftlodz

    Zakup trenażera

    Kasetę załóż taką samą jak masz w rowerze, który wepniesz do trenażera. Filmik z instalacji trenażera nad którym się zastanawiasz.
  4. No Jacku totalnie nie masz racji. Ja na Continental GP 5000 AS przejechałem 8000 km i 0 kapci, opony tubeless, bez mleka przez 5000 km, Koła Vinci.
  5. Spróbuj najpierw pojeździć tak jak ja, czyli tubeless ale .... bez mleka i woź ze sobą po prostu dętkę na wszelki wypadek. Jeśli masz dobre koła i opony to spokojnie będzie trzymać ciśnienie.
  6. No chyba że jeździsz na Campie to ten sposób ustawienia długości łańcucha nie działa. Ustaw na małej zębatce z przodu i najmniejszej z tyłu i ustaw odległość wózka przerzutki od łańcucha na ok 1 cm
  7. liftlodz

    gwarancja na ramę

    Giganta TCR z 2025 roku w na mechanicznej 105 w Hiszpanii można kupić za 7500 zł
  8. Szosy robię 1 raz w roku porządny serwis z wymianą linek i pancerzy oraz kontrolą sterów i suportu. Sztycę wyciągam jak mi coś zaczyna skrzypieć. Gravel tak samo, tylne koło ( Rohloff ) jedzie do serwisu co 5000 km i w tym czasie robię linki, pancerze i stery. Mam łatwo bo u mnie wszystko jest na wierzchu [emoji16]. W sumie ogarniam swoich (i żony) 11 rowerów + 3 rowery wnuków.
  9. liftlodz

    Szosowe rozterki

    To jeszcze teraz nie żałuj kasy i kup porządne, szybkie opony i wówczas na prawdę poczujesz różnicę.
  10. Ja jeżdżę w ciuchach kupowanych u Leszka Sledzińskiego, czyli Prawie Pro, jeździłem też w spodenkach Assosa, ale jestem mocno rozczarowany jak im w ciągu ostatnich 2 lat spadła jakość. Mam też ciuchy od Martombike, czyli dzisiejszego Inoni.
  11. Od jakiegoś czasu używam Smove i jest ok. Na trudne warunki polecam ... rower na pasku.
  12. Niczym się nie różni, używaj plastikowych łyżek
  13. Proszę bardzo. Rozmiar M\L Mogę założyć inne siodło i dluższy mostek, jeśli będzie taka potrzeba. Jeśli jesteś zainteresowany pisz proszę na priv
  14. Jeśli chcesz Contenta to ja mam do sprzedania, na Tiagrze, z hydrauliką i tarczami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...