Skocz do zawartości

liftlodz

Użytkownicy
  • Postów

    821
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia liftlodz

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. No to jest cały na biało. Gotowy do jazdy, z licznikiem, pedałami, radarem, pompką 8.07 kg
  2. Ja totalny amator, nawet bardziej niż kolega Jacek, mam szosy w stali, karbonie i Tytanie. Aluminium jak dla mnie za sztywne, z tym że ja jeżdżę na oponach 23-25 mm.
  3. Apropos używania roweru na szutrach, stary szosowy rower, przełajowa opona 33mm i też da się jeździć, a do tego całkiem szybko. Tylko że roweru szkoda.
  4. Znajdź sklep, i przymierz się, a najlepiej przejedź się
  5. Może miałeś podróbkę? Kup kasetę i łańcuch Sram, będzie działał wieki.
  6. Oto co rzecze AI na temat geometrii wymienionych przez Ciebie rowerów Oto porównanie geometrii modeli Kellys Soot 90 i Kross Esker 6.0, bazujące na danych producentów i zestawieniach firm trzecich dla podobnych rozmiarów: --- [emoji423] Geometria (Rozmiar Medium/Large) Parametr Kellys Soot 90 (M/L) Kross Esker 6.0 (M/L/duże) Stack ok. 557 mm (rozmiar S) 586 mm (M) – 605 mm (L) Reach ok. 375 mm (S) 387 mm (M) – 398 mm (L) Head tube angle 71° (S) 70.5° Seat tube angle 74° (S) 73.5° BB drop/height 67 mm drop / 282 mm wysokość 75 mm drop / 281 mm wysokość Chainstay 435 mm (S) 430 mm stałe (wszystkie rozmiary) Wheelbase ~1027 mm 1045 mm (M) – 1062 mm (L) --- [emoji468] Porównanie i interpretacja 1. Agresywność pozycji (stack/reach) Esker 6.0 jest wyższy (więcej stacku) i dłuższy (więcej reachu), co daje bardziej „wyprostowaną” pozycję w porównaniu ze Sootem, zwłaszcza w większych rozmiarach. Soot 90 w wersji S oferuje bardziej agresywną geometrię, bliższą klasycznemu rowerowi gravel. 2. Stabilność i prowadzenie Esker dzięki szerszym rozstawom osi (wheelbase) i krótszym rury podsiodłowej (spadek BB) daje stabilność przy szybszej jeździe i w terenie. Soot dzięki nieco bardziej pionowemu kącie główki ramy (71° vs 70.5°) jest bardziej zwrotny. 3. Przekrok i komfort pedałowania Większy spadek BB w Esker (75 mm) zapewnia niższy środek ciężkości, co poprawia komfort jazdy w trudniejszym terenie, ale nieco obniża prześwit pod pedałami. Chainstay krótszy w Esker zwiększa responsywność. 4. Dopasowanie do użytkownika Kellys oferuje trzy rozmiary (SM/MD/LG), dobrane na wysokości 158–187 cm . Kross ma rozmiary od S do XL, gdzie M jest przeznaczony dla 168–174 cm, a L dla 177–183 cm . --- [emoji3166] Który wybrać? Wybierz Esker 6.0, jeśli: Preferujesz wygodniejszą, bardziej wyprostowaną pozycję (większy stack). Planujesz dłuższe trasy i dużo jazdy w terenie; stabilność i komfort są dla Ciebie kluczowe. Szukasz roweru o bardziej uniwersalnej charakterystyce. Wybierz Soot 90, jeśli: Wolisz bardziej sportową, agresywną pozycję. Cenisz responsywność i szybsze prowadzenie na szutrze czy szosie. Jesteś niższy – topowe geometrii Soota mogą lepiej pasować. --- [emoji373] Podsumowanie Esker 6.0 = bardziej komfortowy, stabilny, „wszystkorozwojowy” gravelowy rower o nowoczesnej, wyprostowanej geometrii. Soot 90 = karbonowy, zwrotny, sportowy gravel – idealny na szybsze, lekkie szutrówki i agresywniejszą jazdę. Daj znać, jeśli podasz swój wzrost i preferencje – pomogę dobrać odpowiedni rozmiar oraz model!
  7. liftlodz

    Stery

    Masz klasyczne stery z łożyskami kulkowymi w wiankach. Zobacz film, najważniejsze dla Ciebie informacje od 7.50 .
  8. Najlepiej to się po prostu przejechać
  9. Tu masz jeszcze fajny rower https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-marin-muirwoods-pd40834/?v_Id=223683&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=Cj0KCQjwgvnCBhCqARIsADBLZoI_EvCVW5wrtyPTITXgc3-_OsiFGyRswJoGZ66E7iikXf_jrJPUw6QaAhBeEALw_wcB I filmik
  10. Popatrz na ofertę Marina, np Kentfeld, Presidio, dsx czy 4corners
  11. Koniecznie potrzebujesz amortyzator? Po jakim terenie zamierzasz jeździć?
  12. Ok Jacku, dokładam do listy porządną ramę. Ale bardziej mi chodziło o to, że jeśli potrzebujesz amortyzatorów lub quasi amortyzatorów, to znaczy że wybrałeś zły rower lub złą drogę lub jedno i drugie na raz.
  13. No to i ja się wypowiem. Jeśli zmienisz Eskera, który jest pewnie aluminiowy, na jakąkolwiek karbonową szosę to poczujesz duży przeskok, bo rower będzie lżejszy, bardziej responsywny, a co za tym idzie w odczuciach szybszy. Łatwiej przejeżdża się 100 km na szosie niż na jakikolwiek gravelu bo ... jedzie się po asfalcie. Mam 4 szosy ( stal, tytan, karbon i karbon + aluminium) i gravela ( stal ). Jeśli jest ładna pogoda - jeżdżę na szosie. Jak jest brzydko - jeżdżę na gravelu. Pozycje na każdym z rowerów mam praktycznie taką samą. Za miesiąc zacznę 60 rok życia. Komfort, moim zdaniem, zależy od wyboru drogi po której masz zamiar jechać, przy jeździe szosowej czy gravelowej do amortyzacji wystarczy porządna karbonową sztyca i dobre owijka, wszystko inne to marketing.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...