Skocz do zawartości

liftlodz

Użytkownicy
  • Postów

    756
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia liftlodz

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Jeśli chodzi o hamulce to sprawa jest prosta, MTB i gravel zdecydowanie tarcze i to minimum hybrydowe, a najlepiej hydrauliczne. W szosie wolę zwykle obręczowe bo cały system jest lżejszy.
  2. 3 lata temu zbudowałem sobie gravela na nowoczesnych standardach technologicznych tzn. Hamulce tarczowe hydrauliczne ( Sram Force ) Support na łożyskach zewnętrznych w systemie SRAM DUB Sztywna oś Piasta Rohloffa Pasek Gatesa ale Rama jest stalowa Linki są na zewnątrz Nc nie jest "zintegrowane" i każdą awarię (no może poza awarią Rohloffa ) ogarnę w "polu" przy pomocy 3 kluczy Rozebranie roweru do zera, wyczyszczenie, umycie ramy i wszystkich elementów, a potem złożenie wszystkiego "do kupy" zajmuje mi przed sezonem letnim, a po zimie max 4 godziny.
  3. 1. Przy serwisie sterów z linkami prowadzonymi na zewnątrz nie ma potrzeby rozpinania hamulców 2. Jakoś nigdy nie miałem problemów z regulacją hamulców po zdjęciu koła z osiami QR 3. Regulacja hamulców obręczowych ogranicza się do pokręcenia śrubą baryłkową, nie muszą być ustawione idealnie symetrycznie 4, Ta częsta wymiana linek i pancerzy to jakoś tak raz na 2 lata i zajmuje max 15 minut (przynajmniej w moich szosach) 5. Co do piast masz rację. 6. Mój najstarszy, wciąż pracujący gładko i niewymieniany suport na kwadrat ma ze 30 lat - rower Batavus Champion 2000.
  4. No ale co by o nim nie sądzić to ma chłop rację. Ja w ogóle uważam, że obecne trendy powodują że rower, który jest generalnie prostą maszyną, konstrukcyjnie został skomplikowany tak żeby z każdą pierdołą trzeba było lecieć do serwisu.
  5. Mam przejechane na nich około 5000 km. Założone na koła Vinci, bez dętek i bez mleka. Dobrze trzymają ciśnienie. Świetnie prowadzą się po mokrym asfalcie, na suchym troszkę wolniejsze od zwykłych GP 5000. Poza tym to albo miałem farta albo to po prostu pancerna opona bo nie złapałem żadnego kapcia przez cały sezon, a z tych 5000 km to z 800 było po szutrach i leśnych ścieżkach. U mnie opona 700X25C ma 26 mm szerokości.
  6. Ok ok, "zaszedł pomyłek" Szosa - GP 5000 AS Gavel - Tufo Thundero + Swampero
  7. liftlodz

    Opony gravel

    Przy jakim ciśnieniu testowano opony?
  8. Ja jeżdżę na ich kołach od roku w szosie, a ważę około 100 kg, na gravelowych kołach od nich jeździ np Velobird.
  9. Ponieważ ze 2 lata temu miałem dosyć kupowania kolejnego siodełka, które "powinno być wygodne" kupiłem Bisaddle, poświęciłem około 2 tygodni na regulację i mam je teraz w 3 rowerach.
  10. Hmm, problem nadmiernego obciążania rąk w rowerze szosowym najczęściej wynika z błędnego ustawienia siodełka Podniesienie wysokości kierownicy nic nie zmieni. PS mam prawie 60 lat i w rowerach szosowych kierownicę poniżej siodła.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...