Skocz do zawartości

liftlodz

Użytkownicy
  • Postów

    884
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia liftlodz

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Miałem okazję pojeździć na tym Eskerze, na prawdę fajny ... grawel, ale w stosunku do typowej szosy jest dość ospały. Zwykle jeżdżę na rozmiarze M, w tym Krosie dla mnie pasowała S-ka, ale mam dość które nogi.
  2. Masz rację i jej nie masz. Kupi aluminiowy rower i będzie miał sztywno, twardo i przez to niewygodnie. Zrazi się do szosy. Wiem bo sam jakiś czas jeździłem Giant'em Content, na hamulcach tarczowych, hydraulicznych. Nota bene w szosie przy oponach 25mm - 30mm nie widzę jakiejś przewagi hamulca hydraulicznego nad mechanicznym obojętnie czy tarczowym czy obręczowym - każdy z nich zablokuje koło. Zupełnie inne są wrażenia z jazdy szosą zbudowaną z karbonu, stali lub tytanu i mówię to jako bez mała 60 letni dziadek.
  3. Jak weźmiesz za duży rower to będziesz miał za daleko do klamkomanetek
  4. Poszukaj używki, nie kupuj nowego roweru na pierwszą szosę i zdecydowanie nie kupuj szosy z aluminiową ramą.
  5. Tu masz zdecydowanie lepszy rower na 1 szosę https://www.olx.pl/d/oferta/pelny-vat-carbon-rozmiary-58-60-62-centurion-ultegra-dt-bezkonkurencyj-CID767-IDW99sw.html Jeśli nie jeździsz w górach i w deszczu, to obręczowe hamulce są wystarczające. Masz karbonowy rower z bardzo dobrym napędem. Na Twój wzrost rozmiar 58, aczkolwiek zawsze warto przymierzyć się do konkretnego roweru przez zakupem.
  6. Będziesz robił o nim film na swoim kanale na YouTube?
  7. No to mój młody w tym roku , też na MTB
  8. Zapomniałem napisać cele na 2026 10.000 km 100 + z wnukiem na szosie 100 po Łodzi Polonika na być może "nowym" rowerze wyprodukowanym w państwie które już nie istnieje. Wrócić na basen.
  9. No to też napiszę, chociaż nie tak długo jak Jacek. Kilogramy - chciałem zejść do 92 kg , brakuje mi 5 kg i do końca roku powinno się udać. Dystans - chciałem przejechać 10 tys km i się nie uda z przyczyn niezależnych ode mnie, wypadły mi w tym roku 2 miesiące jazdy z powodu kontuzji i ... własnej głupoty. Wnuk - cel zrealizowany, mój 9 latek przejechał w tym roku trasę ponad 70 km, a dokładnie 75 km. 100 km + - w tym roku 6 takich tras, a będą jeszcze 2. Jeżdżę w 99 % sam, nie zwracam większej uwagi na średnią prędkość. Starty - zimowa 100 po Łodzi - zrealizowana Polonika na odbudowanym od podstaw własnoręcznie rowerze (Alan Carbonio R 303) - zrealizowany
  10. No nie można tak generalizować bo w końcu GP5000 to nie jedna opona, a cała rodzina. Ja jeżdżę zarówno na GP5000S pod dętkę jak i GP5000AS TR na mleku i nic tym oponom nie mogę zarzucić. Wcześniej jeździłem na Vittoria Corsa Pro i niestety opona poddała się po 3000 km, czyli nie wystarczyła na 1/2 sezonu. GP 5000S spokojnie przejeżdżają pode mną 6000 km, a GP5000AS powyżej 8000 km, a ważę (niestety) 95-96 kg. Jeśli jeździsz na oponach 23-25mm (a na takich jeżdżę) to one i tak nie zapewnią Ci jakiegoś wielkiego komfortu, więcej da sztyca karbonowa i porządne siodło oraz miękka owijka.
  11. Nie ma się co obrażać, aczkolwiek jest w tym trochę prawdy
  12. To nie jest urządzenie do jazdy w grupie. Owiewki zostały zakazane przez UCI z tego co kojarzę w latach 30, ale pisaliśmy jak przyspieszyć rower.
  13. Hmm Opory powietrza na rowerze szosowym są zdecydowanie największym czynnikiem hamującym ruch – przy prędkościach powyżej 25 km/h to ponad 80–90% całkowitych oporów. Dodanie owiewki aero (fairingu) może je zmienić, ale zależy to od konstrukcji. 1. Bez owiewki (typowy rower szosowy, zawodnik w pozycji „aero” na lemondkach) Współczynnik oporu (CdA): ok. 0,25–0,30 m² (zależnie od pozycji kolarza). Przykład przy 40 km/h: moc tracona na opór powietrza to ok. 250–280 W. Kolarz pochylony, z wąskimi ramionami, zyskuje sporo względem jazdy „na klamkach” (gdzie CdA może być 0,35–0,40 m²). 2. Z owiewką aero (fairingiem) Mała owiewka (np. na kierownicy, jak w rowerach torowych do prób prędkości lub rowerach ligowych) może zmniejszyć CdA nawet o 10–20%, czyli np. z 0,28 m² do 0,23 m². Przy 40 km/h oznacza to oszczędność rzędu 25–50 W. Duże owiewki (pełne osłony, jak w rowerach typu recumbent z fairingiem) potrafią zejść z CdA nawet do 0,05–0,10 m², co pozwala przekraczać 100 km/h przy mocy, jaką normalnie generuje amator (250–300 W). 3. Potencjalne minusy owiewki aero Waga (kilka setek gramów do kilku kg). Wrażliwość na wiatr boczny – przy bocznych podmuchach owiewka może być wręcz niebezpieczna. Regulaminy wyścigów UCI zabraniają stosowania owiewek (poza specyficznymi konstrukcjami torowymi z homologacją). Podsumowanie Bez owiewki: klasyczny szosowiec w pozycji aero → CdA 0,25–0,30 m². Z owiewką: mała fairing → spadek CdA o 10–20% (oszczędność ~25–50 W przy 40 km/h). Pełna owiewka (rekordy prędkości): CdA nawet 3–5 razy mniejsze niż na szosie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...