Skocz do zawartości

liftlodz

Użytkownicy
  • Postów

    808
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia liftlodz

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Ok Jacku, dokładam do listy porządną ramę. Ale bardziej mi chodziło o to, że jeśli potrzebujesz amortyzatorów lub quasi amortyzatorów, to znaczy że wybrałeś zły rower lub złą drogę lub jedno i drugie na raz.
  2. No to i ja się wypowiem. Jeśli zmienisz Eskera, który jest pewnie aluminiowy, na jakąkolwiek karbonową szosę to poczujesz duży przeskok, bo rower będzie lżejszy, bardziej responsywny, a co za tym idzie w odczuciach szybszy. Łatwiej przejeżdża się 100 km na szosie niż na jakikolwiek gravelu bo ... jedzie się po asfalcie. Mam 4 szosy ( stal, tytan, karbon i karbon + aluminium) i gravela ( stal ). Jeśli jest ładna pogoda - jeżdżę na szosie. Jak jest brzydko - jeżdżę na gravelu. Pozycje na każdym z rowerów mam praktycznie taką samą. Za miesiąc zacznę 60 rok życia. Komfort, moim zdaniem, zależy od wyboru drogi po której masz zamiar jechać, przy jeździe szosowej czy gravelowej do amortyzacji wystarczy porządna karbonową sztyca i dobre owijka, wszystko inne to marketing.
  3. A jaki planujesz napęd? I tak w ogóle skąd taki pomysł.
  4. No jeszcze pomyśl o długości klamek. Najkrótszy zasięg mają Campagnolo.
  5. Zdajesz sobie sprawę, że jak założysz "baranka" to ci się rower wydłuży o jakieś 10-15 cm?
  6. Tarcze to tylko tarcze, jeśli pasują średnicą to je po prostu załóż.
  7. Skoro masz problem z decyzja, to wypożycz sobie rower na kilka dni i sprawdź ja ci się jeździ np na gravelu. Możesz wypożyczyć np w Decathlonie. PS. Ja akurat uważam że posiadanie w Łodzi i okolicach roweru MTB nie ma żadnego sensu. Na 95% tras zupełnie wystarczający i komfortowy jest gravel z oponami max 700x40C, a różnica w prędkości na szosie, nawet dziurawej, lub utwardzonych ścieżkach jest znaczna, zwłaszcza przy dystansach 100 km +. Tu masz kilka aukcji https://www.olx.pl/d/oferta/ns-bikes-rag-3-20-m-gravel-2024-sram-apex-dokumenty-sztywna-os-CID767-ID15syGW.html https://www.olx.pl/d/oferta/romet-boreasz-1-lite-CID767-ID12BJCA.html https://www.olx.pl/d/oferta/cannondale-caadx-przelaj-gravel-2016-tiagra-2-komplety-kol-CID767-IDQAxPn.html
  8. Niech jeździ bezawaryjnie i daje Ci radość
  9. Fajne malowanie. Niech jeździ i daje Ci radość.
  10. 23 pompuje 7 bar 25 - 6 bar 28 - 5.3 bar 33 - 3.8 bar 40 - 2.7 bar To co piszesz o oporach opon jest prawdą pod warunkiem że ... mają to samo ciśnienie, bo wówczas np przy 7 barach opona 23 mm ma większy obszar styku z podłożem niż opona 32.
  11. No to ja mam porównanie od 23C do 33C szosa i gravel do 50C. Duże znaczenie ma sama opona, rama , koła ale dobra karbonowa sztyca i siodło dobrze tłumi drgania. Owszem każdy może mieć inne odczucia.
  12. Wersja prawie ostateczna wygląda tak. Szykuje się zmiana napędu bo jednak Schimano to zło.
  13. Nie demonizował bym szerokości opon, na asfalcie nie czuję wielkiej różnicy pomiędzy 23C a 28C, moim skromnym zdaniem na komfort jazdy bardziej wpływa sztyca i siodełko niż opony. Ja różnice czuję dopiero przy oponach 32+ mm. No ale to tylko moje zdanie.
  14. Jeśli nie jeździsz po górach i w deszczu to na szosie hamulce tarczowe są, moim zdaniem, zbędne, sztywne osie zresztą też. Ja z tych dwóch kupiłbym Centuriona. PS Centurion to marka premium Meridy
  15. Gravel po Łódzku to był głównie po szutrach i trochę po asfalcie, a miejscami to nawet po gruzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...