Hmm, problem nadmiernego obciążania rąk w rowerze szosowym najczęściej wynika z błędnego ustawienia siodełka Podniesienie wysokości kierownicy nic nie zmieni. PS mam prawie 60 lat i w rowerach szosowych kierownicę poniżej siodła.
Superior robi całkiem fajne rowery, jeśli Ci pasuje geometria to śmiało kupuj. Ten jest całkiem spoko, a jak zmienisz koła to będzie niezły https://wmbikes.pl/superior-rower-superior-x-road-team-elite-di2,c380,p4788,pl.html
Jacku nie do końca się z Tobą zgadzam, w ostatnim czasie po prostu bardzo zmieniła się definicja gravela. Jeśli dalej byłby to rower do jazdy po szosie + lekkim (podkreślę LEKKIM) terenie to amortyzacja jest zbędna a opona wystarczy max 40-42 mm. Natomiast obecnie w tym pojęciu (gravel) mieszczą się rowery które geometrią nie różnią się od MTB z przed 20 lat.
Po prostu 1. Na dziurach lubi spadać łańcuch 2. Wytrzymałość łańcucha w stosunku do SRAM czy Campy jest żenująco niska 3. Nie lubię zmiany biegów w Shimano. 4. I po prostu wolę SRAM.